• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nog tycker jag att ett tidigt exemplar med fungerande Boforsverk, ger ett mervärde till klockan. Mitt ex med nr 345 skulle haft det men tyvärr hade det blivit utbytt under åren. Jag har sagt till SS att jag gärna skulle vilja ha ett men de har inte erbjudit mig något.:(

Jag tror som jag skrev tidigare att det ger ett mervärde i coolhet eller vad man nu ska kalla det, och att det är mer intressant om man pratar SS-historik. Men trots det ger det inget ekonomiskt mervärde. Tidiga Chronolinks säljer ju inte för högre priser än nya.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror som jag skrev tidigare att det ger ett mervärde i coolhet eller vad man nu ska kalla det, och att det är mer intressant om man pratar SS-historik. Men trots det ger det inget ekonomiskt mervärde. Tidiga Chronolinks säljer ju inte för högre priser än nya.
Men det borde de göra...
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Måste posta en bild här också, bytte just till en gul tavla på min Chronolink, satan så ball den blev!!! ;)
6DDD0121-D7B8-4D4E-A1E0-01D743FF6833.jpeg

Mvh
Micke
 

JohanHLM

Rolex
Trodde jag skulle göra ett bra och efterlängtat köp när jag ropade hem en Chronolink på auktion men tyvärr visade det sig när jag öppnade postpaketet att varken den manuella eller digitala delen fungerar (ev. krävs det bara batteribyte) vilket inte framgick i företagets annons. Villkoren i det finstilta känns något luddiga så jag får se hur de återkopplar kring mitt krav om att returnera den.
Det "tråkiga" är att det är en väldigt tidig 6201 med serienummer 025 men om det går att få liv i den digitala delen kanske det skulle vara värt att behålla den och serva den digitala delen.
Jag blev något förbluffad när jag lyfte på locket och såg att det var en svart digital del då jag trodde att alla tidiga hade en vit men det kanske fanns alla möjliga varianter? Det fanns väll bl.a någon Golftimer bland de första produktionsserierna?
Är det någon som på rak arm kan svara på vad det är för batteri som sitter i detta 6201 Boforsverk?
Det var inga problem att returnera klockan så nu är jag utan Chronolink. Hade tänk att sälja min Skydiver X när jag fått Chrinolinken men nu blir det eventuellt att jag avvaktar med att lägga upp en annons.

Skulle någon här vara på jakt efter en Skydiver på länk & gummi så släpper jag den gärna vidare till någon som förhoppningsvis uppskattar den mer än mig.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det var inga problem att returnera klockan så nu är jag utan Chronolink. Hade tänk att sälja min Skydiver X när jag fått Chrinolinken men nu blir det eventuellt att jag avvaktar med att lägga upp en annons.

Skulle någon här vara på jakt efter en Skydiver på länk & gummi så släpper jag den gärna vidare till någon som förhoppningsvis uppskattar den mer än mig.

Lycka till med jakten :) Kaplans får ju också in med jämna mellanrum.
 

mouqvist

Rolex
Vad säger folket om denna? Legat ute länge drf lite misstänksam då det verkara vara ett bra pris. https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-royal-steel-classic.64994/
+ en av de första modellerna
- servad för 5 år sedan, 37mm, integrerad länk.
Kolla på denna som tycker jag är mer prisvärd, vit tavla är dessutom snyggare.
https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-royal-steel-prisbump-och-nya-bilder.81496/

Om jag vore du skulle jag satsa på en Royal Steel Classic II i 41mm (perfekta storleken imho)
 

Size

Omega
+ en av de första modellerna
- servad för 5 år sedan, 37mm, integrerad länk.
Kolla på denna som tycker jag är mer prisvärd, vit tavla är dessutom snyggare.
https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-royal-steel-prisbump-och-nya-bilder.81496/

Om jag vore du skulle jag satsa på en Royal Steel Classic II i 41mm (perfekta storleken imho)

Håller med om att vit eller möjligtvis grå är mycket snyggare!
En Royal Steel Classic II med vit urtavla och rosé index och med nya gummit hade varit grymt!
Någon som vet vart man kan köpa och hur mycket det nya SS gummibandet kostar?
 

bykr89

Cartier
Håller med om att vit eller möjligtvis grå är mycket snyggare!
En Royal Steel Classic II med vit urtavla och rosé index och med nya gummit hade varit grymt!
Någon som vet vart man kan köpa och hur mycket det nya SS gummibandet kostar?
Att det går att köpa till vet jag..:)
 
Senast ändrad:

Henke1981

Breitling
Har en fråga gällande modellerna Royal Steel Classic och Royal Steel worldtimer.
Har kollat länge efter lämplig klocka i storlek 36mm. Har fastnat för dessa modellerna. Min fråga är om det är snabbt eller långsamt datumskifte på dessa?.
 

blyton

Cartier
2-Faktor
Fick precis hem min Royal Steel från service och tryckte i samband med det på en länk, så otroligt snygg. Nu är problemet att länken känns som ett IQ-test och jag blir galen, hur öppnar jag låset?
 

bykr89

Cartier
Fick precis hem min Royal Steel från service och tryckte i samband med det på en länk, så otroligt snygg. Nu är problemet att länken känns som ett IQ-test och jag blir galen, hur öppnar jag låset?

Du "bänder" ena sidan av spännet, den mot huden ifrån länken så klickar det loss fint.
Alltså du "bänder" det in mot handleden från länken..
 
Topp