• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vet inget om gångavvikelse, vad jag vet är att Skydivern är grym!
Gott slut.
58AD6DB0-4720-41E3-8CD3-75A2A117911E.jpeg
 
Riktigt snyggt! Gillar verkligen utseende och idéen om en klocka som tål allt från skogen till kontoret. Däremot osäker på storleken. Hur känns den på handleden? Speciellt med gummit på?
På mig sitter den perfekt men jag har relativt stora handleder. Jag har både länk och gummi där dennenlogt mig bärs smidigast på gummi. Eftersom länken är 22mm känns den helt enkelt något klumpig om man är van vid mindre klockor. Anledningen till att jag lagt ut min till försäljning är definitivt inte för att det är en dålig klocka utan enbart för att jag tycker den är för fin/bra/dyr för mig föt att vara renodlad beater.
 
Riktigt snyggt! Gillar verkligen utseende och idéen om en klocka som tål allt från skogen till kontoret. Däremot osäker på storleken. Hur känns den på handleden? Speciellt med gummit på?
Jag har inte så stora handleder, men jag trivs bra med storleken. Den hänger med mig på kontoret,skogen,träning och bad. Passar till allt helt enkelt
 
Riktigt snyggt! Gillar verkligen utseende och idéen om en klocka som tål allt från skogen till kontoret. Däremot osäker på storleken. Hur känns den på handleden? Speciellt med gummit på?
Jag har haft min i 2 år och det är den ända som har stannat så länge i min samling. Gummit är riktigt bra, kanske lite styvt i början dock. Men klockan passar utmärkt till alla typer av läderband och nato
 
Höjden är det mått jag ibland blir medveten om, men det är inte negativt eller störande.

Har inte riktigt tagit mig för (ännu) att behandla klockan utan hänsyn till slitage etc och brukar skifta till en Swatch när det blir riktigt grisigt, även om det inte var planen när jag köpte klockan för cirka två månader sedan.

Reagerade tyvärr på gummit då (förhoppningsvis pga en medicin jag åt då) och bär den därför på Hirsch Heritage som är en tuff kombination men som gör att jag inte gymmar eller badar med klockan ännu. Ska pröva på gummi igen inom kort. Gillar den nog bäst på gummi eftersom den bärs så smidigt och tåligt.
IMAG5043.jpg
 
Höjden är det mått jag ibland blir medveten om, men det är inte negativt eller störande.

Har inte riktigt tagit mig för (ännu) att behandla klockan utan hänsyn till slitage etc och brukar skifta till en Swatch när det blir riktigt grisigt, även om det inte var planen när jag köpte klockan för cirka två månader sedan.

Reagerade tyvärr på gummit då (förhoppningsvis pga en medicin jag åt då) och bär den därför på Hirsch Heritage som är en tuff kombination men som gör att jag inte gymmar eller badar med klockan ännu. Ska pröva på gummi igen inom kort. Gillar den nog bäst på gummi eftersom den bärs så smidigt och tåligt.
IMAG5043.jpg
Jag kör samma band fast det grå/gröna på min Maurice Lacroix Pontos S. Jag har badat och snorklat i saltvatten ett par veckor samt duschat med det. Det håller fortfarande och ser faktiskt bra ut :)
 
Jag har inte så stora handleder, men jag trivs bra med storleken. Den hänger med mig på kontoret,skogen,träning och bad. Passar till allt helt enkelt

Höjden är det mått jag ibland blir medveten om, men det är inte negativt eller störande.

Har inte riktigt tagit mig för (ännu) att behandla klockan utan hänsyn till slitage etc och brukar skifta till en Swatch när det blir riktigt grisigt, även om det inte var planen när jag köpte klockan för cirka två månader sedan.

Reagerade tyvärr på gummit då (förhoppningsvis pga en medicin jag åt då) och bär den därför på Hirsch Heritage som är en tuff kombination men som gör att jag inte gymmar eller badar med klockan ännu. Ska pröva på gummi igen inom kort. Gillar den nog bäst på gummi eftersom den bärs så smidigt och tåligt.
IMAG5043.jpg

Tack för era svar, jag får ta mig ner till en AD och prova helt enkelt. Vad bär ni annars för klockor till vardags, är de i ungefär samma storlek?
 
Tillbaka
Topp