• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 5 förtjänar lite kärlek

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Byggde om en av mina SNKs lite:

IMG_20210417_130246_414.jpg


NH35 under huven. Satte även på ett baklock i stål:

20210417_094747.jpg


Lite tunnare, original glaslock på den till vänster:

20210417_094828.jpg


Fridens. ✌
 

Mr.Batman

Omega
Nu har det snart gått ett halvår sedan jag köpte min Seiko SRPD65K1 (även kallad 5KX). En otroligt snygg, bra och prisvärd klocka enligt mig. Måste tyvärr medge att den inte alls använts lika mycket som jag hade hoppats på. Jag har insett att +42 mm är alldeles för stort för min mycket smala handled. Nu börjar därmed jakten efter en SKX013. Har hållit utkik här på KS ett tag utan vidare framgång, men skam den som ger sig. En vacker dag….. Om någon har en som kan tänkas säljas vidare alternativt bytas mot min, skicka då iväg ett PM.

5.jpg
 

Psykel

Patek

Kessler

Rolex
2-Faktor

Dom har både modellen med och utan J. Skiljer ca en hundralapp i pris.
Slutsåld tyvärr. Såg att K fanns på creationwatches. Den brukar sälja slut rätt fort har jag för mig så blev lite förvånad. Saknar att ha en gammal 5a i samlingen.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Finns i lager igen hos jomashop.
Tack.

Ångrar så jäkla mycket att jag sålde min SNK357... Det var den första automatiska klockan jag köpte, den är billig och har ascool tavla. Halvsvår att få tag på nu med. Borde behållt den eller så är man bara för sentimental egentligen. Måste haft riktigt dålig ekonomi den månaden hehe. Nä riktigt dumt beslut, borde behållt den hela livet då det var den första automatiska.

Bilder:
20200805_141823 (1).jpg
20200805_184351.jpg
 
D

Deleted member 34323

Guest
Fråga mig inte om ref, har inte den blekaste. Fick precis hem den. Om någon vet så kommentera.

Lite synd på små sprickorna klockan 6. I annonsen stod det repor, men de liknar mer sprickor i mina ögon.

Nåja, nöjd ändå. Veckodagar på spanska är kul som spansktalande som ofta reser till Mexiko och centralamerika. Dessutom perfekta semesterklockan för oss som gillar lite mer obskyra destinationer. Inte dyr nog för att oroa sig, men elegant nog att slippa skämmas!
31A7B8A7-0454-4C71-8A19-05D597C1AA18.png
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Upptäcker denna tråd först nu! Jag har ju två Seiko 5 modeller så långt. Och min allra första automatic jag skaffade är en SNK385K1. Tredje i ordningen är SRPE51K1.
Båda är beställda från Monsterwatches i Nederländerna med de platta mineralglasen ersatta med double dome safir.

20210626_170648.jpg
 
Topp