• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Funderar på Royal steel classic i 41 eller 36mm utförande. Tyckte dock att utbudet av tavlor var betydlig roligare till 41 mm versionen vilket var lite tråkigt då jag tror 36 mm hade passat bättre på mig... Någon som vet vad 41 mm har för lug-lug mått?
Vet ej måttet men jag köpte en 41mm för ett år sen. Sålde den efter 2 dagar för att den var för stor. Allt handlar ju om den egna känslan givetvis men med relativt tunna handleder och vana att bära 36 så funkade det inte. Dock är jag helt med dig när det gäller urtavlorna. Gillar eg ingen som finns till 36mm.
 

Schill

Cartier
Funderar på Royal steel classic i 41 eller 36mm utförande. Tyckte dock att utbudet av tavlor var betydlig roligare till 41 mm versionen vilket var lite tråkigt då jag tror 36 mm hade passat bättre på mig... Någon som vet vad 41 mm har för lug-lug mått?
Mellan bandhornen är det 20 mm som gäller på 41 mm
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ny för dagen :)
4C16D1C5-D49F-401B-BC83-B96D01229FA2.jpeg
 

KMS

Rolex
Funderar på Royal steel classic i 41 eller 36mm utförande. Tyckte dock att utbudet av tavlor var betydlig roligare till 41 mm versionen vilket var lite tråkigt då jag tror 36 mm hade passat bättre på mig... Någon som vet vad 41 mm har för lug-lug mått?
Bär inte jättestort tycker jag, har för mig det ligger runt ca 48-49.
 
Topp