Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej det finns inget rimligt, förståndigt sätt att motivera ett klockköp över 10'. Och nej du kan mala hur mycket du vill, men jag kommer aldrig att köpa att garnering av klockor, vars enda syfte är att pumpa upp priset, är ett reellt värde.Ojoj, har du klämt på många klockor över 10k? Jag äger flertalet Seiko, bla Sarb017 och SKX007. Båda klockorna levererar extremt bra för priset man ger för dom, men att säga att det krävs ett förståndshandikapp för att köpa en klocka för över 10k är helt enkelt bara brist på kunskap. Jämför man med andra ur runt samma prisklass är SARB linjen grym, men självklart står dom inte upp mot klockor som kostar 4-10 gånger mer. Varför skulle i så fall Seiko ens ha en GS linje? Jämför en GS med en SARB så ser du definitivt varför en GS är mycket dyrare. Sen är ju även urverken flera dimensioner ifrån varandra.
EDIT: Har haft en 033 som jag sålde pga bandhornen. Köpte en 017 som är mycket roligare i mina ögon och som @Chumba skriver, lägg på några extra lappar så får du en klocka som utklassar 33:an.
Nej det finns inget rimligt, förståndigt sätt att motivera ett klockköp över 10'. Och nej du kan mala hur mycket du vill, men jag kommer aldrig att köpa att garnering av klockor, vars enda syfte är att pumpa upp priset, är ett reellt värde.
Och jag har kommit fram till detta genom erfarenhet, så jag blir svårövertalad. Jag har haft jäääättedyra klockor som jag veeerkligen förstod värdet med innan jag blev lite äldre och smartare.
Haha, snacka om arrogans.Nej det finns inget rimligt, förståndigt sätt att motivera ett klockköp över 10'. Och nej du kan mala hur mycket du vill, men jag kommer aldrig att köpa att garnering av klockor, vars enda syfte är att pumpa upp priset, är ett reellt värde.
Och jag har kommit fram till detta genom erfarenhet, så jag blir svårövertalad. Jag har haft jäääättedyra klockor som jag veeerkligen förstod värdet med innan jag blev lite äldre och smartare.
Jag försöker inte övertala dig, jag säger bara att det du säger är präglat av okunskap. Du tycker på ett sätt, och alla som inte gör det kallar du förståndshandikappade. Tycker du inte det är arrogant? Med åldern borde väl normalt hyfs kommit också kan jag tycka.Nej det finns inget rimligt, förståndigt sätt att motivera ett klockköp över 10'. Och nej du kan mala hur mycket du vill, men jag kommer aldrig att köpa att garnering av klockor, vars enda syfte är att pumpa upp priset, är ett reellt värde.
Något jag undrar med, är det vanligt med kopior i lägre prisklasser? Var tex nojig när jag köpte min skx^^https://www.ebay.com/itm/131920036964
Svårslaget pris. Finns det kopior av den modellen? Googlade men hittade inte någon info om det.
Något jag undrar med, är det vanligt med kopior i lägre prisklasser? Var tex nojig när jag köpte min skx^^
Gött, hoppas du blir nöjd med köpet ! Velade själv med att köpa en sarb033 eller en Tissot Visodate till mig själv i somras och utfallet blev en Visodate pga mer tillgänglig på den svenska marknadenJag har gjort mitt bästa för att hitta ngt om det på nätet men jag hittar inget om den modellen. När jag googlar Seiko replica så kommer det dock upp lite sidor där de verkar ha några Seiko-modeller. Dock inga SARB utan mer exklusiva och ovanliga modeller.
Säljaren jag länkade till vidhåller att den är äkta och har ju väldigt många och goda omdömen så det blir nog ett klick på köpknappen ikväll...
https://www.ebay.com/itm/131920036964
Svårslaget pris. Finns det kopior av den modellen? Googlade men hittade inte någon info om det.
Du menar typ såhär ?Tjenare!
Mitt senaste köp var en SARB035, alltså den med vit urtavla. Jag gillar verkligen den blir jäkligt snygg på läder
snyggt band!Nya kläder på SARB033. Tycker personligen att det flyger riktigt bra!
Ställde en fråga till säljaren hur han märker försändelsen samt om garantikort följer med och blev blockad från köp/ställa ytterligare frågor. Ser ju att säljaren har reö bra omdömen och det kanske är så att jag brutit mot någon inofficiell ebayregel men för mig indikerar det en oseriös säljare. Bra pris dock, även med övriga avgifter, så lite putt att jag inte kan beställa.
Tips tips! För de som vill testa föregångaren till SARB033:an så har jag lagt ut en för en bra peng (TROR JAG!): https://klocksnack.se/threads/seiko-spirit-scvs003-6r15-00a0-en-sarb033-fast-ändå-inte.72770/
Perfekt insteg till riktiga klockor!
Sjysst, är den svart? Eller speglas den bara? Om svart, vad ligger den på i pris?Klockren klocka, min första mekaniska klocka. Perfekt insteg till riktiga klockor!
Vart köper man 033an idag?
Vart köper man 033an idag?
Finns på Ebay för runt 400€, EU-återförsäljare också så du slipper moms och tull.
https://www.ebay.com/itm/SEIKO-SARB...916433&hash=item5d7ccd7cd5:g:AY8AAOSwY31a2r-K
https://www.ebay.com/itm/Reloj-Seiko-SARB035-cadran-blanc-automatique-mécanique-hommes/192500567986?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2060353.m1438.l2649