• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sexistisk reklam..

Är detta OK marknadsföring för ett armbandsur?

  • Absolut, skön reklam och skönt armbandsur!

    Röster: 97 59.1%
  • Nej detta är för mycket helt enkelt.

    Röster: 67 40.9%

  • Totala väljare
    164

ScubaKing

Audemars
Richard Mille har gjort publicitet som var betydligt mer vågat än detta ovan, även den stoppades dock direkt när den kom ut. Det var en kvinna i någon form av BDSM sammanhang med en Richard Mille limited edition på sig. Kunde tyvärr inte hitta bilden.
 

DrKlocka

Audemars
Tjaa, är det konstigt att det inte är fler kvinnor på forumet?
Objektifiering av kvinnor i reklam är sjukt tråkigt och väldigt 1900-tal. Känns tråkigt att inte ha kommit längre i jämställdheten år 2015.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Vad hände med klocksnack nu? Känns typ som om plaza oumo goes Slitz. Första veckorna här upplevde jag som behagligt könsneutrala med fokus på klockor men på de senaste dagarna har det dykt upp mer lättklätt här än vad jag ser i spegeln en vanlig vardag. Har det alltid varit så här och jag bara missat det på den korta tid jag varit här eller är det en ny grej? Det gick liksom plötsligt från klockrum till pojkrum.
 

ScubaKing

Audemars
Vad hände med klocksnack nu? Känns typ som om plaza oumo goes Slitz. Första veckorna här upplevde jag som behagligt könsneutrala med fokus på klockor men på de senaste dagarna har det dykt upp mer lättklätt här än vad jag ser i spegeln en vanlig vardag. Har det alltid varit så här och jag bara missat det på den korta tid jag varit här eller är det en ny grej? Det gick liksom plötsligt från klockrum till pojkrum.

Tråden var nog mer rörande just sexism och försäljning av armbandsur, vad som säljer, vad som är OK, och vad som går för långt. Blev du illa berörd av några baddräktsmodeller med armbandsur så är det ju tråkigt. Det finns ju dock andra trådar att läsa med.
 

Depp-Erik

Cartier
För att sälja en så ful klocka så borde väl mer eller mindre alla medel vara tillåtna.
Tänker mig att följande scenario har utspelat sig...

Kl 04:30 i marknadsföringsavdelningens konferensrum (röken ligger tung, det luktar svett och hämtpizza) :
"Helvete, vi har prövat allt men det GÅR inte att sälja klockan, den är för ful!"
"Kan vi inte pröjsa nån kändis som kan ställa upp på en bild?"
"Vi har provat det, den enda som var desperat nog att ställa upp var Kikki Danielsson, bilderna brändes omedelbart efter framkallning och fotografen kommer aldrig bli sig själv igen"
"Aj fan, men om vi hittar en donna som är riktigt sugen på en "modellkarriär" och klär av henne kläderna och sadlar på klockan? Kom igen, sex säljer och vi hittar garanterat nån som ställer upp gratis"
"Stoppa pressarna, du är ett geni!!!"

Och på den vägen är det.

Sorry, spårade ur där (ha, ur)... lovar att aldrig mer posta i samband med pilsnerintag.
 

Rojalisten

Panerai
Shit man ser halva tutten
Avsexualisera kvinnan!!!
image.jpeg
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
För att sälja en så ful klocka så borde väl mer eller mindre alla medel vara tillåtna.
Tänker mig att följande scenario har utspelat sig...

Kl 04:30 i marknadsföringsavdelningens konferensrum (röken ligger tung, det luktar svett och hämtpizza) :
"Helvete, vi har prövat allt men det GÅR inte att sälja klockan, den är för ful!"
"Kan vi inte pröjsa nån kändis som kan ställa upp på en bild?"
"Vi har provat det, den enda som var desperat nog att ställa upp var Kikki Danielsson, bilderna brändes omedelbart efter framkallning och fotografen kommer aldrig bli sig själv igen"
"Aj fan, men om vi hittar en donna som är riktigt sugen på en "modellkarriär" och klär av henne kläderna och sadlar på klockan? Kom igen, sex säljer och vi hittar garanterat nån som ställer upp gratis"
"Stoppa pressarna, du är ett geni!!!"

Och på den vägen är det.

Sorry, spårade ur där (ha, ur)... lovar att aldrig mer posta i samband med pilsnerintag.

Vad är poängen i ditt inlägg utöver att du gör narr av Kicki Danielssons utseende? Vem är fotografen och vad har denne för roll i sammanhanget?
Kicki är Din definition av ful eller vad fick dig att använda just henne som exempel?

Jag är uppriktigt intresserad av hur du tänkte när du skrev ditt inägg.

