• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sexistisk reklam..

Är detta OK marknadsföring för ett armbandsur?

  • Absolut, skön reklam och skönt armbandsur!

    Röster: 97 59.1%
  • Nej detta är för mycket helt enkelt.

    Röster: 67 40.9%

  • Totala väljare
    164

ScubaKing

Audemars
Harry Winston Opus Eleven Watch
Visst den är sexistisk och blev även indragen på grund av just detta, jag tycker dock bilden säljer klockan ;)
@JoberMan kolla inte denna tråd eller bild, vi vet alla att du har svårt med bar hud på kvinnor.. :D

Harry Winston Opus Eleven Watch.jpg
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Sex säljer, så har det väl alltid varit. Jag skulle dock aldrig personligen bli frestad att köpa en klocka på grund av en reklam med lite bar hud i.
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Tror klockan hade sålt betydligt mer om George Clooney, Pierce Brosnan eller annan "lyckad" karlakarl burit klockan så i försäljningssynpunkt är den ju inte den bästa. Man köper ju ofta en del av ett liv man vill ha. Klagar dock inte på reklamen för det. Klockan är skitful så varför inte låta blicken dras mot annat? :D
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Konstig photoshopping och obegriplig reklam, vill jag känna mig som en sexig tjej när jag köper HW? Som sagt bilden är förvrängd, jag köper inte en klocka som sitte på en naken kvinnans arm, inte det jag vill identifiera mig med. Kan dock vara så att de vänder sig mot en viss typ av kvinnor och då kanske det funkar. Annonsen borde då vara i Cosmo eller Vouge..
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Opus eleven är en klar favorit hos mig. Nakna kvinnor likaså. Tillsammans? Ja varför inte men kanske inte på en poster...
 
Topp