• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Hej,
Fick en tidig julklapp av S&S, men eftersom jag inte använder keps så skickar jag gärna den till någon annan mot ett bidrag till BCF :)
https://www.barncancerfonden.se/klocksnacks-10--per-klocka-in/
191DC1D5-CA10-482E-BBE6-3F59D6FB880E.jpeg
Win Win :D
522E369F-B86A-4B1E-B307-68A74A123783.jpeg
 

mega

Rolex
Fick precis hem min Royal Steel från service och tryckte i samband med det på en länk, så otroligt snygg. Nu är problemet att länken känns som ett IQ-test och jag blir galen, hur öppnar jag låset?
Kompisen fick inte heller upp låset på en provning, jag höll på att skratta ihjäl mig när han försökte på alla möjliga sätt utan att det skulle synas.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Jag är tvungen att vända mig till er för några goda råd. Som vanligt så sneglar man alltid på nästa klocka, och så är det även i mitt fall. Min uppställning idag är följande:
  • Sjöö Sandström skydiver 2016
  • Sjöö Sandström chronolink 2013
  • Rolex Explorer ii ( 216570) 2015
Jobbar på kontor inom byggbranschen. Jag använder min skydiver nästan dagligen till jobbet och Explorer ii dagligen hemma, chronolinken används oftast till lite finare kläder/sammanhang. Jag har funderingar gällande att göra mig av med Explorer ii för att sedan införskaffa mig en Royal capital. Första tanken som slår mig är att då är det första gången på många år man är utan en Rolex, klarar man det? Sedan kommer den funka bra som en vardags klocka hemma? Eller är den för dressad? Har redan anmält mitt intresse för en eventuell ny RC. Vad har ni för tankar och idéer kring mitt dilemma?
 

Hawk100

Rolex
Jag är tvungen att vända mig till er för några goda råd. Som vanligt så sneglar man alltid på nästa klocka, och så är det även i mitt fall. Min uppställning idag är följande:
  • Sjöö Sandström skydiver 2016
  • Sjöö Sandström chronolink 2013
  • Rolex Explorer ii ( 216570) 2015
Jobbar på kontor inom byggbranschen. Jag använder min skydiver nästan dagligen till jobbet och Explorer ii dagligen hemma, chronolinken används oftast till lite finare kläder/sammanhang. Jag har funderingar gällande att göra mig av med Explorer ii för att sedan införskaffa mig en Royal capital. Första tanken som slår mig är att då är det första gången på många år man är utan en Rolex, klarar man det? Sedan kommer den funka bra som en vardags klocka hemma? Eller är den för dressad? Har redan anmält mitt intresse för en eventuell ny RC. Vad har ni för tankar och idéer kring mitt dilemma?
Befriande att slippa Rolex!!!! Grattis till bra tankar.....!! ;)
 

Schill

Cartier
Jag är tvungen att vända mig till er för några goda råd. Som vanligt så sneglar man alltid på nästa klocka, och så är det även i mitt fall. Min uppställning idag är följande:
  • Sjöö Sandström skydiver 2016
  • Sjöö Sandström chronolink 2013
  • Rolex Explorer ii ( 216570) 2015
Jobbar på kontor inom byggbranschen. Jag använder min skydiver nästan dagligen till jobbet och Explorer ii dagligen hemma, chronolinken används oftast till lite finare kläder/sammanhang. Jag har funderingar gällande att göra mig av med Explorer ii för att sedan införskaffa mig en Royal capital. Första tanken som slår mig är att då är det första gången på många år man är utan en Rolex, klarar man det? Sedan kommer den funka bra som en vardags klocka hemma? Eller är den för dressad? Har redan anmält mitt intresse för en eventuell ny RC. Vad har ni för tankar och idéer kring mitt dilemma?
Finns en kvar på Magnussons ur i Gbg, annars är det väl att vänta på nästa ;)
 

VOES

Omega
Är det någon som har något typ grått mocka band till en royal steel? (kanske finns någon i tråden men har inte hunnit kolla igenom), om så är fallet vore jag grymt tacksam om det finns någon bild, är lite sugen på att prova :D
 

MAIN

Cartier
Finemang med en ny ädel Royal Capital :)

Jag tror det vore bra att komplettera sortimentet med en ny dykare. Även om konkurrensen är stark, så tror jag inte att handlarna blir ledsna om SjööS återintroducerar en dykare i sortimentet. Borde vara dags för det under 2018 ... o_O
 
Topp