Mech David
Basic
Är grymt nöjd med min!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad menar du med "cookie cutter"?Den där bandhornsupphöjningen fick mig att avstå köp. Lite väl mycket cookie cutter-klocka, en sån som folk på reddit går helt bananas över (iof kanske inte helt utan anledning)
Jag hade dock kollat runt lite mer
Det är nåt som ses lite som standard utan direkt egen karakteristik. I det här fallet att det har lite lagom karakteristik så att det tilltalar många och att det på det sättet blir lite tråkigt. kanske lite vasst uttryckt.Vad menar du med "cookie cutter"?
Ingen moms eller tull som förekom?I morse så tog jag bilen till min lokala DHL-servicepunkt. Kom då ut med detta:
Grym!
Klockan vart helt okej den med..
Skämt åsido; för pengarna tror jag inte man kan få så JÄTTEMYCKET mer än såhär (sprillans då, alltså). Sett många reviews på klockan och många kallar den för Baby Grand, och det förstår jag varför.. finishen på boetten, tavlan, visarna och indexen är helt jävla spot on. Länken var dock ej mycket att hurra för. Har inget emot rassel, speciellt med tanke på priset (3.2k inkl DHL-frakt från watchhubs.net), men finishen var inte i närheten lika hög som på boetten och så vidare. Låset satt dessutom konstigt, "stack ut"(?) 2mm, men det kanske finns olika roligare länkar på strapcode som man kan ha på denna (någon som förövrigt vet?), annars är den nog grym på läder. Länken känns dessutom inte sådär jättesäker med tanke på den billiga lösningen med vilka stift man valt att sätta ihop länkarna med. De mesiga bandstiften mellan bandhornene kan man lätt byta ut själv till ett par kraftigare 1.8-millimeters..
All in all, mycket skoj för pengen, känns inte helt off jämte mina lite finare och dyrare klockor heller (det man har råd med som 22-årig bostadsrättsägare i den kungliga hufvudstaden).
Så jag säger MYCKET HISS! (får jag säga så?)
Ha de gött!
Vet inte om det kommer på efterhand eller samtidigt, men inget än så länge.Ingen moms eller tull som förekom?
Förlåt men, vad menas med JDM? =)Eftersom att SARB033 är en JDM modell så är det inte så konstigt att du inte hittar den på svenska marknaden
Japan Domestic Market, dvs en modell som endast är avsedd för, och säljs i JapanFörlåt men, vad menas med JDM? =)
Aaaha! Det visste jag inte! TACK för den =) Då förstår jag varför jag inte hittar den på den Svenska marknaden.. Man lär sig alltid någonting tack vare detta forum..=)Japan Domestic Market, dvs en modell som endast är avsedd och säljs i Japan
I morse så tog jag bilen till min lokala DHL-servicepunkt. Kom då ut med detta:
Grym!
Klockan vart helt okej den med..
Skämt åsido; för pengarna tror jag inte man kan få så JÄTTEMYCKET mer än såhär (sprillans då, alltså). Sett många reviews på klockan och många kallar den för Baby Grand, och det förstår jag varför.. finishen på boetten, tavlan, visarna och indexen är helt jävla spot on. Länken var dock ej mycket att hurra för. Har inget emot rassel, speciellt med tanke på priset (3.2k inkl DHL-frakt från watchhubs.net), men finishen var inte i närheten lika hög som på boetten och så vidare. Låset satt dessutom konstigt, "stack ut"(?) 2mm, men det kanske finns olika roligare länkar på strapcode som man kan ha på denna (någon som förövrigt vet?), annars är den nog grym på läder. Länken känns dessutom inte sådär jättesäker med tanke på den billiga lösningen med vilka stift man valt att sätta ihop länkarna med. De mesiga bandstiften mellan bandhornene kan man lätt byta ut själv till ett par kraftigare 1.8-millimeters..
All in all, mycket skoj för pengen, känns inte helt off jämte mina lite finare och dyrare klockor heller (det man har råd med som 22-årig bostadsrättsägare i den kungliga hufvudstaden).
Så jag säger MYCKET HISS! (får jag säga så?)
Ha de gött!
För några laxar till så får du denna grymma sdgm003.
Det stämmer. De påminner om varandra, har haft en sån med och den är riktigt trevlig men sdgm003 är en i helt annan klass.Den där tavlan påminner om en Sarb065? Fast svart då
För er som har en så stämmer det?
Är det ett SKX-jubilee du har på övre bilden?Äger själv en SARB035, gillar den otroligt mycket och den fungerar till allt möjligt. Dock ska den nu säljas för att bidra till en annan klocka, och att jag tappat suget lite för den. :-(
Är det ett SKX-jubilee du har på övre bilden?
Jag hittar inte dessa klockor på svenska marknaden.. någon som har någon länk? helst till alla 3..
Håller med dig om upphöjningarna på bandhornen. Den största anledningen till att jag sålde klockan.Klockmäster Globen brukar ha SARB-modeller hemma.
Jag var själv sugen på en SARB033 efter att ha sett bilder bl.a. här på KS, men suget gick över efter att jag hade klämt på den hos Klockmäster. Jag kom helt enkelt inte överen med upphöjningarna på bandhornen. Annars finns ju SARB017, som är ett sportigare och mer säreget alternativ inom SARB-familjen (stulen bild).
Ojoj, har du klämt på många klockor över 10k? Jag äger flertalet Seiko, bla Sarb017 och SKX007. Båda klockorna levererar extremt bra för priset man ger för dom, men att säga att det krävs ett förståndshandikapp för att köpa en klocka för över 10k är helt enkelt bara brist på kunskap. Jämför man med andra ur runt samma prisklass är SARB linjen grym, men självklart står dom inte upp mot klockor som kostar 4-10 gånger mer. Varför skulle i så fall Seiko ens ha en GS linje? Jämför en GS med en SARB så ser du definitivt varför en GS är mycket dyrare. Sen är ju även urverken flera dimensioner ifrån varandra.Ah, den är så löjligt mycket pang för pengarna och alla borde helt enkelt ha råd att testa. Därmed inte sagt att den passar alla.
Kommer nog att räknas som allmänbildning att ha koll på SKX och denna på KS.
Och så borde det säga de flesta en hel del om hur lite hårdvara och mycket skitsnack "premium" märken levererar. Särskilt på sk instegsmodeller.
Att köpa en klocka över 10' kräver två saker. Pengar och ett förståndshandikapp.