• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SIHH 2019 - The Tråd!

Nej vad bra! Kass bild, men JLCs släpp är riktiga höjdare.
Screenshot_20190115-154846_Instagram.jpg

Hodinkee adresserar tavelfärgen i den här artikeln och kompletterar med bra bilder:
https://www.hodinkee.com/articles/audemars-piguet-royal-oak-jumbo-extra-thin-15202bc-salmon-hands-on

Vore det inte för priset och tillgången, om den tex funnits i 15500-serien, hade jag lätt kunna tänka mig den :)
15302/5402 är väl perfecta?
I Hodinkees artikel står det att den är mer brun än rosa.

-”While I think it's fair to say that the color difference is not exactly huge, the 15202BC is certainly more brownish than it is pink.”

Jag hade nog önskat motsatsen i de bästa världar. Som denna;
3D7E57D5-D7BC-4BF7-8D99-A75031DA60A5.jpeg

15302/5402 är väl perfecta?
I Hodinkees artikel står det att den är mer brun än rosa.

-”While I think it's fair to say that the color difference is not exactly huge, the 15202BC is certainly more brownish than it is pink.”

Jag hade nog önskat motsatsen i de bästa världar. Som denna;
3D7E57D5-D7BC-4BF7-8D99-A75031DA60A5.jpeg

Har den minute repeter?
Då är det en perfekt klocka för den blinde.

Då har du och jag helt olika smak. Min;
395B2F5A-888A-4CA3-88D7-64C8C7C91B2E.jpeg
Ändå lite uppfriskande då jag tycker designen är väldigt speciell. Att den och Nautilusen är så uppskattade/dyra är förvånande om man bara ser till produkten. Dock jäkligt lyckad modell RO och personligen gillar jag den även om jag inte valde att fortsätta leva tillsammans med den.

Ändå lite uppfriskande då jag tycker designen är väldigt speciell. Att den och Nautilusen är så uppskattade/dyra är förvånande om man bara ser till produkten. Dock jäkligt lyckad modell RO och personligen gillar jag den även om jag inte valde att fortsätta leva tillsammans med den.
Absolut, olika bakomliggande preferenser (en Apple Watch är bättre design än en RO), ålder, social bakgrund etc, fast framför allt kanske hur mycket noob man är. De flesta nybörjare brukar ju tex tycka att Royal Oaken och Nautilusen är fula för att sedan skifta i åsikt med intresset och förståelse för designhistoria. Eller bara ren indoktrinering.

Absolut, olika bakomliggande preferenser (en Apple Watch är bättre design än en RO), ålder, social bakgrund etc, fast framför allt kanske hur mycket noob man är. De flesta nybörjare brukar ju tex tycka att Royal Oaken och Nautilusen är fula för att sedan skifta i åsikt med intresset och förståelse för designhistoria. Eller bara ren indoktrinering.
Tror snarare det handlar om status hos tex RO och Nautilus, hade inte alla från alla håll hela tiden påmint en om att de är ”designklassiker” ”de som räddade klockindustrin” snygga och dyra. Dessa modeller når ju utanför klocksfären tillochmed, och bär framgångsrika artister/idrottssjärnor/kändisar dessa modeller vill såklart gemene man också bära dem.

Såklart tycker man att dessa modeller är snygga till slut, för det ska man ju tycka och det tycker alla som är framgångsrika. Finns ju dock en anledning att ingen som inte är klockintresserad bär en Overseas, eller ens hört om märket VC. De har helt enkelt misslyckats med det som AP och PP lyckats med, trots en lika klassisk modell.

(Roligare med en bild också)
49532B9A-A28A-4693-BA10-B70401708678.jpeg

Har inte Mosers Pioneer Diver fått märkligt lite uppmärksamhet? Kan inte ens hitta ett foto på den.
Ser den lite för konstig ut? Vet inte vad jag ska tycka. Den intresserar mig iallafall.

Tror snarare det handlar om status hos tex RO och Nautilus, hade inte alla från alla håll hela tiden påmint en om att de är ”designklassiker” ”de som räddade klockindustrin” snygga och dyra. Dessa modeller når ju utanför klocksfären tillochmed, och bär framgångsrika artister/idrottssjärnor/kändisar dessa modeller vill såklart gemene man också bära dem.

Såklart tycker man att dessa modeller är snygga till slut, för det ska man ju tycka och det tycker alla som är framgångsrika. Finns ju dock en anledning att ingen som inte är klockintresserad bär en Overseas, eller ens hört om märket VC. De har helt enkelt misslyckats med det som AP och PP lyckats med, trots en lika klassisk modell.

(Roligare med en bild också)
49532B9A-A28A-4693-BA10-B70401708678.jpeg
Surfat klockar varje dag i flera år och tycker fortfarande att en Nautilus är ful. AP har jag däremot alltid gillat. Det enda som krävs för att en VC Overseas blir superpoppis är att nån rappare lär sig rimma Constantin med något hiphop-tufft

Tillbaka
Topp