Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ut att vara en 7a38-7020.Vad är det för ref. på den när den har den gråa tavlan?
Det är 7a38-7020 eller 7a38-7029.Vad är det för ref. på den när den har den gråa tavlan?
Det är 7a38-7020 eller 7a38-7029.
7a38-7020, samma som i flera poster ovan. Finns samma med svart tavla?Vad är det för ref. på den när den har den gråa tavlan?
Första är urverk. 7a38 har dag och datum. De efterföljande anger modellKan någon hjälte hjälpa mig att reda ut siffrorna.
Vad är skillnaden på 7a28 och 7a38, och dom efterföljande siffrorna, vad berättar dom?
Finns även en 7A48 med månfas . Den är ganska ovanlig . Men går att hitta om man vill.Första är urverk. 7a38 har dag och datum. De efterföljande anger modell
Finns galet många modeller. Men det finns även andra klockor som har dessa Seiko verk.Grymt! Du råkar inte ha alla modellnumer också?
Finns galet många modeller. Men det finns även andra klockor som har dessa Seiko verk.
Finns en Ferrari klocka som tillverkades av Cartier. T.o.m flera modeller
Några Yema flygraf med N7 och N8 och N9 verk.
Sökte på t.e.x 7A38-7020 och fick upp rätt många . Sen finns det olika varianter på den oxå . Orange tavla och guldtavla m.m . Som du säger är den nog svår att hitta utanför Ebay . Sök på olika Seikoforum . Lägg upp en köpesannons .okej, det är jag med på. Tycker man får upp olika bilder på google vad man än googlar på. Känns som att ingen är den andra lik..
Men jag gillar verkligen båtkockens klocka här ovan. det är en 7a38 eftersom den har dag och datum, det är jag med på. Men söker jag på 7020 och 7029, så får jag upp även andra modeller, Runda, färgglada osv. Sen är den ju helt omöjlig att hitta utanför Ebay...
Sökte på t.e.x 7A38-7020 och fick upp rätt många . Sen finns det olika varianter på den oxå . Orange tavla och guldtavla m.m . Som du säger är den nog svår att hitta utanför Ebay . Sök på olika Seikoforum . Lägg upp en köpesannons .
Testa om den rör sig genom att dra ut kronan till andra hacket. och stega fram visaren till den står på noll igen. eller gör en total återställning genom att trycka alla knappar samtidigt. Rör den sig då funkar den.
Det där var något av det snyggaste jag sett, herrejösses!En inte helt billig 7a28 men av det mer ovanliga slaget...
http://www.shucktheoyster.com/seiko-yacht-timer-vintage-chronograph/
Det där var något av det snyggaste jag sett, herrejösses!
Alltid lätt att vara efterklok tyvärr, frän klocka som jag gärna också skulle ha i samlingen. Jag har en annan 7a28 på ingång men de kommer dröja ett tag innan ni får se bildSålde denna 7a28 RAF gen 1 issued här på forumet för ett par år sedan. Trögsåld och det var ett jävla tjöt om att den var för dyr. Släppte den för 4'. Idag hade jag begärt minst 10'. Saknar den som fan.
En inte helt billig 7a28 men av det mer ovanliga slaget...
http://www.shucktheoyster.com/seiko-yacht-timer-vintage-chronograph/
Jäkla snygga subdails på den där! Du får bjuda på lite vassare bilder sen
7280 precis hemkommen som en del i en skrotsamling jag lyckades ropa hem nånstans.
Älskar tavla och tvåtonslänk. Mina smala handleder är dock inte helt överens med denna typ av länkinfästning (den hamnar liksom ”ovanpå” armen) så vi får se hur gammal den blir.