Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De springer ju inte direkt iväg för 5k
De springer ju inte direkt iväg för 5k![]()
Hur är tillgången på turtle varianten på AD nu?
Nån som vet om det finns många klockor kvar eller börjar dom ta slut?
Tycker jag också.Verkar ju märkligt att köpa en i andra hand av en privatperson för listpris eller mer medan de fortfarande finns att köpa nya från AD?
Tycker jag också.
Fick ett skamligt förslag från en härifrån förra veckan som ville sälja sin nya Ninja Turtle till mig för 6500 kr.. han lade upp det priset på sin annons först också (efter att jag såklart tackade nej) för att sedan snabbt byta det då folk började uppmärksamma detta..
Ska man verkligen försöka tjäna pengar på allt här hela tiden? På folks desperation?
Mig veterligen ligger nu flera osålda Ninja Turtles för listpris här (med reservation för att någon eller några hunnit säljas/justeras sen sist jag kollade) så de här modellerna verkar ju inte vara SÅ eftertraktade ändå som vissa vill få det till. Det är inte klockor i 50k-klassen heller så folk borde ha råd att slå till oavsett tidpunkt på året isåfall.
Tror folk att dessa modeller kommer vara så pass eftertraktade så att de kommer öka i värde eller vad?
Den dagen jag betalar över listpris (eller ens listpris från en privatperson som kör touch n' release på klockan) på en budget-Seiko så hoppas jag fan att klockan kommer med diamanter eller nåt.
Vem?Tycker jag också.
Fick ett skamligt förslag från en härifrån förra veckan som ville sälja sin nya Ninja Turtle till mig för 6500 kr.. han lade upp det priset på sin annons först också (efter att jag såklart tackade nej) för att sedan snabbt byta det då folk började uppmärksamma detta..
Ska man verkligen försöka tjäna pengar på allt här hela tiden? På folks desperation?
Mig veterligen ligger nu flera osålda Ninja Turtles för listpris här (med reservation för att någon eller några hunnit säljas/justeras sen sist jag kollade) så de här modellerna verkar ju inte vara SÅ eftertraktade ändå som vissa vill få det till. Det är inte klockor i 50k-klassen heller så folk borde ha råd att slå till oavsett tidpunkt på året isåfall.
Tror folk att dessa modeller kommer vara så pass eftertraktade så att de kommer öka i värde eller vad?
Den dagen jag betalar över listpris (eller ens listpris från en privatperson som kör touch n' release på klockan) på en budget-Seiko så hoppas jag fan att klockan kommer med diamanter eller nåt.
Outa UFOt!Tycker jag också.
Jag står i val och kval om jag ska behålla eller sälja, jag vet inte , jag känner avsaknaden av länk är en stor brist och sen är ju frågan hur kul svart är egentligen? tyckte den såg bättre ut på bild än i verkligheten.. Jag fortsättrer nog säljtanken
Yes, ( ville dock inte göra reklam för det här) men funderar på att dra tillbaka den, det var dock inte jag som försökte sälja den dyrare.. Men såg att vissa internationella säljare sålde den dyrt såg jag redan i mitten av januari..Du har väl redan annons ute?
Nu menar jag inte dig specifikt, men rent allmänt har det varit väldigt mycket köp&sälj-propåer i de olika märkes- och modelltrådarna. Det kanske blev för avancerat för folk med det nya köp&sälj![]()
Yes, ( ville dock inte göra reklam för det här) men funderar på att dra tillbaka den, det var dock inte jag som försökte sälja den dyrare.. Men såg att vissa internationella säljare sålde den dyrt såg jag redan i mitten av januari..
Det är ju skumt att man säljer över listpris ja, och personligen bryr jag mig inget om limiteringen, jag var vrålsugen på den när jag såg bilderna men sen kom verkligheten och vi satt båda och stirrade i golvet och va fåordiga på fikat, sparkade lite grus och cyklade sen åt var sitt håll, och nummret är raderat och jag vill göra slut typ, så känns detVilket påverkar den svenska marknaden noll och ingenting i och med att alla svenska AD säljer för listpris dessutom verkar den ju fortfarande inte ens vara helt slutsåld. Avsaknaden av köptryck för 5´här på forumet visar ju med önskvärd tydlighet att andrahandsvärdet knappast blir Daytona-mässigt, även om vissa har velat haussa upp den som superlimiterad, passa på NU!!!!, den finns bara i si och så många ex (utan att för den delen ha den blekaste aning om vad man pratar om).
Inga stora pengar som du säger men principen!!!Köpte en plastad via forumet för listpris. Ser inget konstigt i det och varför bråka om 100-lappar? Gav ett bud på 4,5’ men fick frakten betald istället.
Man kan ju vända på det också. Många som uppenbarligen vill köpa, men ingen vill ge vad de listar.
Blir dock lite skillnad i procent om man går ner en femhunka på priset på en rolle...men visst.Imponerande att black series tydligen håller värdet bättre än flesta stålrollar, speedmasters m.m
Sjukt att folk är beredda att vänta flera dagar / veckor på att sälja ist för att sänka med 500-1000 spänn - och få sålt direkt.