Win WinHej,
Fick en tidig julklapp av S&S, men eftersom jag inte använder keps så skickar jag gärna den till någon annan mot ett bidrag till BCF
https://www.barncancerfonden.se/klocksnacks-10--per-klocka-in/
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Win WinHej,
Fick en tidig julklapp av S&S, men eftersom jag inte använder keps så skickar jag gärna den till någon annan mot ett bidrag till BCF
https://www.barncancerfonden.se/klocksnacks-10--per-klocka-in/
![]()
Blev tvungen att testa, den slår över direkt kl 12.Har en fråga gällande modellerna Royal Steel Classic och Royal Steel worldtimer.
Har kollat länge efter lämplig klocka i storlek 36mm. Har fastnat för dessa modellerna. Min fråga är om det är snabbt eller långsamt datumskifte på dessa?.
Kompisen fick inte heller upp låset på en provning, jag höll på att skratta ihjäl mig när han försökte på alla möjliga sätt utan att det skulle synas.Fick precis hem min Royal Steel från service och tryckte i samband med det på en länk, så otroligt snygg. Nu är problemet att länken känns som ett IQ-test och jag blir galen, hur öppnar jag låset?
Haha, jag förstår känslanKompisen fick inte heller upp låset på en provning, jag höll på att skratta ihjäl mig när han försökte på alla möjliga sätt utan att det skulle synas.
Något säger mig att denna inte kommer hamna på Insta! Din kvalla är über!
Befriande att slippa Rolex!!!! Grattis till bra tankar.....!!Jag är tvungen att vända mig till er för några goda råd. Som vanligt så sneglar man alltid på nästa klocka, och så är det även i mitt fall. Min uppställning idag är följande:
Jobbar på kontor inom byggbranschen. Jag använder min skydiver nästan dagligen till jobbet och Explorer ii dagligen hemma, chronolinken används oftast till lite finare kläder/sammanhang. Jag har funderingar gällande att göra mig av med Explorer ii för att sedan införskaffa mig en Royal capital. Första tanken som slår mig är att då är det första gången på många år man är utan en Rolex, klarar man det? Sedan kommer den funka bra som en vardags klocka hemma? Eller är den för dressad? Har redan anmält mitt intresse för en eventuell ny RC. Vad har ni för tankar och idéer kring mitt dilemma?
- Sjöö Sandström skydiver 2016
- Sjöö Sandström chronolink 2013
- Rolex Explorer ii ( 216570) 2015
Haha återstår att se, känner mig kluven till det hela...Befriande att slippa Rolex!!!! Grattis till bra tankar.....!!![]()
Finns en kvar på Magnussons ur i Gbg, annars är det väl att vänta på nästaJag är tvungen att vända mig till er för några goda råd. Som vanligt så sneglar man alltid på nästa klocka, och så är det även i mitt fall. Min uppställning idag är följande:
Jobbar på kontor inom byggbranschen. Jag använder min skydiver nästan dagligen till jobbet och Explorer ii dagligen hemma, chronolinken används oftast till lite finare kläder/sammanhang. Jag har funderingar gällande att göra mig av med Explorer ii för att sedan införskaffa mig en Royal capital. Första tanken som slår mig är att då är det första gången på många år man är utan en Rolex, klarar man det? Sedan kommer den funka bra som en vardags klocka hemma? Eller är den för dressad? Har redan anmält mitt intresse för en eventuell ny RC. Vad har ni för tankar och idéer kring mitt dilemma?
- Sjöö Sandström skydiver 2016
- Sjöö Sandström chronolink 2013
- Rolex Explorer ii ( 216570) 2015
Fanns två Royal Capital i Söderhallarna för några månader sedan....Finns en kvar på Magnussons ur i Gbg, annars är det väl att vänta på nästa![]()
Snygg!Av alla tavlor jag har provat är den här min favorit följt av den rosa...
![]()
Hade tänkt mig begagnad. Men nytt funkar också, vet du vilken färg urtavlan det var?Finns en kvar på Magnussons ur i Gbg, annars är det väl att vänta på nästa![]()
Hade tänkt mig begagnad. Men nytt funkar också, vet du vilken färg urtavlan det var?
Ja, som jag förstått det är det bara guld som kommer nuFanns även två hos Krons för någon vecka sedan. Minns tyvärr inte vilka färger, la upp en bild men jag minns inte om det var i tråden eller någon annanstans.
@Margarinkungen har nog bättre koll, men visst kommer den bara i guld till att börja med den här gången?
Har dom gett några indikationer på listpriset?Ja, som jag förstått det är det bara guld som kommer nu
Hittade ditt inlägg från 5 november. Känns som om man måste ta ett beslut nu när det eventuellt finns kvar just den man vill ha, silver.Världens sämsta bild, men de hade 3st RC kvar på Krons. Svart, grå och silver.
Plus att svarta tavlan till Worldtimern fanns inne både i 36 och 41mm.
![]()
Kontakta Sjöö (eller deras AD tex Erikson Ur) så bjuds du in till en personlig presentation samt möjlighet att teckna dig för att köpa ett ex. Priset får du nog reda på då......Har dom gett några indikationer på listpriset?
SvartHade tänkt mig begagnad. Men nytt funkar också, vet du vilken färg urtavlan det var?
Här kommer den!Vad händer nu?!?
![]()
Äntligen!!Vad händer nu?!?
![]()