• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko släpper "mini" turtles

Reko

Cartier
2-Faktor
Finns hos Klockmaster Hansson (Göteborg).

Jag är väldigt nöjd med storleken. Tyckte min gamla SRP777 var alldeles för stor.

D0E5C189-C66A-4CBD-8CD4-9E3FAC886239.jpeg

Vad är det för tavla på klockan? Trodde endast denna modell kom med grå tavla med vågor. Din tavla ser blå ut?

Tack på förhand!
 

SeikoSan

Omega
2-Faktor
Ja jäklar en datumbubbla. :depressed: Tveksam till tavlan också. Känns lite Citizen på den, vilket inte behöver vara dåligt iofs.
 

Camo00

Patek

Buckshot

Panerai
Senaste inköpet är en mini turtle padi .Nu känns det som om min Seiko dykarsamling är komplett . Samurai, Mini-Turtle, Monster och Sumo. Jo det finns ju fler men inget som kittlar till köp.
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Nån som tagit bort förstoringsglaset på datumet?
Jag har gjort det. Tejpade maskeringstejp runt bezel och glaset. Brände med stormtändare direkt på datumbubblan tills den "poppade till". Därefter petade jag bort den med en skalpell. Rengjorde med lite sprit där bubblan suttit och resultatet blev perfekt :)
Bara att testa men självklart kan nog glaset spricka om man värmer för länge!
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
En seriös review av TGV. Han är ju lite av Seiko-fantast, men har lite synpunkter på den ändå, men överlag högt betyg.
 
Topp