• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko släpper "mini" turtles

Rulle

Audemars
@yonsson är dessa verkligen JDM?

var precis inne på både wako och seikos premium butique här i tokyo och dom börja snacka om atr detssa ej är jdm bara för att dom är k-modeller..
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
De nya färgerna på den "gamla" stora, inte de små, står det är för den japanska marknaden. Men "k" brukar väl inte beteckna japanska marknaden?
 

Jodisalt

Rolex
Klockmaster ringde nu och de kan inte ta in någon utav modellerna, tyvärr. Klockorna är alldeles nya och kanske kommer in i framtiden fick jag som svar.

Jakten går vidare...
 

Rulle

Audemars
Klockmaster ringde nu och de kan inte ta in någon utav modellerna, tyvärr. Klockorna är alldeles nya och kanske kommer in i framtiden fick jag som svar.

Jakten går vidare...
Ska jag gå in till seiko i tokyo och fråga? Hahaha
20171201_112437.jpg

Säger bara att jag känner @yonsson så blir man nog uppbjuden på lite kaffe haha
 
Senast ändrad:

Jodisalt

Rolex
Fick detta nu:

Hej X,
pratade lite med min leverantör angående seikoklockorna du var intresserad av och 37K1 & 39K1 är modeller som inte kommer komma till Sverige.
Däremot så kommer SRPC41K1 att komma i feb/mars 2018. Återkom gärna om du skulle vilja att vi lägger en förhandsbeställning eller liknande!
Med vänlig hälsning,
Klockmaster Schutz Ur
Backavägen 2
417 05 Göteborg
031-239048
(OBS! detta sms går EJ att svara på)

Va tråkigt att 37 och 39 inte kommer till Sverige.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Fick detta nu:

Hej X,
pratade lite med min leverantör angående seikoklockorna du var intresserad av och 37K1 & 39K1 är modeller som inte kommer komma till Sverige.
Däremot så kommer SRPC41K1 att komma i feb/mars 2018. Återkom gärna om du skulle vilja att vi lägger en förhandsbeställning eller liknande!
Med vänlig hälsning,
Klockmaster Schutz Ur
Backavägen 2
417 05 Göteborg
031-239048
(OBS! detta sms går EJ att svara på)

Va tråkigt att 37 och 39 inte kommer till Sverige.
Typiskt.
Moms och elände om man ska få nån annanstans ifrån om de inte kommer till nåt EU-land alls.
 
Senast ändrad:

Gverra

Omega
Jag tillhör ju det arma släktet som gillar pensionärsbubblor... så om man kan slänga på lite roligare visare och kanske ett aftermarket-jubilee så är detta en fullträff för mig.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Här har någon lagt vantarna på en livs levande Lill-padda som förevisas efter många om och men i videon.


Finns hos nån säljare på Ebay som säljer enbart till Australien såg jag. Finns tydligen i affärer i Thailand också.

Edit: Och i Finland, keskisenkello.fi. De är på väg att sprida sig...
 
Senast ändrad:
Topp