Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
många av de nya 5 sports har väl sunburst. Köp en sån så slipper du byta tavla o får lite uppgraderat verk på samma gångNu har jag bestämt mig för att köpa in delar och betala någon för att modda en skx åt mig.
Dock verkar det oerhört svårt att hitta daydate sunburst tavla och en dual time bezel med gula siffror. Någon som har tips på¨vart jag kan leta?
Jo, sant. Men jag vill ha en i TT och dual time. Menddual time kan jag ha koll på en annan tidszon.många av de nya 5 sports har väl sunburst. Köp en sån så slipper du byta tavla o får lite uppgraderat verk på samma gång
Ja men mod-delarna passar ju dem med som jag har förstått det som. Kan ju lika gärna sätta den bezeln där som på skxJo, sant. Men jag vill ha en i TT och dual time. Menddual time kan jag ha koll på en annan tidszon.
Alltså, jag hade en sånhär som i länken. En SRP775 med TT länk. Jag var dum nog som sålde den. Nu vill jag ha en liknande men med sunburst tavla och dual time bezelinsert, där siffrorna är i gult. https://www.watchpatrol.net/listing/691725/Ja men mod-delarna passar ju dem med som jag har förstått det som. Kan ju lika gärna sätta den bezeln där som på skx
Ok. Så du söker en gråsvart sunburst alltså? Hmmm ska kika arkivet. Har mycket skärmdumpar på grejer jag hittat. Seiko har ju släppt mycket med 7s26 o 4r36 så nått borde det väl finnas. Men kanske inte helt enkelt o hitta på marknaden baraAlltså, jag hade en sånhär som i länken. En SRP775 med TT länk. Jag var dum nog som sålde den. Nu vill jag ha en liknande men med sunburst tavla och dual time bezelinsert, där siffrorna är i gult. https://www.watchpatrol.net/listing/691725/
En ny Seiko 5 erbjuder inte det jag vill ha.
Va snällt, du får säga till om du hittar det jag söker. Behöver inte va just gråsvart sunburst. Kan vara vilken färg som helst så länge tavlan är sunburst och i samma färg som dual time insertet.Ok. Så du söker en gråsvart sunburst alltså? Hmmm ska kika arkivet. Har mycket skärmdumpar på grejer jag hittat. Seiko har ju släppt mycket med 7s26 o 4r36 så nått borde det väl finnas. Men kanske inte helt enkelt o hitta på marknaden bara
Hittade tyvärr inget i arkivet med day-date. Går ju iofs modda med tavlor som har bara datum. Även med de som har kronan kl 3. Det fixar mod-experternaVa snällt, du får säga till om du hittar det jag söker. Behöver inte va just gråsvart sunburst. Kan vara vilken färg som helst så länge tavlan är sunburst och i samma färg som dual time insertet.
JuppFejktavla?
Några tips: https://klocksnack.se/threads/bästa-sätt-att-åldra-bleka-en-bezelring.124958/Hur bleker ni ers skx bezels?
Klorin är jäkligt effektivt, det ska vara klorin och inte den andra som heter klorinlösning. Tänk bara på att det tar olika tid. Pepsi går snabbt och svart lite längre tid. Tänk även på att när det "kan ligga lite till" så kan det antagligen inte detHur bleker ni ers skx bezels?
Tusen tackKlorin är jäkligt effektivt, det ska vara klorin och inte den andra som heter klorinlösning. Tänk bara på att det tar olika tid. Pepsi går snabbt och svart lite längre tid. Tänk även på att när det "kan ligga lite till" så kan det antagligen inte detHänder ingenting först sen när man fått bort ytbeläggning så bara smäller det till. Mitt tips, ta en liten stund i taget
![]()
Funkar bara på SubmarinersNågra tips: https://klocksnack.se/threads/bästa-sätt-att-åldra-bleka-en-bezelring.124958/
Vanligast är klorin men jag tror att @Chuck körde sin i diskmaskinen?![]()
Som i "Rolex" Sub?Funkar bara på Submariners![]()
Jupp dock moderna femsiffriga med aluminium bezelo. Funkade på min 14060mSom i "Rolex" Sub?![]()
Helt galetJupp dock moderna femsiffriga med aluminium bezelo. Funkade på min 14060m
Dock kastade jag in hela klockan under programmetHelt galetoch jag tycker man är djärv när man bleker ett insert för någon hundralapp
![]()
Hahahahahaha! Det är, ursäkta ordvalet, lite snudden på mentalsjukt!Dock kastade jag in hela klockan under programmet![]()
Vaddå!?Hahahahahaha! Det är, ursäkta ordvalet, lite snudden på mentalsjukt!![]()
Vaddå!?
Numera ett begrepp i WIS sfären worldwide MAO approved
![]()