• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko Mod-tråden. LÄS trådregler

Blev en stealth rosé mod oxå

18BF0396-ADB7-4BB7-8C2D-AADDAA11B084.jpeg
A9DC1764-74E5-455C-B518-C91667452BC3.jpeg
2A46BC82-7CF4-4787-9021-DA516120C27B.jpeg
5C019B81-8037-4A39-8423-B0B982414A28.jpeg

Nu har jag bestämt mig för att köpa in delar och betala någon för att modda en skx åt mig.
Dock verkar det oerhört svårt att hitta daydate sunburst tavla och en dual time bezel med gula siffror. Någon som har tips på¨vart jag kan leta?

Senast ändrad:
Nu har jag bestämt mig för att köpa in delar och betala någon för att modda en skx åt mig.
Dock verkar det oerhört svårt att hitta daydate sunburst tavla och en dual time bezel med gula siffror. Någon som har tips på¨vart jag kan leta?
många av de nya 5 sports har väl sunburst. Köp en sån så slipper du byta tavla o får lite uppgraderat verk på samma gång

Ja men mod-delarna passar ju dem med som jag har förstått det som. Kan ju lika gärna sätta den bezeln där som på skx
Alltså, jag hade en sånhär som i länken. En SRP775 med TT länk. Jag var dum nog som sålde den. Nu vill jag ha en liknande men med sunburst tavla och dual time bezelinsert, där siffrorna är i gult. https://www.watchpatrol.net/listing/691725/
En ny Seiko 5 erbjuder inte det jag vill ha.

Alltså, jag hade en sånhär som i länken. En SRP775 med TT länk. Jag var dum nog som sålde den. Nu vill jag ha en liknande men med sunburst tavla och dual time bezelinsert, där siffrorna är i gult. https://www.watchpatrol.net/listing/691725/
En ny Seiko 5 erbjuder inte det jag vill ha.
Ok. Så du söker en gråsvart sunburst alltså? Hmmm ska kika arkivet. Har mycket skärmdumpar på grejer jag hittat. Seiko har ju släppt mycket med 7s26 o 4r36 så nått borde det väl finnas. Men kanske inte helt enkelt o hitta på marknaden bara

Ok. Så du söker en gråsvart sunburst alltså? Hmmm ska kika arkivet. Har mycket skärmdumpar på grejer jag hittat. Seiko har ju släppt mycket med 7s26 o 4r36 så nått borde det väl finnas. Men kanske inte helt enkelt o hitta på marknaden bara
Va snällt, du får säga till om du hittar det jag söker. Behöver inte va just gråsvart sunburst. Kan vara vilken färg som helst så länge tavlan är sunburst och i samma färg som dual time insertet.

Va snällt, du får säga till om du hittar det jag söker. Behöver inte va just gråsvart sunburst. Kan vara vilken färg som helst så länge tavlan är sunburst och i samma färg som dual time insertet.
Hittade tyvärr inget i arkivet med day-date. Går ju iofs modda med tavlor som har bara datum. Även med de som har kronan kl 3. Det fixar mod-experterna :)

Är de flesta av Seikos klassiska dykarmodeller kompatibla storleksmässigt? Jag såg en klocka på k&s som hade en gammal turleboett men tavla, verk, bezelinsert m.m. från en gammal kvartsare.

460D9D96-A70F-4CEE-9907-F8C9249C02C8.jpeg
Jag gick in i zen-mode och fick fast min första sekundvisare. Denna gamla dykare fick ett andra liv. Tyvärr är gängorna i boetten för fästning av kronan kaputt. Något som verkar vara snudd på omöjligt att reparera.

Hur bleker ni ers skx bezels?
Klorin är jäkligt effektivt, det ska vara klorin och inte den andra som heter klorinlösning. Tänk bara på att det tar olika tid. Pepsi går snabbt och svart lite längre tid. Tänk även på att när det "kan ligga lite till" så kan det antagligen inte det :D Händer ingenting först sen när man fått bort ytbeläggning så bara smäller det till. Mitt tips, ta en liten stund i taget :)

Klorin är jäkligt effektivt, det ska vara klorin och inte den andra som heter klorinlösning. Tänk bara på att det tar olika tid. Pepsi går snabbt och svart lite längre tid. Tänk även på att när det "kan ligga lite till" så kan det antagligen inte det :D Händer ingenting först sen när man fått bort ytbeläggning så bara smäller det till. Mitt tips, ta en liten stund i taget :)
Tusen tack

Såg en annons här igår på en Seiko som stod moddad på, fundera en stund och googlade lite sen idag hitta jag denna tråd. Nu har jag beställt en SKX009K2, kollat youtube i 4h och behöver verktyg, jag ska gå all in känner jag.
Brukar bli så när jag fastnar för något:bag:
Men min fråga till er experter. Verktygs kit. Hittat lite billiga 20i1 sett bla på CDON.
Duger ett sådant? Sedan komplettera med mer kvalite om nödvändigt.
Vad mer behöver man för o bygga och modda klockor?
-En press för glaset?
-Vad ska man ha för underlägg på skrivbordet?
Osv osv.

Mvh en som funnit sitt kall i livet (för stunden) :)

Så där då har man beställt allt från namoki och one second closer för o bygga en SKX, nu måste jag bara hitta ett 36A verk, någon som har liggandes? :)

Är lite inne på modda jag med. Gillar att skruva och pilla på det mesta. Jag antar att det ska vara en massa specialverktyg för så små saker som en klocka är uppbyggd av? Så svarar duktiga medlemmar av forumet ovanstående så ser man ju det sedan. Tänkte också fråga då om en sxk är lämplig att börja med? Är sxk slutproducerad?

Tillbaka
Topp