• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sjöö Sandström lanserar Esports klocka - Royal Steel Worldtimer LEET

Rätt många av proffsen sportar Rolex och andra fina klockmärken under tävlingar som sänds på tv och streams. Mao ser alla kids och andra gamers att deras idoler rockar schyssta klockor , därför tror jag inte att Sjöö Sandström är fel ute, den kanske inte blir en hit men den passar målgruppen!

Jag tror det är skillnad. Är man proffs så vill man kanske ha en riktigt fin klocka med hög status. Speciellt om klockan syns mycket när man tävlar o.s.v. Då kanske en Rolex är rätt val, alla vet ju vad det är och det ger ju en viss status. Men att dem skulle bära denna klocka är jag tveksam till. Jag tror som sagt marknaden för denna klocka blir extremt liten. Hur många gamers finns det (säkert en hel del), men hur många av dessa köper en klocka i detta prissegment? Och hur många är intresserade av denna typ av klocka? I övrigt ser jag som jag skrev innan ingen som helst koppling till en "gamer", finns mängder med klockor med GMT funktion, för det är det enda jag kan hitta som är speciellt på denna.

Jag är en nörd på många sätt, bland annat tv-spel, dock aldrig ”e-sportat” men en del cs, wow etc har det blivit genom åren. Nu mest single player i soffan då barn och jobb tar för mycket tid för seriöst spelande. Men den dagen jag har 20k över till en klocka så hade jag aldrig i min vildaste fantasi köpt en med 1337 på. Bär hellre en Musse Pigg-klocka till kostym.

Är det bara jag som ser en ”rebrandad” produkt från Razer ? Gillar iof tavlan men leet kunde dom allt ha skippat. Känns övertydligt och förlegat.

Kanske 20:åriga jag hade vart sugen men å andra sidan hade jag aldrig haft råd då.

Väldigt lyckad och kul att man uppmärksammar fenomenet digital sport. Själv en gammal CS räv!

Brukar hålla mig borta från kommentara enskilda men ärligt talat, mobbing mentalitet som ger snöbolls effekt drar verkligen ner Klocksnack image. Håll nivå, det är ändå passionerade gubbar bakom detta fabrikat.

Väldigt lyckad och kul att man uppmärksammar fenomenet digital sport. Själv en gammal CS räv!

Brukar hålla mig borta från kommentara enskilda men ärligt talat, mobbing mentalitet som ger snöbolls effekt drar verkligen ner Klocksnack image. Håll nivå, det är ändå passionerade gubbar bakom detta fabrikat.

Jag måste säga att desto fler loosers här som är negativa desto mer sugen på klockan blir jag.

1337

handlade ju aldrig om att massorna skulle fatta...

Jag ser också att ni fixat stavfelet på hemsidan, snabbt återkopplat!
Även om ni inte hamnat 100% rätt med produkten här så fortsätt jobba och hamna ännu mer rätt! Med tex gravyr eller liknande. Men varför stanna vid esport? Jag skulle vilja se en

https://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_Mitnick
edition
Kaizen!
Eller spinn vidare på it-spåret.
Oris kör väl sin Jazz serie, eller vad det nu är. Jag vill se följande editions från er:
Douglas Engelbart - Wikipedia
Tim Berners-Lee - Wikipedia

Senast ändrad:
Interesting for sure! Never really thought a brand like that would release a esports watch. At the same time, esports is really important in Sweden, so I guess it makes sense.

Jag är helt ointresserad av e-sport och att 1337=Elite lärde jag mig i tråden. Jag tycker dock klockan är rätt läcker och att det står 1337 på den struntar jag i. Jag har funderat att komplettera med en wordtimer och denna sticker ut. Ska nog kolla in den irl. By the way, är det verkligen bara kids som utövar e-sport?

Jag är helt ointresserad av e-sport och att 1337=Elite lärde jag mig i tråden. Jag tycker dock klockan är rätt läcker och att det står 1337 på den struntar jag i. Jag har funderat att komplettera med en wordtimer och denna sticker ut. Ska nog kolla in den irl. By the way, är det verkligen bara kids som utövar e-sport?
Är 33 bast och utövar e-sport (inte på de stora scenerna dock) , spelar med jämngamla och äldre. Så nej inte bara kids.

En före detta kollega till mig jobbar med e-sport. Han är helt ointresserad av klockor men skulle säkert kunna tänka sig att köpa denna. Men han kunde å andra sidan lika gärna köpa en Casio-terrorist. :rolleyes:

Man kanske skulle köpa denna för casha in om 30 år när den blivit eftertraktad? ;)

Jag ger tummen upp ,gillar urtavlan och den svarta botten. Är ingen gamer men diggar utseendet om man vill ha en svart klocka som sticker ut litegrann!

