• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fick hem min fösta Sjöö Sandström idag!
Det blev en Royal Steel 36 med svart tavla och länk, följde även med en vit MoP tavla samt original läder. Tänkte slänga på den vita tavlan närmare våren..

Första intrycket är bra, riktigt bra! Känns som en väldigt komplett klocka med länken som funkar bra till det mesta :)

D7291364-EB35-4ADA-BCB6-34B00D68601A.jpeg
4E6225EE-6B81-4BA4-9955-50FF3DE887C5.jpeg
5EEEEE67-CFBA-49BA-838E-CB75EAAAF3CC.jpeg

Stort grattis, ser riktigt bra ut! Kul också att du fick med extra tavla och läder, det är alltid roligt att ha möjlighet till lite variation :)
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Stort grattis, ser riktigt bra ut! Kul också att du fick med extra tavla och läder, det är alltid roligt att ha möjlighet till lite variation :)
Tack! Känns toppen.
Verkligen kul med lite extra prylar, har varit lite skeptisk mot pärlemo tidigare men när man fick se den på riktigt så var den ju riktigt bra. Ska bli kul att montera dit den senare i år, tror det kan bli riktigt schyst. :)

Vilket trevligt välkomnande till tråden, det värmer! :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Fick hem min fösta Sjöö Sandström idag!
Det blev en Royal Steel 36 med svart tavla och länk, följde även med en vit MoP tavla samt original läder. Tänkte slänga på den vita tavlan närmare våren..

Första intrycket är bra, riktigt bra! Känns som en väldigt komplett klocka med länken som funkar bra till det mesta :)

D7291364-EB35-4ADA-BCB6-34B00D68601A.jpeg
4E6225EE-6B81-4BA4-9955-50FF3DE887C5.jpeg
5EEEEE67-CFBA-49BA-838E-CB75EAAAF3CC.jpeg
Mkt bra. Var min första S&S :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Gillar den här. Skönt att det finns alternativ till läderbandet som den kommer på från början. Skönt att det finns ett svart viklås och inte bara vanliga stålfärgade om du väljer gummi. Skönt att ha fått tag på nummer 24 när du fyller 24 om en månad...

Boetten är inte tjock alls utan glider enkelt in under manschetten. 41 mm med böjda bandhorn i kombination med det integrerade gummibandet gör att den bär mycket smidigt och skönt. 100 m WR gör att den funkar som beater - en sportklocka helt enkelt!

I och med dess storlek och WR tycker jag att den funkar bra som enda semesterklocka på varmare breddgrader. Funkar lika bra i havet som på restaurangen med något gott i glaset... Ta med några 20 mm naton för variation.

79CF6D88-572B-4A93-855D-BF774FF28D48.jpeg
9ECA6847-A7FA-4B8F-A4DE-100DCC4F1F58.jpeg
6F75DA21-6993-4C2F-8814-77ECBFD5DC51.jpeg


Sjöö Sandström Royal Black Copper 24/50
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Gillar den här. Skönt att det finns alternativ till läderbandet som den kommer på från början. Skönt att det finns ett svart viklås och inte bara vanliga stålfärgade om du väljer gummi. Skönt att ha fått tag på nummer 24 när du fyller 24 om en månad...

Boetten är inte tjock alls utan glider enkelt in under manschetten. 41 mm med böjda bandhorn i kombination med det integrerade gummibandet gör att den bär mycket smidigt och skönt. 100 m WR gör att den funkar som beater - en sportklocka helt enkelt!

I och med dess storlek och WR tycker jag att den funkar bra som enda semesterklocka på varmare breddgrader. Funkar lika bra i havet som på restaurangen med något gott i glaset... Ta med några 20 mm naton för variation.

