Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur sitter turtle på smala handleder? Annars är ju Solar en riktig vinnare.
Gött! Blir nog ett köp av någon av dem för min del.Sitter bra tycker jag. Känns inte obekvämt eller överdimensionerat
Trist... Fått en smäll?
Me too.
Jag behöll gummikeepern från Dal1BP, blev mycket bättre. Metallkeeper funkar inge vidare tycker jag.Me too.Gillar inte dessa stora spännen men ville ha svart.
Me too.Gillar inte dessa stora spännen men ville ha svart.
Mest att jag tyckte det var suckert med svart metallJag behöll gummikeepern från Dal1BP, blev mycket bättre. Metallkeeper funkar inge vidare tycker jag.
Gällande chapterringen:Den där klockan är ju faktiskt redigt ball, Kanske blir den första Seikon ifall man kan finna en att klämma på IRL innan man tar klivet.
Två frågor dock, har hört att Turtle kan ha att den inre ringen med streck på kan vara o centrerad. Går detta att justera hur en urmakare isåfall? (dyrt/svårt)
sedan allmänt gällande svart coatade klockor, hur hållbart är det?
Tänker så att den inte blir sönderslangen och fläckig snabbt...
Säker? Har för mig att ringen sitter i en fasning på boetten på denna modell till skillnad från löst som på vissa andra modeller.Gällande chapterringen:
Svårt: Nej
Dyrt: Tror jag knappast. Personligen gör jag alltid det själv. Kräver oftast att man får plocka bort glaset. Alt justera insättning av urverket.
Säker? Har för mig att ringen sitter i en fasning på boetten på denna modell till skillnad från löst som på vissa andra modeller.