Jag ger tummen upp ,gillar urtavlan och den svarta botten. Är ingen gamer men diggar utseendet om man vill ha en svart klocka som sticker ut litegrann!
Precis! Urtavlan är speciell, notera att det är ett upprepat mönster som visar en klassisk 7-segmentsdisplay om och om igen. Precis som 1337 är skrivet med 7 segmentssiffror.

@Sjöö Sandström måste dra samma lärdom som Volvo Cars. Det går att vara framgångsrik, men man får inte apa efter "de andra" Omega/BMW/Rolex/MB, utan man får gå helt sin egen väg. Tex gillar jag den harmoniska men ändå exklusiva framtoningen hos Volvo, jämfört med BMW som har ett polariserande varumärke och oharmonisk kantig interiör.

Tycker det är väldigt trevligt och innovativt av Sjöö Sandström!
Nu är jag ingen Gamer så jag ska väl inte uttala mig allt för mycket. Men hade i mitt tycke varit bättre att inte använda sig av ”1337”
Annars tycker jag det är en schysst klocka!
Hoppas det går vägen för er!!

Tycker det är väldigt trevligt och innovativt av Sjöö Sandström!
Nu är jag ingen Gamer så jag ska väl inte uttala mig allt för mycket. Men hade i mitt tycke varit bättre att inte använda sig av ”1337”
Annars tycker jag det är en schysst klocka!
Hoppas det går vägen för er!!
Då utan temat hade det varit en klocka i mängden och den hade inte gett 3 sidor på detta forum på någon dag. Jag tycker dock att temat skulle tagits längre. Tex gravyr eller sprial med lasergravyr på boettlocket med fler trevliga ord, 1337, n00b etc...

Då utan temat hade det varit en klocka i mängden och den hade inte gett 3 sidor på detta forum på någon dag. Jag tycker dock att temat skulle tagits längre. Tex gravyr eller sprial med lasergravyr på boettlocket med fler trevliga ord, 1337, n00b etc...
Så sant så!
Som jag skrev så är jag själv ingen gamer så vad jag tycker vad som ska vara eller icke vara på en tavla känns tämligen orelevant.
Men hör vad du anser, så kan det absolut vara. Men det är en snygg klocka!

Älskade konceptet med en esportklocka från just SS men är besviken på designen, lite för klyschigt med 1337.. Blir nog tyvärr inte att köpa denna.

Kan någon svara på vad grejen är med Jägermeister klockan? Varför gör man ett sådant samarbete?

2176247354.jpg

Underbart :) gillar iden och nytänket för att ta "e-sporten" framåt.
Med tanke på att många utövare idag har en bra lön och vinstpengar så ser jag inga konstigheter att dom nu kan välja en Sjöö och vara unika i sin "branch" framför andra märken.
Sedan kan jag inte tänka mig att volymerna är jättestora på den här klockan.
Ibland måste man tänka out of the box!

Jag måste säga att jag gillar designen. Sedan har jag ungefär noll koll på vad som gäller i den svenska e-sporten, så huruvida detta är något som lockar e-sportare är jag knpappast rätt person att uttala mig om.

Kul att någon hänger med. E-sport är den snabbaste växande sporten och har miljontals tittare. Alla sporter har officiella tidtagare och nu blir Sjöö Sandström det för en av dom största sporterna. Finns många spelare som har 150k viewers dagligen. Mycket bra reklam för den som har sin klocka på dennes arm.

Samt att folk köper ju Hublot som sponsrar fotboll...

Fan, jag som var lite sugen på att köpa en Skydiver, men finns inte en chans att jag köper något från ett märke som med stolthet går in i en colab med en datorspelandes tjockis. Ni kan väl försöka att låtsas att ni vill och har puls, den fanns ju där ett tag. Till och med ett samarbete med julkalendern hade känts mer innovativt och fräsch.

Fan, jag som var lite sugen på att köpa en Skydiver, men finns inte en chans att jag köper något från ett märke som med stolthet går in i en colab med en datorspelandes tjockis. Ni kan väl försöka att låtsas att ni vill och har puls, den fanns ju där ett tag. Till och med ett samarbete med julkalendern hade känts mer innovativt och fräsch.
Oj, här drar vi på högsta växeln! Kanske ska kolla så du har ordentligt på fötterna innan du börjar veva med stora yxan... :banghead:
800px-HeatoN.jpg

Tillbaka
Topp