• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko Mod-tråden. LÄS trådregler

Senaste inserten från dlw, pepsi Sunrise. Riktigt läcker i solen
D0D54427-75A9-45E5-84BC-8EF6A6BC592D.jpeg
0BBB16CB-F8E9-49F7-AA47-1A42DBE90FD2.jpeg
2334D1DE-BB5C-42BB-9CAF-92E550CD5803.jpeg
5123B8FE-BA3C-4AAF-8C44-9C0DA5C630F5.jpeg
CE0791D2-7504-48EC-9028-DAFFB294E38E.jpeg

Påbörjat min Soxa-mod ikväll.
IMG_20190923_221134.jpg
IMG_20190923_221140.jpg
IMG_20190923_221137.jpg

Sharkhunter-tavla och helvita visare kommer snart från Dagaz. Känns helrätt att behålla platta glaset. Lite mer vintage/tool på något sätt.

Ifrågasätter förresten min egen förmåga. Har inte moddat innan. Just ta ut glaset och lossa visarna känns lite läskigt. :angel: Vad säger, ska jag bara ta mig mod och inhandla lite verktyg? :pompus:

Sjukt nöjd hittills i alla fall.

Senast ändrad:
Påbörjat min Soxa-mod ikväll. Sharkhunter-tavla och helvita visare kommer snart från Dagaz. Känns helrätt att behålla platta glaset. Lite mer vintage/tool på något sätt.

Ifrågasätter förresten min egen förmåga. Har inte moddat innan. Just ta ut glaset och lossa visarna känns lite läskigt. :angel: Vad säger, ska jag bara ta mig mod och inhandla lite verktyg? :pompus:

Sjukt nöjd hittills i alla fall.
@Kottmossa
Lovade att hålla dig uppdaterad. :D

Jag fuskar lite :eek: Någon här som har ett insert passande srp777 liggande som ni vill sälja? Har en Coinedge utan som jag skulle vilja pimpa :happyhappy:

Lyckas inte googla mig fram till något vettigt så jag testar om någon här vet:

Kan man använda en urtavla för ETA 2824 eller Miyota 8215 med datumfönster kl 4 på Seiko 7S26?

Lyckas inte googla mig fram till något vettigt så jag testar om någon här vet:

Kan man använda en urtavla för ETA 2824 eller Miyota 8215 med datumfönster kl 4 på Seiko 7S26?
Bör ju gå att få till. Körde ETA tavla (#415 på föregående sida), visserligen med kl 3 men linjerar rätt bra i fönstret så kl 4 borde ju inte vara nån skillnad.
Dock får du ju slipa till diametern samt kapa "fötterna" på tavlan men det känner du säkert till :)

Bör ju gå att få till. Körde ETA tavla (#415 på föregående sida), visserligen med kl 3 men linjerar rätt bra i fönstret så kl 4 borde ju inte vara nån skillnad.
Dock får du ju slipa till diametern samt kapa "fötterna" på tavlan men det känner du säkert till :)

Tack o bock, ska nog göra ett försök. Fötter och diameter är jag van vid ja :)

• Like
Reactions: v0n
Det där blev brutalt mycket snyggare. Gör mig lite sugen på att införskaffa och göra likadant.

Känns caset bra i övrigt?
Tack tack :D

Detta är mitt andra case från CT och jag tycker de är helt okej till bra faktiskt, egentligen för dyra men jag ville verkligen ha detta case (CT701) och hade turen att få köpa ett av två som han hade sparat undan till sig själv :)
Det gjordes bara 300st av denna och jag missade det när det släpptes.

Finns ju ett SKX style case med kronan kl3 med likadant kronskydd nu annars.
SKX style Kl3 och Kl4 boetter UTAN kronskydd är på gång, inte omöjligt att jag plockar upp ett 4a case då...

Tillbaka
Topp