Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäkla snygga subdails på den där! Du får bjuda på lite vassare bilder sen
Hur små handleder har du? Har själv klena leder men dessa modeller tycker jag funkar ändå.
7a38-7020 på 16cm handled.
Diggar verkligen den extra dimensionen av djup på dina subdialsBilder i lite bättre ljus!
Bandstiftet gick all världens väg i fredags, men hade i alla fall den goda smaken att göra det över en heltäckningsmatta, så klockan klarade sig fint.
Glömde sen den på kontoret och har inte haft möjlighet att kika nåt på den i helgen.
Sista bilden tycker jag visar mitt ”problem” med klockan. Den sitter liksom inte runt armen, utan snarare ovanpå - om det alls går att begripa.
Holy moly vilket pris.
Som jag skrev på sista inlägget sid2, när RARE är nyckelordet.
Holy moly vilket pris.
Sååååå jäkla ovanlig är den ju inte, dyker upp någorlunda frekvent i Japan. Det finns ovanligare 7a28-modeller.Som jag skrev på sista inlägget sid2, när RARE är nyckelordet.
Nä, jag håller med dig. Många går dock bananas så fort de läser det fantastiska ordet "rare"Sååååå jäkla ovanlig är den ju inte, dyker upp någorlunda frekvent i Japan. Det finns ovanligare 7a28-modeller.
Eller Bond.Nä, jag håller med dig. Många går dock bananas så fort de läser det fantastiska ordet "rare"
Nja... Jag får fan inte min att funka riktigt. Tror att den får vandra vidare faktiskt, trots jävligt skön tavla.
Vad är egentligen rimligt att ta för en tvåtons som min? Förutom Bond-varianter så förutsätter jag att det är de ala varianterna med svart tavla som är allra mest populära?
Tvåton:
Köpare under 40 - någon hundring
Köpare över 40 - priceless
Men seriöst så tycker jag att just 7a28/38 är svåra att prissätta. Jag skulle tro att man får allra bäst betalt på eBay med ett lågt startbud. Håller med dig om att de svarttavlade ala nog säljs dyrare och de brukar väl gå på forumet för mellan 2-3´beroende på skick.
Helsike! Jag är tom under 30 och gav betydligt mer än hundralappar för min TT. Borde ju nästan fått den gratis dåTvåton:
Köpare under 40 - någon hundring
Köpare över 40 - priceless
Men seriöst så tycker jag att just 7a28/38 är svåra att prissätta. Jag skulle tro att man får allra bäst betalt på eBay med ett lågt startbud. Håller med dig om att de svarttavlade ala nog säljs dyrare och de brukar väl gå på forumet för mellan 2-3´beroende på skick.
Om du kommer på dig själv med att inte använda den så är jag bara ett PM bort.Finns några såna här på forumet. Måste använda min mer känner jag.
Oj. Fin!Nytillskottet
Riktigt snygg och skön 80-talskänsla på länken.Nytillskottet
Oj. Fin!
Tack ni ja den är jäkligt härlig. Måste leta upp ett nytt stift till länken dock. Märkte att den lilla rackarn vid låset gärna vandrar ut av sig självt.Riktigt snygg och skön 80-talskänsla på länken.
Såg det oxå ? Låste den med låsvätska men det höll tydligen inte. En lite grövre pinne eller en split pin borde funka.Tack ni ja den är jäkligt härlig. Måste leta upp ett nytt stift till länken dock. Märkte att den lilla rackarn vid låset gärna vandrar ut av sig självt.
Jag tycker den ser jättefin ut!Fick frågan om allt är original på min klocka av en potentiell köpare.
Ska jag vara helt ärlig så hade jag aldrig ens berört tanken att allting inte skulle vara det. Men visst - när det gäller t.ex. Pogues så verkar det vara mer regel än undantag att nånting är bytt.
Ser dock inte något ekonomiskt incitament att hålla på att ”fuska” med dessa klockor.
Någon som har någonting att säga om min 7280? Alles okey?
Ja jag får försöka lösa nånting fort. Vill använda den nyss men är inte villig att riskera marksyningSåg det oxå ? Låste den med låsvätska men det höll tydligen inte. En lite grövre pinne eller en split pin borde funka.
Kanske var andra sidan jag tryckte till . Jag tog loss sprinten och knacka ihop öglan lite grand med en dorn och en hammare. Så den gamla sprinten gick trögare. Det är bara dom som är demonterbara som glider ut. En dorn är nog bättre än en tång. Kanske lägga en lite tunnare pinne så du inte slår för hårt så du inte får igenom den sen.Ja jag får försöka lösa nånting fort. Vill använda den nyss men är inte villig att riskera marksyning
Grym!!Kan en sån här vara intressant. Den är lite moddad i boetten. Men rät charmig ändå. Bra pris.
Jag tycker den ser jättefin ut!
Riktigt bra!Alla 7a28 modellerna . https://thespringbar.com/blogs/guides/seiko-7a28-collectors-guide