• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko Mod-tråden. LÄS trådregler

Amazon.se är numera öppet och alla "de vanliga" verktygssatserna finns för 200-300 spänn där. Dagens stalltips!

Hi. I'm new here and just recently I've become a fan of Seiko:) Please, can you help me to find someone who would make a custom mod for me? I live in Stockholm.
I would love to have Hydro mod (+sapphire+ new SS shroud) of SEIKO SNE497P1. All comments are appreciated.
Thanks!!

Hej, vet inte om det är rätt men tänkte kolla om det är någon här som har ett insert till skx009/srpd helst röd/blå eller något annat kul liggande? 😊

Den är fin! Min jakt på den perfekta skx:en resulterade i klockan nedan. När den var klar låg den bara i klocklådan och skräpade så då fick det bli försäljning. Konstigt hur detta funkar... 🙃

20200709_155653.jpg

Haha, är la så att när jakten är slut så njuter man inte lika mycket av resultatet :)

Har beställt ett plexiglas till min Flightmaster, får se om det blir en hit eller bust ^^

En fråga till er mod-mästare. Jag har beställt hem en ny bezel insert men glömde ta med 3M fästtejp att sätta fast det med, som jag ser det borde det även gå att limma? Rekommendationer på lim eller annan metod mottages gladerligen!

***Uppdatering: Löste sig, var visst med en 3M tejp!

Senast ändrad:
Var det till mig? Tack isåfall. 🙂 Har man en hyfsad glaspress är det inga större problem. De allra enklaste kinagrejerna gör ingen glad direkt.
ja sorry, citatet föll visst bort.

Okey, är själv grymt sugen på att börja modda lite mer men har lite för många andra projekt igång samtidigt så det får vänta en stund. Dock jävligt kul att se andras projekt

Tjena!

Detta kanske är fel forumdel, men försöker ändå!
Jag har en gammal Seiko Presage cocktail time Side car som jag letar länk till. Jag misstänker att en vanlig stållänk skulle skära sig nåt otroligt på den klockan, så det behövs något i samma roséguldfärg som boetten (alt. tvåton, kanske). Någon som har tips på var man kan hitta nåt snyggt som skulle funka på den?

Tack!

Har varit lugnt med moddandet. Tror att jag har lyckats misshandla urverket i senaste bygget, axeln släpper från verket när man skruvar ut kronan.
Men har beställt urtavla,visare och bezelinsert från Yobokies till något nytt.

Har byggt egen förvaring för några klockor under tiden.

Bilagor

• IMG_20201209_194142_000.jpg
    IMG_20201209_194142_000.jpg
    1.1 MB · Visningar: 27
Namoki är visst på gång med ett 62mas case. Skulle kunna passa bra till nya klockan.

God jul alla moddare.

Hoppas tomten kommer med delar så man kan se fler snygga byggen.
Mitt paket nämnt ovan lär ta lite tid, lämnade HK 7 december.

Hej allesammans,

Är det någon som har en fungerande 7S36 eller NH36-verk hemma och som kan tänkas sig montera det i en klocka som jag har? Självklart mot betalning!

Tillbaka
Topp