• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

Ahla77

Cartier
Skx007 med smp design.
FBE19AB6-860B-4FE5-9AF6-07531980AA78.jpeg
CBB85BD1-0C93-4030-9001-A43C0FD985C5.jpeg
D7F94DBE-1F48-4243-A077-03DF0FE0BB58.jpeg
E68D834D-7BF2-416A-93CB-CD055DF7725C.jpeg
86F0EA57-7659-4DA2-96AD-5A09F3BAA3F3.jpeg
 

Pieces

Omega
Vilka orginalalternativ är lättåtkomliga idag om man vill ha fönster för dag/datum och minutindex på tavlan?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Oj, mm300 delar var väldigt dyra. @Ahla77 Hur är robs gröna tavla? Lite sugen på en mm300 mod i mossgrönt, sla019 look. Kanske går att göra på en sumo eller nya sbdc063. Alternativtet är även att endast byta visare till mm300 på sbdc063.
 

NickG

Cartier
Lämnade in min Seiko SKX007 för montering av safirglas och en ny insert, nu en vecka efter ringer dom och säger att dom inte vågar sig på att byta delarna eftersom att det inte är original...
Finns det någon på forumet som hjälper till med det här för en slant?
 

PNM

Panerai
Liknande fråga som ovan - tips på urmakare i Stockholm som är villiga att byta visare (ej original)?
 

SeikoSan

Omega
2-Faktor
Låter jättekonstigt. Kanske om de får problem för att de är auktoriserade eller nåt. Gjorde det på Klockmaster i Globen för massa år sedan innan jag började göra det själv.
 

PNM

Panerai
Låter jättekonstigt. Kanske om de får problem för att de är auktoriserade eller nåt. Gjorde det på Klockmaster i Globen för massa år sedan innan jag började göra det själv.

Japp, endast originalvisare har jag fått besked. Antar att det har att göra med auktorisering och/eller att de inte vill stå ansvariga för att installera fulvisare som gör att klockan exploderar och lämnar tredje gradens brännskador på armen och en efterföljande inslag i Uppdrag granskning som gör att de går i konkurs.
 
Topp