• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko 7a28, 7a38 med 7a-varianter-(tråden!)

Snygg! Extra snygg utan datum! Jag hade för mig att dom körde mest digitala klockor i dom filmerna?

Jäkla snygga subdails på den där! Du får bjuda på lite vassare bilder sen :)
Hur små handleder har du? Har själv klena leder men dessa modeller tycker jag funkar ändå.

7a38-7020 på 16cm handled.
IMG_20180314_164215-01.jpeg

Bilder i lite bättre ljus!

Bandstiftet gick all världens väg i fredags, men hade i alla fall den goda smaken att göra det över en heltäckningsmatta, så klockan klarade sig fint.
Glömde sen den på kontoret och har inte haft möjlighet att kika nåt på den i helgen.

Sista bilden tycker jag visar mitt ”problem” med klockan. Den sitter liksom inte runt armen, utan snarare ovanpå - om det alls går att begripa.

17C55CE5-A7C1-458F-B0E8-9CFC4351B37E.jpeg

BCC7C750-1A3C-4B9F-823D-8D8D1D5772B8.jpeg

C6B19580-3271-410A-BD1A-0F297A964785.jpeg

Bilder i lite bättre ljus!

Bandstiftet gick all världens väg i fredags, men hade i alla fall den goda smaken att göra det över en heltäckningsmatta, så klockan klarade sig fint.
Glömde sen den på kontoret och har inte haft möjlighet att kika nåt på den i helgen.

Sista bilden tycker jag visar mitt ”problem” med klockan. Den sitter liksom inte runt armen, utan snarare ovanpå - om det alls går att begripa.

17C55CE5-A7C1-458F-B0E8-9CFC4351B37E.jpeg

BCC7C750-1A3C-4B9F-823D-8D8D1D5772B8.jpeg

C6B19580-3271-410A-BD1A-0F297A964785.jpeg
Diggar verkligen den extra dimensionen av djup på dina subdials :)

Förstår ditt "problem" då jag också ha små handleder som sagt. Men om man ska begränsa sig till perfekt passande klockor bör vi aldrig kolla på någonting över 36mm men hur kul är det att begränsa sig egentligen? Nä bara att njuta av klockorna som de är :)

Handledsskott på nära håll gör också att de ser tokigare ut än de egentligen är.

Nja... Jag får fan inte min att funka riktigt. Tror att den får vandra vidare faktiskt, trots jävligt skön tavla.
Vad är egentligen rimligt att ta för en tvåtons som min? Förutom Bond-varianter så förutsätter jag att det är de lite kantigare varianterna (7020) med svart tavla som är allra mest populära?

Slitage på glasringen, som synes, och någon liten repa i glaset. Annars väldigt fint skick och lång länk.

Nja... Jag får fan inte min att funka riktigt. Tror att den får vandra vidare faktiskt, trots jävligt skön tavla.
Vad är egentligen rimligt att ta för en tvåtons som min? Förutom Bond-varianter så förutsätter jag att det är de hexagonala varianterna med svart tavla som är allra mest populära?

Tvåton:
Köpare under 40 - någon hundring
Köpare över 40 - priceless

:D

Men seriöst så tycker jag att just 7a28/38 är svåra att prissätta. Jag skulle tro att man får allra bäst betalt på eBay med ett lågt startbud. Håller med dig om att de svarttavlade hexagonala nog säljs dyrare och de brukar väl gå på forumet för mellan 2-3´beroende på skick.

Tvåton:

Men seriöst så tycker jag att just 7a28/38 är svåra att prissätta. Jag skulle tro att man får allra bäst betalt på eBay med ett lågt startbud. Håller med dig om att de svarttavlade hexagonala nog säljs dyrare och de brukar väl gå på forumet för mellan 2-3´beroende på skick.

Haha, det kanske inte alls är länkinfästningen jag har problem med, utan att den är tvåton? o_O ;)
Ebay är säkert bäst alla gånger man ska sälja nånting, men vem orkar?
Maken till besvärligt gränssnitt och höga avgifter har jag aldrig varit med om. Sen hjälper det inte heller att jag råkade regga mig på ebay.de en gång i tiden, och att all kommunikation efter det är på tyska. :banghead:
Får se om jag inte bara testar ett nedslag i K&S istället.

IMG_3514.jpg

IMG_3500.jpg

EDIT
*Doh*, datumet.

Tvåton:

Helsike! Jag är tom under 30 och gav betydligt mer än hundralappar för min TT. Borde ju nästan fått den gratis då :p

Bilder på ett nyförvärv kommer när jag fått tid att ta en vettig bild :)

Fick frågan om allt är original på min klocka av en potentiell köpare.
Ska jag vara helt ärlig så hade jag aldrig ens berört tanken att allting inte skulle vara det. Men visst - när det gäller t.ex. Pogues så verkar det vara mer regel än undantag att nånting är bytt.
Ser dock inte något ekonomiskt incitament att hålla på att ”fuska” med dessa klockor.

Någon som har någonting att säga om min 7280? Alles okey?

Fick frågan om allt är original på min klocka av en potentiell köpare.
Ska jag vara helt ärlig så hade jag aldrig ens berört tanken att allting inte skulle vara det. Men visst - när det gäller t.ex. Pogues så verkar det vara mer regel än undantag att nånting är bytt.
Ser dock inte något ekonomiskt incitament att hålla på att ”fuska” med dessa klockor.

Någon som har någonting att säga om min 7280? Alles okey?
Jag tycker den ser jättefin ut!

Ja jag får försöka lösa nånting fort. Vill använda den nyss men är inte villig att riskera marksyning :)
Kanske var andra sidan jag tryckte till . Jag tog loss sprinten och knacka ihop öglan lite grand med en dorn och en hammare. Så den gamla sprinten gick trögare. Det är bara dom som är demonterbara som glider ut. En dorn är nog bättre än en tång. Kanske lägga en lite tunnare pinne så du inte slår för hårt så du inte får igenom den sen.

Tillbaka
Topp