Någon som har tips på länk till Dresskx? Gärna Jubilee med lite tyngd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har inte testat själv men hört gott om uncle seikos.Någon som har tips på länk till Dresskx? Gärna Jubilee med lite tyngd.
Fick hem denna igår, köpt mest för att ha något nytt att leka med tills ekonomin låter mig köpa den klockan jag vill ha, men måste säga att än så länge är jag riktigt nöjd.
Länken är som dom flesta av Seikos i denna prisklass kass och rasslig, men tycker ändå om den av någon anledning (kanske det är något nostalgiskt över den). Men den underbara blå tavlan väger upp för detta, för 2 feta tror jag det är svårt att hitta något lika bra!
Den gråa är riktigt ball!Mycket fin klocka. Jag har den med grå urtavla. När det gäller armbandet så tycker jag det funkar bra. Värre är det med armbandet till SNK385, det tycker jag känns billigt och löst.
Riktigt bra den där. Har en i svart. Denna var nog snäppet snyggareFick hem denna igår, köpt mest för att ha något nytt att leka med tills ekonomin låter mig köpa den klockan jag vill ha, men måste säga att än så länge är jag riktigt nöjd.
Länken är som dom flesta av Seikos i denna prisklass kass och rasslig, men tycker ändå om den av någon anledning (kanske det är något nostalgiskt över den). Men den underbara blå tavlan väger upp för detta, för 2 feta tror jag det är svårt att hitta något lika bra!
Är inne på att sätta denna på Mesh, någon som testat och kan dela med sig av en bild?Lätt moddad SNK809. Platt safir, polerad, NH35 och nya visare.
Inte mesh men borstade till en annan 5a-länk som jag tyckte flög helt ok. Kör förresten plexiglas på minÄr inne på att sätta denna på Mesh, någon som testat och kan dela med sig av en bild?
Nice! Vad är det för länk? Kupat plexi var en riktig hit! Snyggt också att originalsekundvisaren är bortbytt, vad är grejen med lume på motvikten liksom??Inte mesh men borstade till en annan 5a-länk som jag tyckte flög helt ok. Kör förresten plexiglas på min
Hmm, blingig och ful länk från någon gammal dressig sak, minns inte referensen just nu.Nice! Vad är det för länk? Kupat plexi var en riktig hit! Snyggt också att originalsekundvisaren är bortbytt, vad är grejen med lume på motvikten liksom??
Kan t.o.m vara 1999 beroende på var man söker, den kalibern hängde faktiskt med så länge.Inleder helgen med vad jag trodde var en 90-talist Seiko. Efter att ha slagit in serienumret så visar det sig att den är från antingen maj 1979 eller 1989 ?
Hur tar jag reda på mer specifikt vilket år och månad den är tillverkad eller får jag nöja mig där ?
Edit: Bifogar bild på baksidan så kanske någon kunnig kan hjälpa till utifrån nuffrorna.
Tänkte också att 1979 kändes lite off men blev ett önsketänk iom att den hade varit tillverkad på ens födelseårKan t.o.m vara 1999 beroende på var man söker, den kalibern hängde faktiskt med så länge.
Spontant tycker jag den ser för modern ut för att vara en -79 men har haft fel förr. Skitsvårt att datera femmor men hoppas någon kan
Skitfin och clean hursomhelst så kanske inget att ligga sömnlös överTänkte också att 1979 kändes lite off men blev ett önsketänk iom att den hade varit tillverkad på ens födelseår
Tja, skx007 etc. räknades ju som tillhörande seiko 5-familjen så att i och med så blir svaret ja på din fråga. I nuvarande uppställning tror jag att det bara finns s.k. dive style watches men inga som är "äkta" tvåhundrametersdykare.Finns det Seiko 5 dykare?
Okej, då är jag med. Följdfråga: Vad gör att en klocka räknas som en "äkta" dykare och inte bara är dive style?Tja, skx007 etc. räknades ju som tillhörande seiko 5-familjen så att i och med så blir svaret ja på din fråga. I nuvarande uppställning tror jag att det bara finns s.k. dive style watches men inga som är "äkta" tvåhundrametersdykare.
Väldigt bra fråga! Läs länken nedan för svar.Okej, då är jag med. Följdfråga: Vad gör att en klocka räknas som en "äkta" dykare och inte bara är dive style?
Jag hade inte kunnat förklara det bättre själv.Väldigt bra fråga! Läs länken nedan för svar.
Vatten-täthet/resistens på klockor i allmänhet och dykklockor i synnerhet
Jag har länge stört mig på att tillverkare inte riktigt hänger med vad som är vattentätt, har därför skrivit en liten artikel. Hoppas Ni kan njuta av dessa rader. Så vad är då en vattentät klocka? I alla affärer säljs klockor med olika vattentäthet. Ofta anges "vattentäthet" med 100 eller...klocksnack.se
Få som hade kunnat förklara bättre!Jag hade inte kunnat förklara det bättre själv.