- Titan. Vridring och boett säljs tillsammans.Är vridringen också i titan eller är den i rostfritt stål?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
- Titan. Vridring och boett säljs tillsammans.Är vridringen också i titan eller är den i rostfritt stål?
Trevligt! Hur mycket lättare är den än en standard skx?- Titan. Vridring och boett säljs tillsammans.
- Har inte vägt, kan göra det vid tillfälle. Subjektivt känns det skillnad när man håller i dem. Sedan är den ju matt och har genomgående bandstifthål också.Trevligt! Hur mycket lättare är den än en standard skx?
Ja, det vore intressant att veta.- Har inte vägt, kan göra det vid tillfälle. Subjektivt känns det skillnad när man håller i dem. Sedan är den ju matt och har genomgående bandstifthål också.
Inte helt korrekt jämförelse, NH36-verk i titanen och den andra är helt original. Men NH36 borde ju väga mer än 7S26, den har ju sekundstopp och manuellt uppdrag. Men ca - 25% i alla fallJa, det vore intressant att veta.
Som en lätt g-shock. Kan tänka mig att den "försvinner" på armen. Kul modd!Inte helt korrekt jämförelse, NH36-verk i titanen och den andra är helt original. Men NH36 borde ju väga mer än 7S26, den har ju sekundstopp och manuellt uppdrag. Men ca - 25% i alla fall.
![]()
![]()
Coool! Gul tavla är så snyggt! Hur var det att beställa från dagaz?
Kul att höra! Precis därför jag var skeptisk hahaha. Speciellt över så långt avstånd. Hade lite knepig känsla när jag beställde från yobokies också, men gick ju bra.Tack! Ja kul med lite färg ibland.
Inga problem att beställa där även om sidan ser ut att vara från -97... Snigelfrakt ingår. Tog ganska precis en månad att komma fram varav PN satt på det halva tiden.![]()
Har en original SKX007 med gul "DIVERS 200M" or romerska syffror på datum precis som den på bilden.Shit vad cool! hur har du fått den patinan på bezel och boetten? och en till fråga. Den röda/orangea "diver's 200m" texten, har sett att vissa utav dem är gula typ, ser att din börjar gå åt det hållet. Är det med tiden som den helt enkelt patineras så?
Repigt glas gör ju ingen glad. Hade den varit min skulle jag bytt till safir och låtit resten vara. Stencool med battlescars och jag gillar visarna också.
Jag har ju ett SKX013bygge med första generationens monstertavla och visare, dock är den sekundvisaren helvit så jag satte i en liknande helröd för att skoja tilldet lite:
![]()
![]()
![]()
Härligt ! Varifrån kommer tavlan och insert ?![]()
De där är ju 2.5mm med 1.1mm ändar. Va det tvärkört eller gick det nästan? Tror det är royal straps som har 2mm med samma dimension på ändarna. Det är riktigt svårt att hitta bars med dom ändarna annars...Hej,
Kanske inte en mod i dess rätta bemärkelse, men jag skulle byta länk på min SKX009 från jubilee till en väns oysterlänk (som ni ser, båda Seiko original). Behöver dock råd då jag stötte på problemet att fat springbars som satt i inte gick igenom oysterlänkens hål.
Bara att köpa ett par springbars? Några tips?
![]()
Tack för svar. Kändes rätt kört faktiskt men svårt att uppskatta millimetrar, nu har jag satt tillbaka jubileelänken. Får googla lite, blev mest förvånad att det inte funkade när bägge är SeikoDe där är ju 2.5mm med 1.1mm ändar. Va det tvärkört eller gick det nästan? Tror det är royal straps som har 2mm med samma dimension på ändarna. Det är riktigt svårt att hitta bars med dom ändarna annars...
Ja det är ju rätt stor skillnad på stiften till "vanliga" och dykare. Så frågan är väl vad länken satt på för klocka ursprungligen.Tack för svar. Kändes rätt kört faktiskt men svårt att uppskatta millimetrar, nu har jag satt tillbaka jubileelänken. Får googla lite, blev mest förvånad att det inte funkade när bägge är Seiko
Wow that is absolutely amazing, well done! Love the pics, you should make a writeup someday!Lots of work man, the case is from crystal Times UK, the movement is Seiko Quartz that took 10 hours all in all to fit but the hands were the harderst because they are automatic movement hand on quartz movement, different fitting holes size![]()
If only was a quartzSnart blir det kl 3...
![]()
Och jag uppskattar denVart är moddningen?
Sorry kunde inte låta bli...
From few angles![]()
Thank youThat feature is top notch!![]()
Thank.you, its now out for saleThat feature is top notch!![]()
Bigger project coming upThank.you, its now out for sale![]()
Very tempted, it really is a sick build, but just got a new pieceThank.you, its now out for sale![]()