Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Seiko Sarb033, hiss eller diss ?

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av livhusaren, 6 mars 2016.

Taggar:
?

Hiss eller Diss ?

1. Hiss

96,5%
  2. Diss

3,5%
  1. SSL

SSL Guld

Blev en svart från Seiya.

2. Eric Jajjamensan P

Eric Jajjamensan P Jaktledare

Nej det finns inget rimligt, förståndigt sätt att motivera ett klockköp över 10'. Och nej du kan mala hur mycket du vill, men jag kommer aldrig att köpa att garnering av klockor, vars enda syfte är att pumpa upp priset, är ett reellt värde.
    Och jag har kommit fram till detta genom erfarenhet, så jag blir svårövertalad. Jag har haft jäääättedyra klockor som jag veeerkligen förstod värdet med innan jag blev lite äldre och smartare.

3. SSL

SSL Guld

Är det 033 du har som profilbild?

4. Norra

Norra Brons

Haha, snacka om arrogans.

5. Dennta

Dennta Platina

Från:
    Örebro
    Jag försöker inte övertala dig, jag säger bara att det du säger är präglat av okunskap. Du tycker på ett sätt, och alla som inte gör det kallar du förståndshandikappade. Tycker du inte det är arrogant? Med åldern borde väl normalt hyfs kommit också kan jag tycka.

Sandmark, Shalalai och Norra gillar detta.
  6. ollkli

ollkli Brons

Från:
    Norrland
    Nya kläder på SARB033. Tycker personligen att det flyger riktigt bra!
    IMG_3447.JPG

Swiss avant garde, Akoa, tgadler och 4 andra gillar detta.
  7. veor

veor Plast

Den tidigare modellen av den här var min allra första mekaniska klocka. :) Tyvärr blev jag av med den i ett inbrott, fast den var snygg, välgjord och sjukt prisvärd.

8. Akoa

Akoa Titan

9. Skogstomten

Skogstomten Plast

Från:
    Stockholm
    Något jag undrar med, är det vanligt med kopior i lägre prisklasser? Var tex nojig när jag köpte min skx^^

Akoa gillar detta.
  10. Akoa

Akoa Titan

Jag har gjort mitt bästa för att hitta ngt om det på nätet men jag hittar inget om den modellen. När jag googlar Seiko replica så kommer det dock upp lite sidor där de verkar ha några Seiko-modeller. Dock inga SARB utan mer exklusiva och ovanliga modeller.

Säljaren jag länkade till vidhåller att den är äkta och har ju väldigt många och goda omdömen så det blir nog ett klick på köpknappen ikväll...

Skogstomten gillar detta.
  11. masseman

masseman Titan

IMG_1498.JPG
    035 på läder ska det va:cigar:

Edit: AAAHH fel datum:nailbiting:

fransl, Andy7750 och Akoa gillar detta.
  12. Skogstomten

Skogstomten Plast

Från:
    Stockholm
    Gött, hoppas du blir nöjd med köpet ! Velade själv med att köpa en sarb033 eller en Tissot Visodate till mig själv i somras och utfallet blev en Visodate pga mer tillgänglig på den svenska marknaden :)

13. kruka

kruka Titan

Ställde en fråga till säljaren hur han märker försändelsen samt om garantikort följer med och blev blockad från köp/ställa ytterligare frågor. Ser ju att säljaren har reö bra omdömen och det kanske är så att jag brutit mot någon inofficiell ebayregel men för mig indikerar det en oseriös säljare. Bra pris dock, även med övriga avgifter, så lite putt att jag inte kan beställa.

14. AekiUppsala

AekiUppsala Titan

Billiga Seiko replica/fake har jag aldrig sett eller hört talas om. Men om det finns så lär det kosta lika mycket som en original.

G-Shock finns det gott om på kina marknader...

15. Swiss avant garde

Swiss avant garde Titan

Du menar typ såhär ?:)
    snyggt band!

Bifogade filer:

ollkli gillar detta.
  16. Akoa

Akoa Titan

Ja. Jag har en känsla av att de hellre besvarar sådant i enskilda meddelanden. Antagligen för att de inte får skylta med att de säkert märker den som gift och lägre värde?

17. Ormet

Ormet Brons

Från:
    BD
  18. Antman

Antman Plast

Har en SARB035 som jag är väldigt nöjd med, så hissa! Om du hittar den för 3k är det välidigt mycket "bang for the buck"

19. GossipGirl

GossipGirl Titan

IMG_1829.JPG Klockren klocka, min första mekaniska klocka. Perfekt insteg till riktiga klockor!

Bjoerling och Ormet gillar detta.
  20. Jockinho

Jockinho Diamant

Från:
    Motala
  21. Andy7750

Andy7750 Guld

Då jag haft problem med att få till en bra passform på länken, skulle behövt en halvlänk :(, köpte jag en Jubilee till en SKX013 och slängde på. Blev hyfsat men nöjd att kunna använda klockan mer nu när den sitter bra på armen.
    IMG_1558.JPG

22. koze

koze Brons

Från:
    Stockholm
    Jag har en SARB033 som jag köpte i Japan nu i mars som vikarie till en Explorer. Sjukt imponerad av hur bra den är i förhållande till priset, skulle rekommendera den alla dagar i veckan. Nu funderar jag på att sälja den dock, synd att den ligger oanvänd.

IMG_2609.JPG

-JL-, Akoa och Jockinho gillar detta.
  23. Jockinho

Jockinho Diamant

Från:
    Motala
    Nu är du elak mot den ;)

24. Likeitclean

Likeitclean Titan

Sjysst, är den svart? Eller speglas den bara? Om svart, vad ligger den på i pris?

25. Punkt

Punkt Titan

Vart köper man 033an idag?

26. Punkt

Punkt Titan

27. SeikoZ

SeikoZ Silver

Från:
    Stockholm
    Har halvt beslutsångest över om jag ska införskaffa den vita eller svarta.

28. Lord_tito88

Lord_tito88 Silver

Från:
    Göteborg
  29. Punkt

Punkt Titan

30. aximand

aximand Brons

Båda är riktigt bra. Värt att tänka på är att den vita inte är vit utan snarare off-white med ett visst gulstick. Jag gillar det, andra kanske inte gör det. Bjuder på några bilder för att hjälpa dig ta beslutet ;)

20190409_092034. 20190403_163308. 20190307_151221.