• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

Ahla77

Cartier
Two tone skx007

616CF2AD-EEF1-489F-A705-2F36520BBAA4.jpeg
C254F26A-939D-476E-8E6A-6E3F82B3E342.jpeg
139F1861-9825-46DD-8535-C850F7B467C7.jpeg
DAB36E0E-4571-4228-A8FC-6E30C826A329.jpeg
 

ANT

Omega
3FCB5F46-A02A-46B5-B1E6-D33E93340C0A.jpeg
Hej,
Tänkte modda min skx007 igen, byta tavla, visare, chapter, ja hela köret! Men, jag har en fundering angående en tavla. Någon som vet om tavlan från en SRPA21 skulle passa på min SKX?

Skickar med en bild på min nuvarande mod också.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag kanske kan få fråga expertisen här inne... Jag ska egentligen inte modda i ordets rätta bemärkelse, bara byta länk och glas.
Jag har en nyss hemkommen Seiko Sbcm023 (alltså den lite mindre boetten vs skx008/009, lite som en Skx013) som jag vill ha ett kupat safirglas på istället för det Hardlex som nu sitter. Det glas jag hittat som verkar passa är Crystaltimes CT082 (28mm) kostar typ 50$. Några förslag på liknande ifrån någon tillverkare inom EU?
Jag har även märkt att chapterringen är liite off, man ser att den inte 100% linjerar vid kl12 och möjligen lite tydligare vid kl6. Jag har förstått att boetten har ett spår och chapterringen en klack, någon som gett sig på att fixa detta (då jag knappast kan vara ensam om detta) eller skiter man bara i det?
För övrigt en sjukt inspirerande tråd :)
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Jag kanske kan få fråga expertisen här inne... Jag ska egentligen inte modda i ordets rätta bemärkelse, bara byta länk och glas.
Jag har en nyss hemkommen Seiko Sbcm023 (alltså den lite mindre boetten vs skx008/009, lite som en Skx013) som jag vill ha ett kupat safirglas på istället för det Hardlex som nu sitter. Det glas jag hittat som verkar passa är Crystaltimes CT082 (28mm) kostar typ 50$. Några förslag på liknande ifrån någon tillverkare inom EU?
Jag har även märkt att chapterringen är liite off, man ser att den inte 100% linjerar vid kl12 och möjligen lite tydligare vid kl6. Jag har förstått att boetten har ett spår och chapterringen en klack, någon som gett sig på att fixa detta (då jag knappast kan vara ensam om detta) eller skiter man bara i det?
För övrigt en sjukt inspirerande tråd :)

På en skx jag hade med off chapter så liksom fanns det ett glapp mellan klacken och spåret vilket jag antar är det generella problemet. Jag petade i lite rodico emellan för att fixera.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
På en skx jag hade med off chapter så liksom fanns det ett glapp mellan klacken och spåret vilket jag antar är det generella problemet. Jag petade i lite rodico emellan för att fixera.
Det låter som en enkel fix :) Jag tänkte köpa glaset men låta uris göra bytet, då får hen försöka linjera det, för jag misstänker det läggs på plats innan glaset sätts på, eller kan man göra det ifrån urverkssidan?
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Det låter som en enkel fix :) Jag tänkte köpa glaset men låta uris göra bytet, då får hen försöka linjera det, för jag misstänker det läggs på plats innan glaset sätts på, eller kan man göra det ifrån urverkssidan?

Ja man måste ta ur glaset om man vill ta bort chapterringen men själva spåret ser man kl 12 när man lyft ur verket. Så de går att lösa utan att trycka ut glaset.

Vad gäller safirglas så vet jag ingen i Europa med liknande produkter.
 

Keppe

Omega
2-Faktor
Hej alla grymma hemmafixare!
Finns det möjlighet att få lite tips på vart alla duktiga moddare köper sina nya delar?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tja! Nån som har erfarenhet av att polera upp skx..? Har googlat lite och ja det finns videos men vill gärna ändå höra från ni som "kan" :) polerduk läste jag om, eller Cape cod som finns att köpa. Hjälper det mot lite grövre repor eller behöver man putsa sönder?
Putsduk är för att polera upp glans och bli av med små repor, har du grövre får du våtslipa först. Typ 600,800,1200,2000
 

Calle

Omega
Det börjar bli dags för service av min SKX007J, den har dålig gångreserv och saktar sig. Men det vore ju trevligt med ett bättre urverk.
Är det en svår operation att stoppa i ett NH36 verk och finns det någon som kan göra det i Sverige för rimliga pengar?
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Har aldrig moddat en seiko men fick precis hem en skx007 som en medlem redan moddat lite.

Var hittar man bäst vridring och insert till skx007?
Och länk, lite sugen på en jubilee-länk, strapped?
 

ANT

Omega
Har aldrig moddat en seiko men fick precis hem en skx007 som en medlem redan moddat lite.

Var hittar man bäst vridring och insert till skx007?
Och länk, lite sugen på en jubilee-länk, strapped?
Vad gäller länken så är nog strapcode ett av de bästa alternativen. Jag beställde ett oyster därifrån och det funkade kanonbra!

Vad gäller andra delar så kan man handla bra grejer på namokimods, dlw, dagaz mfl. Har testa alla dessa tre och det har fungerat bra varje gång
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Kör ett långskott. Någon som har ett glas liggande till en 7549-7010? Ct007 är nog beteckningen och enligt chrystaltimes så passar i alla fall deras till alla 300m tuna gamla som nya. :)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Vet inte om det är rätt plats...men man blir så låg..har lagt ut samma klocka på blocket som jag har till salu här...
"Onödigt påkostad mod. Du kan få allt detta och mer därtill för under 2000kr från Merkur eller Sharkey färdigt. Vill man envist ha Seiko loggan så finns det aftermarket tavlan för 30 dollar med händerna.
Yobokies säljer bara skit, har själv handlat från Harold. Blåste mig på två tavlor och visare som knappt lyser..."

Och med det ville han säga? Orkade inte ens svara...
 
Topp