Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hodinkee adresserar tavelfärgen i den här artikeln och kompletterar med bra bilder:Det talas om Salmon dial, men den ser ut som guld på alla bilder jag sett. Men måste faktiskt säga ett jag gillar den i guld med.
15302/5402 är väl perfecta?Hodinkee adresserar tavelfärgen i den här artikeln och kompletterar med bra bilder:
https://www.hodinkee.com/articles/audemars-piguet-royal-oak-jumbo-extra-thin-15202bc-salmon-hands-on
Vore det inte för priset och tillgången, om den tex funnits i 15500-serien, hade jag lätt kunna tänka mig den![]()
Oh lord vad bra ws![]()
Förstår inte heller hypen. Påminner mer om en svettig champagne-tavla ifrån en gammal DD, och det är inga vackra skapelser..Fast marknaden brukar faktiskt säga sitt här. Guldfärgade tavlor brukar vara den billigaste varianten om man ser på begagnatpriserna.
Det är just den svettiga champagne-tavlan som gör den häftig!Förstår inte heller hypen. Påminner mer om en svettig champagne-tavla ifrån en gammal DD, och det är inga vackra skapelser..
Känns mer som en tavla för de som tycker vit, blå eller svart är ”tråkiga”.Förstår inte heller hypen. Påminner mer om en svettig champagne-tavla ifrån en gammal DD, och det är inga vackra skapelser..
15302/5402 är väl perfecta?
I Hodinkees artikel står det att den är mer brun än rosa.
-”While I think it's fair to say that the color difference is not exactly huge, the 15202BC is certainly more brownish than it is pink.”
Jag hade nog önskat motsatsen i de bästa världar. Som denna;
![]()
Agreed.. De hade några oerhört fina pjäser..Nej vad bra! Kass bild, men JLCs släpp är riktiga höjdare.
![]()
Nej, Mosers nya extrema klocka är den perfekta för den blinde. Tourbillon och minute repeater utan visare!Har den minute repeter?
Då är det en perfekt klocka för den blinde.
Nej, Mosers nya extrema klocka är den perfekta för den blinde. Tourbillon och minute repeater utan visare!
https://www.hodinkee.com/articles/h-moser-swiss-alp-watch-concept-black-minute-repeater-tourbillon
![]()
![]()
Finns det någon sensmoral bakom denna, i sann M&Cie anda? Typ att poängtera att dom gör mekaniska smycken...?Nej, Mosers nya extrema klocka är den perfekta för den blinde. Tourbillon och minute repeater utan visare!
https://www.hodinkee.com/articles/h-moser-swiss-alp-watch-concept-black-minute-repeater-tourbillon
![]()
![]()
Nej, Mosers nya extrema klocka är den perfekta för den blinde. Tourbillon och minute repeater utan visare!
![]()
![]()
Och APn är inte fin?Fast den är ju onödigt fin. Bortkastat på en blind.
Så jävla cool !Nej, Mosers nya extrema klocka är den perfekta för den blinde. Tourbillon och minute repeater utan visare!
![]()
![]()
Dåligt trüch i tråden...
Denna från JLC är mycket bra! Vitguld och limiterad till 100 ex, lär kosta stryk.
![]()
![]()
Och APn är inte fin?
Då har du och jag helt olika smak. Min;För att vara diplomatisk, så önskar jag att jag var färgblind. Jag hade föredragit att ringa Fröken Ur istället för den färgen på tavlan.
Sedan är jag ute direkt förtjust i AP annars heller.
Smaksak kanske, men allt annat är bättre.
Då har du och jag helt olika smak. Min;
![]()
Tack. Du är verkligen diplomatisk.Bättre färg på den tavlan åtminstone.
Ändå lite uppfriskande då jag tycker designen är väldigt speciell. Att den och Nautilusen är så uppskattade/dyra är förvånande om man bara ser till produkten. Dock jäkligt lyckad modell RO och personligen gillar jag den även om jag inte valde att fortsätta leva tillsammans med den.Då har du och jag helt olika smak. Min;
![]()
Den gamla mindre logga-texten är så sjukt finDå har du och jag helt olika smak. Min;
![]()
Absolut, olika bakomliggande preferenser (en Apple Watch är bättre design än en RO), ålder, social bakgrund etc, fast framför allt kanske hur mycket noob man är. De flesta nybörjare brukar ju tex tycka att Royal Oaken och Nautilusen är fula för att sedan skifta i åsikt med intresset och förståelse för designhistoria. Eller bara ren indoktrinering.Ändå lite uppfriskande då jag tycker designen är väldigt speciell. Att den och Nautilusen är så uppskattade/dyra är förvånande om man bara ser till produkten. Dock jäkligt lyckad modell RO och personligen gillar jag den även om jag inte valde att fortsätta leva tillsammans med den.
Tror snarare det handlar om status hos tex RO och Nautilus, hade inte alla från alla håll hela tiden påmint en om att de är ”designklassiker” ”de som räddade klockindustrin” snygga och dyra. Dessa modeller når ju utanför klocksfären tillochmed, och bär framgångsrika artister/idrottssjärnor/kändisar dessa modeller vill såklart gemene man också bära dem.Absolut, olika bakomliggande preferenser (en Apple Watch är bättre design än en RO), ålder, social bakgrund etc, fast framför allt kanske hur mycket noob man är. De flesta nybörjare brukar ju tex tycka att Royal Oaken och Nautilusen är fula för att sedan skifta i åsikt med intresset och förståelse för designhistoria. Eller bara ren indoktrinering.
Vad är stillbilder mot rörliga bilder:Har inte Mosers Pioneer Diver fått märkligt lite uppmärksamhet? Kan inte ens hitta ett foto på den.
Ser den lite för konstig ut? Vet inte vad jag ska tycka. Den intresserar mig iallafall.
Surfat klockar varje dag i flera år och tycker fortfarande att en Nautilus är ful. AP har jag däremot alltid gillat. Det enda som krävs för att en VC Overseas blir superpoppis är att nån rappare lär sig rimma Constantin med något hiphop-tufftTror snarare det handlar om status hos tex RO och Nautilus, hade inte alla från alla håll hela tiden påmint en om att de är ”designklassiker” ”de som räddade klockindustrin” snygga och dyra. Dessa modeller når ju utanför klocksfären tillochmed, och bär framgångsrika artister/idrottssjärnor/kändisar dessa modeller vill såklart gemene man också bära dem.
Såklart tycker man att dessa modeller är snygga till slut, för det ska man ju tycka och det tycker alla som är framgångsrika. Finns ju dock en anledning att ingen som inte är klockintresserad bär en Overseas, eller ens hört om märket VC. De har helt enkelt misslyckats med det som AP och PP lyckats med, trots en lika klassisk modell.
(Roligare med en bild också)
![]()