• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

BoZ80

Rolex
2-Faktor
så himla bra! Har du borrat lugholes själv?

Tack snälla! :happyhappy:
Nä det är ett case från Crystaltimes. Lugholes är viktigt för mig, både praktiskt och ger den rätta tooliga känslan. :cigar:

Fabriksny SKX007J lite moddad åt mig av sonen. Domesafirglas, Coinedgebezel o Insert med lume.
B82C5040-5ED4-4A69-89DD-8D9AC70A340F.jpeg

Snyggt och smakfullt! ;)


Tackar! :)
 
Senast redigerad av en moderator:

BoZ80

Rolex
2-Faktor
SKX013 bas denna gången också. Idéen har bubblat i huvet av och till i åratal och ursprungstanken var att stoppa en 1:a generationens monstertavla i en 007 men seda dess har jag ju snöat in på lillebror 013. Utgick från crystaltimes kronan @4 case utan kronskydd (CT712). Vridringen är Namokis sub-style som har fått borstad finish och sekundvisaren från DLW. Daghjul med kanji och tophatglas livar upp. :)

20200807_064240.jpg

20200807_073549.jpg


:cigar:
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Är det min okunnighet som spökar eller är det dåligt utbud på custom delar till srp357k2?

Mvh Karl-Magnus
 

Bilagor

  • SRP357K2.jpg
    SRP357K2.jpg
    93.3 KB · Visningar: 0
Haft samma problem med samma förutsättningar. Provat plocka ur och pressa in igen?

Min första skx-mod
Tyvärr kunde jag inte få in saffirglaset hela vägen och är nu tveksam till hur jag ska göra. Hade en vanlig press för ca 200 kr köpt på nätet men den gick sönder .
Har ni några förslag eller finns det någon som kan hjälpa mig så säg till!
83984741-DBF3-4D00-8C8C-A625B6C88DA9.jpeg
 

Adamwq

Breitling
Hej!
Jag ställde frågan på annat håll tidigare men kan kanske vara värt att ställa frågan här inne då det verkar som ni är kunniga inom ämnet.
Jag är sjukt sugen på att modda två av mina klockor (skx007, 5kx) men är inte supersugen på att ge mig på det på egen hand. Vet ni någon som professionellt(eller som hobby kanske) som kan hjälpa till med att modda klockorna? Jag förser självklart alla delarna själv och betalar givetvis för tjänsten i sig. Jag har sett att det finns en del som gör detta utanför sverige men skulle gärna ha någon på hemmaplan liksom. Fördelaktigt om det finns i stockholm också.

Tacksam för svar! :)
 

Mr_JN_71

Breitling
Hej moddare!

Har nästan alla delar till ett bygge men behöver hjälp i besslutsångesten. Kan inte bestämma mig för vilken av dessa jag ska ha.
IOW_04_280x280.jpg
SKX_Coke_DT_280x280.jpg
SKX_DT_Lumed_Dark_280x280.jpg
 

macdaddy

Omega
2-Faktor
Ok då har jag inga bra tips tyvärr. Själv gav jag upp. :)
Glaset jag använde var ett double dome från DLW.
Samma här. Det är en double dome från dlw.
Funderar på att bara använda klockan ändå så får vi ser om den lossnar :). Behöver ju uppenbarligen lite mer professionella verktyg för det glaset.
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Äntligen slog jag till på en klocka som känns enklare att börja med då min Monster har lite sämre utbud på grejer!
Blev en gammal 6309-729A så nu letar jag delar för fullt..
Skulle det vara någon här som vill göra sig av med grejer så uppskattas ett PM!
Lär posta lite flitigare här på forumet nu då tusen frågor lär dyka upp när detta drar igång! :)

Mvh Karl-Magnus
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Finns det någon tråd där man listat nätbutiker för Seiko mod/custom delar?
Främst intresserad av vilka butiker som finns i Europa?

Mvh Karl-Magnus
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Finns det någon tråd där man listat nätbutiker för Seiko mod/custom delar?
Främst intresserad av vilka butiker som finns i Europa?

Mvh Karl-Magnus

Här är två iaf
Seikomods.com, Crystaltimes europeiska sida, skickar från uk.
Cousins har också en hel del. Fast andra får berätta hur dom är för där har jag inte handlat.

https://one-second-closer.com har en del oxå.

Cousinsuk säljer ju inte moddelar uttryckligen men reservdelar, urverk, verktyg etc. :)

Edit: Annars är det ju inte så konstigt att de flesta shoppar ligger i Asien det är ju där det mesta kommer ifrån och det är inga problem att handla därifrån.

Edit 2: https://www.monsterwatches.nl finns ju med. På nederländska men jag har handlat grejer där ett par gånger.
 
Topp