Den med helsvart tavla och svart insert är riktigt cool![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Roligt tråd! Jag får väl bidra med mina moddningar jag gjort.![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den med helsvart tavla och svart insert är riktigt cool![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Roligt tråd! Jag får väl bidra med mina moddningar jag gjort.![]()
Tavla 300krJag gillar denna galet mycket.
För en Newbie som mig - hur mycket kostar delarna (alltså förutom klockan) till ett sådant projekt?
Tavla 300kr
Bezel 450kr
Insert 400kr
Glas 510kr
Visare set 275kr
Chapter 220kr
Ca pris.
Hojta om du behöver hjälp o sätta ihop någon
Fanns det glas med cyklop? Hade blivit pricken över...Bytte bezel och glas på en sarb033, blev ett rejält lyft
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Putsduk är för att polera upp glans och bli av med små repor, har du grövre får du våtslipa först. Typ 600,800,1200,2000Tja! Nån som har erfarenhet av att polera upp skx..? Har googlat lite och ja det finns videos men vill gärna ändå höra från ni som "kan"polerduk läste jag om, eller Cape cod som finns att köpa. Hjälper det mot lite grövre repor eller behöver man putsa sönder?
Det fanns men valde utan för att inte bli för mycket homageFanns det glas med cyklop? Hade blivit pricken över...
Kolla med @Ahla77Det börjar bli dags för service av min SKX007J, den har dålig gångreserv och saktar sig. Men det vore ju trevligt med ett bättre urverk.
Är det en svår operation att stoppa i ett NH36 verk och finns det någon som kan göra det i Sverige för rimliga pengar?
Vad gäller länken så är nog strapcode ett av de bästa alternativen. Jag beställde ett oyster därifrån och det funkade kanonbra!Har aldrig moddat en seiko men fick precis hem en skx007 som en medlem redan moddat lite.
Var hittar man bäst vridring och insert till skx007?
Och länk, lite sugen på en jubilee-länk, strapped?
Har du koll på om den nya sport5an är mottaglig för samma delar som du använder till skx?Blev en pepsi mod idag, självklart med 12h insert så den funkar till en utan gmt
![]()
![]()
![]()
![]()
Vet faktiskt inte, men skulle inte tro det tyvärr. Skulle vara väldigt förvånad om dom gjorde detHar du koll på om den nya sport5an är mottaglig för samma delar som du använder till skx?
Blev en pepsi mod idag, självklart med 12h insert så den funkar till en utan gmt
![]()
![]()
![]()
![]()
Jadå, skicka ett pmTill salu?![]()
Rätta mig om jag har fel.Tja! Vet någon snäll själ om detta är en Kinetic 200m 5m62?Kollat runt i timmar och enligt vissa är det värsta rariteten men jag kan inte Seiko så mycket...
![]()
Jag tycker den är riktigt fin. Lite rå känsla om man som jag gillar detTack, då verkar den nästan bättre än jag hoppats på![]()