• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SIHH 2019 - The Tråd!

Mitt favvosläpp this far 2019 är helt klart denna bordeaux-röda Reverso Tribute Small Seconds ref 397846J. Riktig killer!
sihh-2019-jaeger-lecoultre-reverso-tribute-small-seconds-lie-de-vin-1.jpg

sihh-2019-jaeger-lecoultre-reverso-tribute-small-seconds-lie-de-vin-5.jpg

1818246.png.crop.1000.high.grey.jpeg.jpg

1818247.png.crop.1000.high.grey.jpeg.jpg

1818245.png.crop.1000.high.grey.jpeg.jpg

Mitt favvosläpp this far 2019 är helt klart denna bordeaux-röda Reverso Tribute Small Seconds ref 397846J. Riktig killer!
sihh-2019-jaeger-lecoultre-reverso-tribute-small-seconds-lie-de-vin-1.jpg

sihh-2019-jaeger-lecoultre-reverso-tribute-small-seconds-lie-de-vin-5.jpg

1818246.png.crop.1000.high.grey.jpeg.jpg

1818247.png.crop.1000.high.grey.jpeg.jpg

1818245.png.crop.1000.high.grey.jpeg.jpg

Gillar den också skarpt! Vettig prisnivå också!

Någon som listat ut om den är exakt likadan som den blå (som också släpptes nu?) och varför den isf kostar 50$ mer?

Någon som har hört något om bär den landar i butik? En av få nya klockor på länge jag är sugen att klämma på.

Hmm, på de riktiga bilderna ser det inte ut som en sunburstfinish på tavlan?

Ser super-sun burst-Ig ut på hemsidan men inte på de där bilderna - gillar dock nästan att den inte verksr ha så mycket burst effekt.

Gillar den också skarpt! Vettig prisnivå också!

Någon som listat ut om den är exakt likadan som den blå (som också släpptes nu?) och varför den isf kostar 50$ mer?

Någon som har hört något om bär den landar i butik? En av få nya klockor på länge jag är sugen att klämma på.

Ser super-sun burst-Ig ut på hemsidan men inte på de där bilderna - gillar dock nästan att den inte verksr ha så mycket burst effekt.
Jag ogillar sunburst, så därför blev jag glad när jag såg de första riktiga bilderna på den.

Definitivt, tror tyvärr inte det var något du visat upp som gjorde mig köpsugen.
Men var det sunburst på reverson?
Inte ens blingad FP Journe?
Ja, på de två blåa varianterna iaf. På mina bilder och videos ser det inte ut som att den röda har det men jag vill minnas att så var fallet.

Edit: länk till ännu en Reverso-video. Sista klippet
https://www.instagram.com/p/Bs2co2WHKwX/

Inte ens blingad FP Journe?
Ja, på de två blåa varianterna iaf. På mina bilder och videos ser det inte ut som att den röda har det men jag vill minnas att så var fallet.

Edit: länk till ännu en Reverso-video. Sista klippet
https://www.instagram.com/p/Bs2co2WHKwX/
Okey, kanske lite. Men inte speciellt sugen. Damversionen är lita bred som herrvarianten?

Tycker inte det ser ut som sunburst, men är ju lite svårt avgöra helt.

Det ingick väl en fridyknings upplevelse med Mike Horn i priset, tror jag.
Nix, det är till PAM985 upplevelsen ingår. Den pyntar man dock 39 900 euro för... Fridykningsupplevelsen hör till PAM983, och fridykaren är Guillaume Néry.
Mike Horn är världens just nu levande mest kända explorer och upplevelsen med Horn genomförs på Svalbard..
@Compiss

132782E0-5A94-4A90-A6AC-46F1773338C8.jpeg

Senast ändrad:
Nix, det är till PAM985 upplevelsen ingår. Den pyntar man dock 39 900 euro för... Fridykningsupplevelsen hör till PAM983, och fridykaren är Guillaume Néry.
Mike Horn är världens just nu levande mest kända explorer och upplevelsen med Horn genomförs på Svalbard..
@Compiss

132782E0-5A94-4A90-A6AC-46F1773338C8.jpeg

Men ett fridyk med Mike Horn kan de väl slänga med för 20k Euro ändå, lär ju inte bli så långvarit ;)

[...] Mike Horn är världens just nu levande mest kända explorer och upplevelsen med Horn genomförs på Svalbard..

Med all respekt för Mike Horn men Sir Ranulph Fiennes lever ju fortfarande! Han har till och med det officiella Guinness-rekordet som världens främsta "explorer", sedan 1984. En fascinerande person med en otrolig livshistoria, lyssna gärna i fyra minuter:

Borttaget efter att jag upptäckte att jag just kommenterat mitt eget två veckor gamla inlägg inlägg. Det är sällan ett gott tecken att man pratar med sig själv. :)

Bilagor

• 06782EEE-D5DC-4129-8A19-3A7A524C4FBE.jpeg
    06782EEE-D5DC-4129-8A19-3A7A524C4FBE.jpeg
    135.4 KB · Visningar: 3
  • 29E85C20-C0A5-457A-87E9-F5A2CE88F969.jpeg
    29E85C20-C0A5-457A-87E9-F5A2CE88F969.jpeg
    134.7 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
Borttaget efter att jag upptäckte att jag just kommenterat mitt eget två veckor gamla inlägg inlägg. Det är sällan ett gott tecken att man pratar med sig själv. :)

Hahah nej de kanske inte är ett gott tecken precis men den är mkt fin den där modellen:)

Ja riktigt fin, men tycker egentligen de borde sluta använda de där fula EKG kurvorna i loggan på klockan och vända berget sett från toppen istället.
upload_2019-2-25_16-54-15.png

Tillbaka
Topp