• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko 6139 6002 Pogue passaround

Nu finns klockan hos mig. Tack @TerryTee ! Det var länge sedan den var ”hemma” så jag behåller den några dagar, sedan kan den gå en vända till om det finns intresse.
IMG_5588.jpeg

Då har Poguen levererats till mig på ett föredömligt och snabbt sätt utan att behöva ta PostNords ibland tveksamma tjänster i anspråk. Lådan har öppnats och det stötskyddade innehållet försiktigt tagits fram.

IMG_0666.jpeg
IMG_0667.jpeg
IMG_0668.jpeg

Snyggt! Återstår att väcka urverket till liv och ställa in tid, dag och datum. De senare två inställningarna ovanligt smidigt med hjälp av kronans tryckfunktion.

IMG_0665.jpeg

Nu tar jag hand om klockan ett tag innan den skickas vidare eller åter till @Viskan. Lite jobb, fritid och en utlandsvistelse skall vi hinna med under vår tid tillsammans.

Då har Poguen levererats till mig på ett föredömligt och snabbt sätt utan att behöva ta PostNords ibland tveksamma tjänster i anspråk. Lådan har öppnats och det stötskyddade innehållet försiktigt tagits fram.

IMG_0666.jpeg
IMG_0667.jpeg
IMG_0668.jpeg

Snyggt! Återstår att väcka urverket till liv och ställa in tid, dag och datum. De senare två inställningarna ovanligt smidigt med hjälp av kronans tryckfunktion.

IMG_0665.jpeg

Nu tar jag hand om klockan ett tag innan den skickas vidare eller åter till @Viskan. Lite jobb, fritid och en utlandsvistelse skall vi hinna med under vår tid tillsammans.
Ska bli kul att se vad den får komma iväg på nu. Den var så himla fin!

Har justerat länken med den i spännet integrerade microjusteringen så att Poguen inte sitter så tight på armen. Tiden behövde inte justeras, den verkar urverket ha bra koll på. Kan tycka att det är rätt skönt att det inte finns någon konstant löpande sekundvisare. Saknar man det så kan man ju alltid starta kronografen men så här på en ledig oktoberfredag tycker jag inte det behövs.

IMG_0675.jpeg
IMG_0676.jpeg

Tillbaka
Topp