• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko Mod-tråden. LÄS trådregler

Ja, det vore intressant att veta.
Inte helt korrekt jämförelse, NH36-verk i titanen och den andra är helt original. Men NH36 borde ju väga mer än 7S26, den har ju sekundstopp och manuellt uppdrag. Men ca - 25% i alla fall 🙂.
7652FEE8-5F99-4DBC-A8A1-DF2800920BFE.jpeg
DD5564F5-DAB6-4CFF-84A4-94BBD81D1A22.jpeg

Senast ändrad:
Tack! Ja kul med lite färg ibland. 🐥

Inga problem att beställa där även om sidan ser ut att vara från -97... Snigelfrakt ingår. Tog ganska precis en månad att komma fram varav PN satt på det halva tiden. 🙂
Kul att höra! Precis därför jag var skeptisk hahaha. Speciellt över så långt avstånd. Hade lite knepig känsla när jag beställde från yobokies också, men gick ju bra.
Kanske blir något därifrån i nästa mod då!

Shit vad cool! hur har du fått den patinan på bezel och boetten? och en till fråga. Den röda/orangea "diver's 200m" texten, har sett att vissa utav dem är gula typ, ser att din börjar gå åt det hållet. Är det med tiden som den helt enkelt patineras så?
Har en original SKX007 med gul "DIVERS 200M" or romerska syffror på datum precis som den på bilden. :)

Repigt glas gör ju ingen glad. Hade den varit min skulle jag bytt till safir och låtit resten vara. Stencool med battlescars och jag gillar visarna också.

Jag har ju ett SKX013bygge med första generationens monstertavla och visare, dock är den sekundvisaren helvit så jag satte i en liknande helröd för att skoja tilldet lite:

IMG_20200807_225253_989.jpg

IMG_20200807_104043_398.jpg

:)

Härligt ! Varifrån kommer tavlan och insert ? 👍

Hej,
Kanske inte en mod i dess rätta bemärkelse, men jag skulle byta länk på min SKX009 från jubilee till en väns oysterlänk (som ni ser, båda Seiko original). Behöver dock råd då jag stötte på problemet att fat springbars som satt i inte gick igenom oysterlänkens hål.

Bara att köpa ett par springbars? Några tips?

8CA41265-EBBD-49A8-A302-4F5C832B9150.png

Hej,
Kanske inte en mod i dess rätta bemärkelse, men jag skulle byta länk på min SKX009 från jubilee till en väns oysterlänk (som ni ser, båda Seiko original). Behöver dock råd då jag stötte på problemet att fat springbars som satt i inte gick igenom oysterlänkens hål.

Bara att köpa ett par springbars? Några tips?

8CA41265-EBBD-49A8-A302-4F5C832B9150.png
De där är ju 2.5mm med 1.1mm ändar. Va det tvärkört eller gick det nästan? Tror det är royal straps som har 2mm med samma dimension på ändarna. Det är riktigt svårt att hitta bars med dom ändarna annars...

De där är ju 2.5mm med 1.1mm ändar. Va det tvärkört eller gick det nästan? Tror det är royal straps som har 2mm med samma dimension på ändarna. Det är riktigt svårt att hitta bars med dom ändarna annars...
Tack för svar. Kändes rätt kört faktiskt men svårt att uppskatta millimetrar, nu har jag satt tillbaka jubileelänken. Får googla lite, blev mest förvånad att det inte funkade när bägge är Seiko

Tack för svar. Kändes rätt kört faktiskt men svårt att uppskatta millimetrar, nu har jag satt tillbaka jubileelänken. Får googla lite, blev mest förvånad att det inte funkade när bägge är Seiko
Ja det är ju rätt stor skillnad på stiften till "vanliga" och dykare. Så frågan är väl vad länken satt på för klocka ursprungligen.
Möjligtvis kan du väl modifiera stifthållarna på länken då jag misstänker att ändarna är vanliga vikta och inte solida

Sugen på ett svart keramiskt insert utan lumepärla till SRP, var hittar jag nåt prisvärt sådant? Kanske en coin edge bezel också :)

Hej, tänkte fixa till min SKX007 med nya visare och datum/dag-skiva. Var kan man gå med klockan för att få ett bra resultat (utan damm och märken) samt trycktest för att klockan fortsatt ska klara ISO-standard?

(Im going to get new hands and day/date wheel to my SKX007. Where can I take the watch to get a good result (without dust and marks) and a pressure test for the watch to continue to meet ISO standards?)

I Stockholm

Tillbaka
Topp