Hej och välkommen!
Har själv en 7A28:a och två 7A38
r och kan varmt rekommendera ett köp. Känner själv inte till några direkta typfel, men här kommer lite allmänna funderingar som kanske kan vara till hjälp.
Även om dessa är kvartsur så har de en (dessutom världens första) analog kronografmodul. Denna kräver underhåll precis som ett mekaniskt ur, tvätt, oljor etc. min magkänsla är att det är få som ger dessa klockor en full service, särskilt när klockorna är så billiga. Kvarts = batteribyte - Klart! Inget att hänga upp sig på, men bra att ha i bakhuvudet. Mina går kanon, men vet bara att en blivit ordentligt servad inkl täthetsservice.
Kolla så att att register nollar exakt.
Många modeller hade integrerad länk, men den verkar ha gått sönder på många ex. Jag hade undvikit att köpa dessa om länken saknas. Har själv ett ex och där behöver man tillverka/klippa till band om man vill byta. Originallänkarna verkar svåra att hitta.
PVD/Guld/TT ofta genomslitna, så kanske skvallrar om att det är rätt tunt, satsa på SS eller titan istället.
Slutligen, ha is i magen. Om du handlar på eBay så dyker det upp nytt hela tiden, en del ganska optimistiskt prissatt, men du kan hitta bra ex runt 2-2.5k om du undviker de mest populära reffarna.
Vad du än landar tror jag att du kommer att bli nöjd. Härliga klockor som verkar hålla hög kvalitet. Sjukt sköna att bära dessutom.
Lycka till!