Liter som en plan, hålet blir 2,5 mm. Runt om allt går som jag vill...HUr stor ska hållet bli? Kanske en liten tunn ram runt hålet för att dölja ev skador? Har nån bit 3 mm rostfritt som jag säkert kan fixa till som en ram på nåt snyggt sätt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Liter som en plan, hålet blir 2,5 mm. Runt om allt går som jag vill...HUr stor ska hållet bli? Kanske en liten tunn ram runt hålet för att dölja ev skador? Har nån bit 3 mm rostfritt som jag säkert kan fixa till som en ram på nåt snyggt sätt?
Träborr kan du glömma, be en mekanisk verkstad/finmekanisk verkstad skära/fräsa ut hålet med en fräs så slipper du få hugg och vriden tavla.Liter som en plan, hålet blir 2,5 mm. Runt om allt går som jag vill...
Alla funderingar och ta kar mottages tacksamt. TackNågra tankar...
Har maskinen du tänkt borra med tillräckligt varv? Stadig?
Borr avsedda för metall är ju helt klart rätt väg. Finns ju olika geometri på skären.
Jag skulle nog limma/mattejpa tavlan på en plåt som du borrar igenom. Antar att tavlan är rätt tunn? Samt att det blir lättare att hålla i.
Eller gör som @maximuspro säger, lämna in?
Ingen kritik från min sida, bara funderingar
Jag röstar fortfarande på att lämna in för laserskärning
Måste ju försöka. En ny tavla kostar någon tusing. Det är det värt... annars får det bli en drunkningensmodd... mohahahaNä, inte lämna in! Kör själv, det är ju en del av vitsen med tråden, eller?
Går det helt fel så hålet blir fyrkantigt så tror jag att jag har en fyrkantig datumhålsram från en Sjöö Sandström Tonneau liggande någonstans....Liter som en plan, hålet blir 2,5 mm. Runt om allt går som jag vill...
Det skulle uppskattas! TackGår det helt fel så hålet blir fyrkantigt så tror jag att jag har en fyrkantig datumhålsram från en Sjöö Sandström Tonneau liggande någonstans....
Tror dock att ett runt datumfönster blir snyggast på Landsort, så jag håller tummarna för att borrandet ska gå bra!Det skulle uppskattas! Tack
Jag tror också på ett runt hål, det blir snyggt i förhållande till indexen. Jag tror det kommer att gå bra. Jag har ju två tavlor så det värsta som kan hända är ju att färgen blir förstördTror dock att ett runt datumfönster blir snyggast på Landsort, så jag håller tummarna för att borrandet ska gå bra!
Då får du fila upp hålet till fyrkantigt!Jag tror också på ett runt hål, det blir snyggt i förhållande till indexen. Jag tror det kommer att gå bra. Jag har ju två tavlor så det värsta som kan hända är ju att färgen blir förstörd
Absolut om det blir fransigt eller liknande...Då får du fila upp hålet till fyrkantigt!
Jag röstar fortfarande på att lämna in för laserskärning
Nä, inte lämna in! Kör själv, det är ju en del av vitsen med tråden, eller?
I denna tråden finns det mkt härligt men i posten ovan är en detalj så himla fin... "ca 2,48mm" Nörderi möter hantverk!Gummihandskar på i margarinkungens urmakeri. I staden långt borta...
Verket är här. Och jag har gjort ett första utkast på en mall för håltagning. Hålet blir ca 2,48mm vilket motsvarar indexen och enligt kundens (@mickeheterjag) önskemål blir hålet mellan 4 och 5.
Ha ha, jag tyckte också det var kul. Riktiga nördar, iaf jagI denna tråden finns det mkt härligt men i posten ovan är en detalj så himla fin... "ca 2,48mm" Nörderi möter hantverk!
Ha haa, håller med dig, det vet duVi kör själva, precis som du säger. Det är ju halva grejen med det här.
Det är snyggt med lite patina
Det är gär det händer...Det är trådar som den här som gör "Hemslöjd, modd och fix" till den mest intressanta avdelningen på klocksnack! Tack för att ni delar med er.
Mohahaha, kompisen med pelarborren är i Thailand. SnartSer bra ut! Sätt borren i den nu!!!!
Jäklar vad bra det ser ut! Vilket konststycke @rogart-63!
Jag trodde du var stadig på handen, bara att ta fram skruvdragaren!Mohahaha, kompisen med pelarborren är i Thailand. Snart
Snart, det kliar i fingrarna. Men tur för dig har jag lånar ut skruvdragaren... ha haJag trodde du var stadig på handen, bara att ta fram skruvdragaren!