• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sjöö Sandström lanserar Esports klocka - Royal Steel Worldtimer LEET

Fan, jag som var lite sugen på att köpa en Skydiver, men finns inte en chans att jag köper något från ett märke som med stolthet går in i en colab med en datorspelandes tjockis. Ni kan väl försöka att låtsas att ni vill och har puls, den fanns ju där ett tag. Till och med ett samarbete med julkalendern hade känts mer innovativt och fräsch.
Känns som om du är ute och cyklar i kosmos med dom andra rymdblommorna!

Jag satt och pratade gaming med en kollega på jobbet. Min nuvarande rigg har med tillbehör gått lös på ca 30k de senaste 3 åren (utan mjukvara), hans på ca 35 men med skärmen han ska köpa nästa år kommer det landa på ca 50. Jag har ett klockintresse som är lite väl stort medan hans är mer av nivån ”en automatisk Seiko är schysst.”. Vi är över 30 och degar rätt schysst ändå.

Han är målgrupp för denna och anmärkte att han hade klippt den direkt om han hade lirat CS. Jag har redan en WorldTimer, annars skulle det här vara klart mer intressant än alla samarbeten med tennis-, golf- och skådespelarnäsor. Det här är som när Hublot gick in i fotbollen 2004, förutsatt att Sjöö Sandström följer upp det ordentligt.

Senast ändrad:
Jag satt och pratade gaming med en kollega på jobbet. Min nuvarande rigg har med tillbehör gått lös på ca 30k de senaste 3 åren (utan mjukvara), hans på ca 35 men med skärmen han ska köpa nästa år kommer det landa på ca 50. Jag har ett klockintresse som är lite väl stort medan hans är mer av nivån ”en automatisk Seiko är schysst.”. Vi är över 30 och degar rätt schysst ändå.

Han är målgrupp för denna och anmärkte att han hade klippt den direkt om han hade lirat CS. Jag har redan en WorldTimer, annars skulle det här vara klart mer intressant än alla samarbeten med tennis-, golf- och skådespelarnäsor. Det här är som när Hublot gick in i fotbollen 2004, förutsatt att Sjöö Sandström följer upp det ordentligt.

Posta specs vetja! :woot:

Tycker klockan är snygg men måste stämma in med övriga och förstår inte 1337 överhuvudtaget. Det finns ytterst få som använder det seriöst idag utan antingen gör men det i ren ironi eller någon form av nostalgi. Känns bara töntigt tyvärr

Jag antar att det ska ha någon form av anspel på CS. Hade det inte varit bättre med typ sekundvisare i gröna digitala siffror? Något som faktist skulle kunna vara användbart i gameing världen?

Vill ha en.

Med mitt nick på tavlan.

Ping @Sjöö Sandström
Såg precis att HeatoN har ju nick på sin så borde ju gå att lösa :D
2EC792EE-BD3E-433B-B6B3-7A8D65A4D2E1.png

Det verkar vara mycket negativa vibbar i den här tråden. Jag tycker dock att det är ett roligt initiativ som sticker ut från mängden till skillnad från exempelvis Omegas ständiga "limited editions".

Jag tror inte att SS förväntar sig att sälja så många ex av just den här modellen. Den ska nog ses mer som en marknadsföringsåtgärd mot en yngre publik.

Personligen skulle jag inte ha något emot ett ex då den skulle väcka gamla gamingminnen till liv. Det var tider när ett 3dfx voodoo var det coolaste man kunde ha...

Hmm. Gillar E-sport. Gillar Heaton. Gillar SS.

Detta varken gillar eller förstår jag, trots att jag som övervintrad gamer kanske borde vara inom målgruppen.

"1337" ger klockan ett oseriöst och omoget intryck enligt mig. För tankarna tillbaks till WoW-Jocke. Vi skämtade mycket om detta när jag var i lägre tonåren, hade även någon tröja med löjligt tryck. Kanske går hem hos 11-15 åringarna eventuellt 40+ som tror sig vara ett med kidsen. Kul de försöker iallafall, men som sagt känns som ett desperat försök att hoppa på en trend och Heaton/Potti borde veta bättre.

Edit: Å andra sidan kanske man inte ska ta sig själv på för stort allvar alltid. Detta kan kanske jämföras med urtavlor som man har Musse pigg eller snoopy på.

Senast ändrad:
"1337" ger klockan ett oseriöst och omoget intryck enligt mig. För tankarna tillbaks till WoW-Jocke. Vi skämtade mycket om detta när jag var i lägre tonåren, hade även någon tröja med löjligt tryck. Kanske går hem hos 11-15 åringarna eventuellt 40+ som tror sig vara ett med kidsen. Kul de försöker iallafall, men som sagt känns som ett desperat försök att hoppa på en trend och Heaton/Potti borde veta bättre.

Edit: Å andra sidan kanske man inte ska ta sig själv på för stort allvar alltid. Detta kan kanske jämföras med urtavlor som man har Musse pigg eller snoopy på.

Tänk på 1337 så som alla ser på Rolex. Först när man intresserar sig för klockor vill alla ha. Sedan träder man in i en period då man tror sig vara "över" Rolex. Sedan kommer det 3:e stadiet, då man verkligen inser hur stora Rolex är.

Välkommen till det tredje stadiet, om du nu någonsin når dit.

Doug Engelbart
För 50 år sedan, snacka om 1337

Tänk på 1337 så som alla ser på Rolex. Först när man intresserar sig för klockor vill alla ha. Sedan träder man in i en period då man tror sig vara "över" Rolex. Sedan kommer det 3:e stadiet, då man verkligen inser hur stora Rolex är.

Doug Engelbart

Jag förstår vad du menar.

Pratade med SS när dem körde visning hos Mårtenssons ur, dem menar precis som jag antog tidigare i tråden att klockan riktas mot genomsnittliga åldern för en gamer, som tydligen ska vara 31år enligt dem. 1337 är då nostalgi för den generationen, så jag förstår tanken. Satt f.ö trevligt på handleden och säljaren från SS hade mycket annat trevligt att klämma på!

Doug Engelbart

Jag förstår vad du menar.

Tillbaka
Topp