Jag är på jakt efter ett NH36 urverk till min skx779 men jag tycker det är väldigt svårt att hitta något att köpa på ebay. Finns det några andra ställen man kan köpa ifrån?
T.ex https://www.namokimods.com/collections/tools
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är på jakt efter ett NH36 urverk till min skx779 men jag tycker det är väldigt svårt att hitta något att köpa på ebay. Finns det några andra ställen man kan köpa ifrån?
Tack. Där hittar jag "bara" delar till skx007 och skx009. Passar det verket rakt av i min monster? Är det samma plastring/spacer eller vad man vill kalla det?
Tack. Där hittar jag "bara" delar till skx007 och skx009. Passar det verket rakt av i min monster? Är det samma plastring/spacer eller vad man vill kalla det?
Long time no mod men den här var man ju tvungen att testa. SNE518 på Harolds stålshroud. Nu fattas bara en krona i rätt material.
![]()
![]()
![]()
Den blev riktigt bra faktiskt! Tror den går att köpa för tillfället? @xBjörneriktigt riktigt snygg!
Stämmer bra det! Sjukt smidigtFick hem mitt insert från Namoki idag och upptäcker till min förtjusning att det redan sitter ett ’adhesive’ på baksidan, för visst är det väl det det är? Slipper således dutta med superlim eller liknande för att fästa det.
![]()
![]()
Blev riktigt snyggt! Sjukt cool bezel, vart köpte du den ifall man får fråga?God afton!
För några år sedan NH-konverterade och småmoddade jag ett par 007, någon 009 och en 173. Sedan har intresset legat på is. Har på senare tid noterat att utbudet på delar och modeller växt. Länge sneglat på SKX013 så jag tog avstamp i ett sånt case från Namoki.
Idag landade safirglaset från crystaltimes som sista biten i puzzlet. Lämpligt nog på en permitteringsdag så det var bara att slänga ihop grejerna. Ursäkta den dassiga kvaliteten på bilderna. Det blev en tjock liten SKX Black Expy Bay 38:
![]()
![]()
![]()
Blev riktigt snyggt! Sjukt cool bezel, vart köpte du den ifall man får fråga?![]()
Shit vad cool! hur har du fått den patinan på bezel och boetten? och en till fråga. Den röda/orangea "diver's 200m" texten, har sett att vissa utav dem är gula typ, ser att din börjar gå åt det hållet. Är det med tiden som den helt enkelt patineras så?sommar beatern klar
![]()
![]()
Blir som små sugen på att förstöra min 5kx när man ser de där, är de ett klorin bad den fått?sommar beatern klar
![]()
![]()
Haft den i en sluten påse med ett hårdkokt ägg, men funkar bara på bronsBlir som små sugen på att förstöra min 5kx när man ser de där, är de ett klorin bad den fått?
Skulle vilja våga påstå att jag har rätt bra koll på utbudet när det kommer till mod-delar, och än sålänge har jag aldrig stött på varken tavlor eller krona i kanji.Finns det att få tag på tavlor där texten är i kanji? Även sugen på krona signerad i kanji istället för med ett S.
Jodå, det finns. Nafokies på instagram gör sådanaSkulle vilja våga påstå att jag har rätt bra koll på utbudet när det kommer till mod-delar, och än sålänge har jag aldrig stött på varken tavlor eller krona i kanji.
Där ser manJodå, det finns. Nafokies på instagram gör sådana
![]()
Snyggt. Vet du om han levererar till Sverige och vad ungefär en tavla kostar?Jodå, det finns. Nafokies på instagram gör sådana
![]()
Tror han skickar till Sverige. Priset vet jag inte tyvärr, vet yobokies har oxå nån tavla med kanji tecken på, har byggt några med denSnyggt. Vet du om han levererar till Sverige och vad ungefär en tavla kostar?
Kul! Jag är sugen på en Alpinist som sommarklocka/reseklocka. Vet du om det finns chapter ring man kan byta ut till som visar timmar så man kan hålla koll på två tidzoner samtidigt?Tror han skickar till Sverige. Priset vet jag inte tyvärr, vet yobokies har oxå nån tavla med kanji tecken på, har byggt några med den
Jag tror jag har en liggandes nånstans. Köpte fel när jag skulle byta verk i min 013.Behöver få igång SKX007an såhär mitt i badsäsongen och ser till min glädje att crystaltimes börjat frakta från england, allt jag beställt därifrån tidigare har nämligen tappats bort av postnord men nu kanske man vågar sig på en beställning.
De har NH36 på lager men tyvärr finns ej kronan med S (ormen) jag vill ha hemma.
Är det någon moddare här som sitter på en överbliven krona passande för byte till NH36?