• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

Pieces

Omega
Hur är NH36 i jämförelse mot orginal skx-urverket? Övriga vinster än handuppdragning?
Lyckades nämligen vrida datumhjulet bakåt när det var halvvägs över till ny dag och sedan dess är kronan riktigt trög. Vet inte om det är värt att försöka laga eller om.man ska byta till NH direkt
 
Senast ändrad:

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Hur är NH36 i jämförelse mot orginal skx-urverket? Övriga vinster än handuppdragning?
Lyckades nämligen vrida datumhjulet bakåt när det var halvvägs över till ny dag och sedan dess är kronan riktigt trög. Vet inte om det är värt att försöka laga eller om.man ska byta till NH direkt

Jag har haft det på en av mina modifierade och jag var mycket nöjd med det. Jag upplever bland annat att det höll tiden bättre än original.
 

NickG

Cartier
6880F359-E60E-4895-8AC9-8208949B7F23.jpeg

Efter många om och men så är min första mod färdig, safirglas och ny insert!
 

argo

Breitling
Vilka snygga mods! Jag har precis kommit in i Seiko-gamet och har beställt ett Strapcode-armband och coin edge bezel, ska bara reda ut hur man byter sånt själv o_O
Ni som har bytt dials till andra Seiko-dials, hur vet man vilka modellers dials som fungerar för just SKX007? Är det en viss diameter man ska kika efter?
Har ni ett go to-ställe där ni inhandlar dem eller är det söka på ebay-liknande sidor som gäller?
 

argo

Breitling
Ni som har bytt dials till andra Seiko-dials, hur vet man vilka modellers dials som fungerar för just SKX007? Är det en viss diameter man ska kika efter?
 

Kottmossa

Omega
Vill Byta/måla chapterringen på min Landshark men har stött på patrull.

Får inte bort bezeln och det tycks sitta någon typ av låsring som håller den (lånad bild från nätet men min ser identisk ut)

81487906-3D38-49AA-A55D-8FA0338FA6C1.jpeg


Någon som sett något liknande? Har försökt modda min tre-pins boettöppnare för att försöka skruva upp den men kommer ingen vart. Det mest logiska vore att den skruvas upp medsols, men jag är osäker.

Tips emottages tacksamt.
 

Kottmossa

Omega
Jag får erkänna mig besegrad...

Låsringen är orubblig så jag får gå över till plan B. Måla chapterringen när den är kvar i boetten. Dags att maskera...
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Har köpt ett 24mm läder och tänkte skära ut kanterna till 10mm för att passa boetten på min SNKK47.
Liknande detta:
15C5B182-FFBF-40B2-9C14-FA37CBC5D708.jpeg


Någon som har erfarenhet av att göra detta? :)
 
Topp