• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SIHH 2019 - The Tråd!

https://www.hodinkee.com/articles/vacheron-constantin-overseas-tourbillon-introducing
overseas_02 (1).jpg
overseas_01.jpg
Vad är det för vikt i guld längst ned i/på urverket?
Edit: urverket är automatiskt så det måste alltså vara "pendeln" får researcha mer på funktionen

Har inte sett denna omnämnas någonstans, och kan inte för mitt liv förstå varför...

Hermès Arceau L'Heure De La Lune.
Även om Hermès knappast är ett klassiskt klockmärke så tycker jag att de går från klarhet till klarhet. Nedan är knappast något avsteg ifrån detta.
Framförallt den med blå visare och stjärntavla väcker mitt habegär. Läckert att de lyckats inkorporera deras klassiska häst i månarna.

...men - 43 mm. :rolleyes:

100+100 st.
$25,500

lune_08.jpg

lune_01.jpg

Arceau_L_heure_de_la_lune_meteorite_close_up_copyright_Joel_Von_Allmen.jpg
Håller med, Hermes har gjort några av de finaste moderna uren de senaste åren. Egna och eleganta, tyvärr för stora också.

Har inte sett denna omnämnas någonstans, och kan inte för mitt liv förstå varför...

Även om Hermès knappast är ett klassiskt klockmärke så tycker jag att de går från klarhet till klarhet. Nedan är knappast något avsteg ifrån detta.
Framförallt den med blå visare och stjärntavla väcker mitt habegär. Läckert att de lyckats inkorporera deras klassiska häst i månarna.

100+100 st.
$25,500

lune_08.jpg

lune_01.jpg

Jävligt snygga!! Gillar både den grå o den blå, skulle lätt kunna tänka mig dem (men liiite dyra kanske!) :)

100+100 st.
$25,500

lune_08.jpg

lune_01.jpg

Hermès gör sjukt fina klockor! Förtjänar mer uppmärksamhet, helt klart.

The blue really does look like a winner

5185db21f8d6e1750dce3a487f4d033a.jpg
Looks really nice.

Den såg riktigt trevlig ut! :) VC har inte kittlat mkt förut med den där var mumma. Något stor med 42,5mm men tunn och fin ändå på drygt 10mm. Kommer dock förevigt förbli en graal.
Den vanliga modellen kan upplevas stor på handleden så denna kommer nog vara lite för stor på dom flesta. Inte för att många har råd att köpa den :greedy:

Vad är det för vikt i guld längst ned i/på urverket?
Edit: urverket är automatiskt så det måste alltså vara "pendeln" får researcha mer på funktionen
Det kallas "Peripheral rotor" när den är placerad längst med urveket. Sjukt snygg lösning och väldigt exklusiv verkar det som.

Aaah nu förstår jag! Såg kuggarna åt andra hållet! Trodde liksom det var kuggar som gick ut från mitten och inte in från ”pendeln” skitballt! Ömtåligt?
Inte en susning. Första gången jag ser denna lösning. Galet snyggt är det iaf :)
Den vanliga modellen kan upplevas stor på handleden så denna kommer nog vara lite för stor på dom flesta. Inte för att många har råd att köpa den :greedy:

Det kallas "Peripheral rotor" när den är placerad längst med urveket. Sjukt snygg lösning och väldigt exklusiv verkar det som.
Haha ne det är inget problem personligen. Men hade man plötsligt vunnit pengar så man drunknar skulle jag gärna haft den i max 40mm :)

Kan inte du skicka motsvarande lista tillbaka så kan ni sedan jämföra era _subjektiva_ åsikter...
Tycker du att jag brukar ha åsikter om allt och oftast säga vad som är rätt eller fel utan omsvep och utan en enda gnutta ödmjukhet, då tror jag du förväxlar mig med någon annan tyvärr.
Det här kan bli jobbigt, gillar dock två mot en :D.

Tycker du att jag brukar ha åsikter om allt och oftast säga vad som är rätt eller fel utan omsvep och utan en enda gnutta ödmjukhet, då tror jag du förväxlar mig med någon annan tyvärr.
Det här kan bli jobbigt, gillar dock två mot en :D.
Jag håller inte på någon sida, menade bara att det inte är annat än åsikter :)

Tillbaka
Topp