• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Black series

DrejgUlf

Omega
Klockmaster Globen har dem inne nu. :)
Blir många fina bilder idag då hoppas jag. Kan bjuda på min vintage-turtle så länge.
z8qeZvA.jpg
 

Code

AKA Vincent B
Min sambo hämtade ut min chrono idag. Får se när jag kommer hem efter jobbet. Återkommer med bilder..
 

Code

AKA Vincent B
Hur är första intrycket? Hur känns gummit?
Första intrycket var "WOOW" sjukt snygg. Bandet var faktiskt snyggare och mjukare än ett vanligt Seiko gummi. Jag gillar den. Öppna och stäng skruvar för knapparna till kronografen, vilket jag tycker är bra. Skruvkrona (vanliga kronan). Perfekt storlek. Sitter grymt på mina 18cm handleder. Enda dåliga eller sämre är att om batteriet blir lågt finns ingen indikator som visar detta utan vid lågt batteri hoppar sekund visaren 2sek. Annars VÄLDIGT imponerad..
 

Code

AKA Vincent B
Någon som vet hur många upplagor dom släpper av respektive modell? Kommer dom tillverka fler eller är detta dom antal som släpps?
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Första intrycket var "WOOW" sjukt snygg. Bandet var faktiskt snyggare och mjukare än ett vanligt Seiko gummi. Jag gillar den. Öppna och stäng skruvar för knapparna till kronografen, vilket jag tycker är bra. Skruvkrona (vanliga kronan). Perfekt storlek. Sitter grymt på mina 18cm handleder. Enda dåliga eller sämre är att om batteriet blir lågt finns ingen indikator som visar detta utan vid lågt batteri hoppar sekund visaren 2sek. Annars VÄLDIGT imponerad..
Låter ju riktigt bra :) hoppas min kommer på måndag beställt från Klockmaster och dom posta den idag. Har beställt en stämplat ammoläder (mörk brunt) av MJ leather Som jag tror kan bli snyggt också.
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Tackar. Jo brukar finnas tex Lv1 , Lv2 och NG för Low. Tex som Citizen har..man vet ju inte när den är fulladdad..
Ok, då förstår jag vad du menar. Lite onödigt kan jag tycka på en prospex med en power reserve på typ 6 månader.
Dessutom tycker jag att tavlan är snygg som den är, en batteriindikator skulle bara stöka till det.
 
Topp