Vänligen
Philip
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Harry Winston Opus Eleven Watch
Visst den är sexistisk och blev även indragen på grund av just detta, jag tycker dock bilden säljer klockan ;)
@JoberMan kolla inte denna tråd eller bild, vi vet alla att du har svårt med bar hud på kvinnor.. :D

Harry Winston Opus Eleven Watch.jpg
Är den där bilden tagen och utgiven av Harry Winston? Känns inte som deras grej att jobba så, reklam från dem jag sett innan har varit smakfull.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Är den där bilden tagen och utgiven av Harry Winston? Känns inte som deras grej att jobba så, reklam från dem jag sett innan har varit smakfull.
Näe, det är en fotoserie från en kanadensisk Slitz-aktig tidning som vill impa på grabbar med fjunig överläpp genom att låta damerna bära dyra klockor.

Skulle det här vara reklam i Sverige så skulle den bli fälld inom 4 sekunder (liksom IWCs tidigare i tråden.) Förstår ni inte varför så läs på om debatten.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Näe, det är en fotoserie från en kanadensisk Slitz-aktig tidning som vill impa på grabbar med fjunig överläpp genom att låta damerna bära dyra klockor..
Tack för att du bekräftade det. Om det nu iofs. är så att Harry Winston medvetet lånat ut produkter till en redaktion som producerar sånt här innehåll är det tillräckligt illa.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Rolexar på bystiga fruntimmer möts väl i regel av idel hurrarop?
Jag har i och för sig aldrig sagt att nämnda Slitz-liknande tidningar inte har någon läsarskara... Sen så är det lite skillnad på vad som postas på ett forum och vad som används i allmän kommunikation typ reklam. Första avsnittet i år av Alla är fotografer på SVT har en snabb och enkel genomgång problematiken.
 

Depp-Erik

Cartier
Vad är poängen i ditt inlägg utöver att du gör narr av Kicki Danielssons utseende? Vem är fotografen och vad har denne för roll i sammanhanget?
Kicki är Din definition av ful eller vad fick dig att använda just henne som exempel?

Jag är uppriktigt intresserad av hur du tänkte när du skrev ditt inägg.

Vänligen
Philip

Då ska jag förklara hur jag tänkte.
Poängen var att jag försökte göra mig rolig över att jag tycker klockan i första inlägget är råful och för att göra detta skapade jag en liten historia där jag drog idéen om att klockan såg illa ut till det yttersta. Ja, jag skämtade på Kickis bekostnad i det avseendet att jag inte tycker att hon är fager och underförstått menar att kombon av klockan och henne på bild blev för mycket för den fiktive fotografen som fotade denna kombo. Kicki passar också in som en person vars karriär inte är på uppgång och behöver lite sidoknäck och helt enkelt skulle vara lätt att få med på en reklamkampanj för typ vad som utan att kräva någon större ersättning. Som sagt, jag tänkte att det skulle vara lite kul men det blev mest elak buskis som föll platt.

Men jag skrev också som jag gjorde för att jag tycker att "naken tjej-reklam" känns som en fantasilös idé. Är det verkligen det bästa de kunde komma på? Är det verkligen så de vill bygga sitt varumärke? Vad menas implicit med sådan reklam? Det känns som att man riktar reklamen till tonåringars våta drömmar vilket i sig kan vara smart marknadsföring om det är en produkt för denna grupp, men det imponerar inte på mig.
 

Skolläraren

Panerai
Reklamen funkar, tyvärr, eftersom den bland annat blir så väldiskuterad här. Måste vara tråkigt att inte kunna sälja sin produkt utan något vackrare på bilden.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Då ska jag förklara hur jag tänkte.
Poängen var att jag försökte göra mig rolig över att jag tycker klockan i första inlägget är råful och för att göra detta skapade jag en liten historia där jag drog idéen om att klockan såg illa ut till det yttersta. Ja, jag skämtade på Kickis bekostnad i det avseendet att jag inte tycker att hon är fager och underförstått menar att kombon av klockan och henne på bild blev för mycket för den fiktive fotografen som fotade denna kombo. Kicki passar också in som en person vars karriär inte är på uppgång och behöver lite sidoknäck och helt enkelt skulle vara lätt att få med på en reklamkampanj för typ vad som utan att kräva någon större ersättning. Som sagt, jag tänkte att det skulle vara lite kul men det blev mest elak buskis som föll platt.

Men jag skrev också som jag gjorde för att jag tycker att "naken tjej-reklam" känns som en fantasilös idé. Är det verkligen det bästa de kunde komma på? Är det verkligen så de vill bygga sitt varumärke? Vad menas implicit med sådan reklam? Det känns som att man riktar reklamen till tonåringars våta drömmar vilket i sig kan vara smart marknadsföring om det är en produkt för denna grupp, men det imponerar inte på mig.
Tagga ner och kolla på Siewert.
 
  • Like
Reactions: JLW
Topp