• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 7a28, 7a38 med 7a-varianter-(tråden!)

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Nytillskottet :)
IMG_20180325_195236-01.jpeg
Citerar mig själv. Undra om det finns något enkelt sätt att tajta till länken?

Känns som det enda riktiga är att ta ur de fasta stiften, dit med nya så länken blir tajt sen slipa in de längs länken så det blir snyggt.

Mao inget man försöker sig på. Varför skriver jag detta då? Bra fråga, bara en fundering jag har.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Ta nu hem de som ligger på Köp & sälj till den här tråden så de inte hamnar i förskingringen:blackalien:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

koze

Panerai
2-Faktor
Jag gillar min väldigt mycket, men just nu väntar den på ett nytt glas :(

12B0A66C-0966-403E-B0F6-78129C801539.jpeg
Var inne hos uris idag med denna och fick beskedet att det inte var värt att serva verket på denna då det är inkapslat i plast och de som kanske går att få tag på oavsett behöver servas, så det är ett moment 22. Stämmer det?
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Var inne hos uris idag med denna och fick beskedet att det inte var värt att serva verket på denna då det är inkapslat i plast och de som kanske går att få tag på oavsett behöver servas, så det är ett moment 22. Stämmer det?
Vet inte vad personen menar. Inte värt att serva? Kanske den urmakaren håller priser så det inte är värt det. Inkapslade i plast? Är det kvartsverk som går att serva så borde det väl vara de här om några. Finns de som gör det i alla fall.
 

koze

Panerai
2-Faktor
Vet inte vad personen menar. Inte värt att serva? Kanske den urmakaren håller priser så det inte är värt det. Inkapslade i plast? Är det kvartsverk som går att serva så borde det väl vara de här om några. Finns de som gör det i alla fall.
Urmakaren i fråga har iofs alltid sagt att seiko är ovärda att serva så jag litar inte helt på honom. När hans första reaktion är "det blir svårt eftersom modellen har utgått" så blir man ju lite matt...
 
Topp