79CF6D88-572B-4A93-855D-BF774FF28D48.jpeg
9ECA6847-A7FA-4B8F-A4DE-100DCC4F1F58.jpeg
6F75DA21-6993-4C2F-8814-77ECBFD5DC51.jpeg


Sjöö Sandström Royal Black Copper 24/50
Har sett den live. Schnygg! :)
 

Hawk100

Rolex
Gillar den här. Skönt att det finns alternativ till läderbandet som den kommer på från början. Skönt att det finns ett svart viklås och inte bara vanliga stålfärgade om du väljer gummi. Skönt att ha fått tag på nummer 24 när du fyller 24 om en månad...

Boetten är inte tjock alls utan glider enkelt in under manschetten. 41 mm med böjda bandhorn i kombination med det integrerade gummibandet gör att den bär mycket smidigt och skönt. 100 m WR gör att den funkar som beater - en sportklocka helt enkelt!

I och med dess storlek och WR tycker jag att den funkar bra som enda semesterklocka på varmare breddgrader. Funkar lika bra i havet som på restaurangen med något gott i glaset... Ta med några 20 mm naton för variation.

79CF6D88-572B-4A93-855D-BF774FF28D48.jpeg
9ECA6847-A7FA-4B8F-A4DE-100DCC4F1F58.jpeg
6F75DA21-6993-4C2F-8814-77ECBFD5DC51.jpeg


Sjöö Sandström Royal Black Copper 24/50
Synd bara att inte rotorn är kopparfärgad.....
 

OmegaN

Breitling
Gillar den här. Skönt att det finns alternativ till läderbandet som den kommer på från början. Skönt att det finns ett svart viklås och inte bara vanliga stålfärgade om du väljer gummi. Skönt att ha fått tag på nummer 24 när du fyller 24 om en månad...

Boetten är inte tjock alls utan glider enkelt in under manschetten. 41 mm med böjda bandhorn i kombination med det integrerade gummibandet gör att den bär mycket smidigt och skönt. 100 m WR gör att den funkar som beater - en sportklocka helt enkelt!

I och med dess storlek och WR tycker jag att den funkar bra som enda semesterklocka på varmare breddgrader. Funkar lika bra i havet som på restaurangen med något gott i glaset... Ta med några 20 mm naton för variation.

79CF6D88-572B-4A93-855D-BF774FF28D48.jpeg
9ECA6847-A7FA-4B8F-A4DE-100DCC4F1F58.jpeg
6F75DA21-6993-4C2F-8814-77ECBFD5DC51.jpeg


Sjöö Sandström Royal Black Copper 24/50
Fin Tavla!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Lita ”Aquanaut light”..
Vad är det för gummi hur har där?
Tack mina herrar,
Gummit är ett hirsch accent, jag använda böjda bandstift så det syns lite stål närmast bandhornet men det är ok,.
@HaVet7§ der var exakt det jag siktade på, jag tycker det finns tydliga DNA spår av auqanaten.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Första 2dagarna tillsammans med RS36.
Tankarna just nu är WOW. Vilken kanon klocka, har ägt både billigare och dyrare klockor- men den här tycker jag vinner på KO gällande helheten. Det dolda låset på länken är ju dessutom pricken över I:et.

Aldrig haft en 36mm tidigare, så det bekymrade mig lite- men storleken är helt perfekt för mina armar.

Har en känsla av att den här kommer att stanna länge, funkar ju till allt. Perfekt allroundklocka. Slänga på lädret vid mer uppklädda evenemang, annars sitter den på länk. WR 100m även där bra, går utmärkt att plaska i lämplig pool om vädret tillåter utan oro. Att den dessutom verkar hålla tiden inom ca + - 1sek / dygn är ju även det trevligt. :)

Allt som allt känns den väldigt bra, risken är stor att ytterligare en Sjöö Sandström hamnar runt armen någon gång i framtiden.

Hoppas att känslan består även om ett tag till, när nyhetensbehag har lagt sig.

433E6DC0-5D81-487E-901D-CB631F1A0D9F.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Första 2dagarna tillsammans med RS36.
Tankarna just nu är WOW. Vilken kanon klocka, har ägt både billigare och dyrare klockor- men den här tycker jag vinner på KO gällande helheten. Det dolda låset på länken är ju dessutom pricken över I:et.

Aldrig haft en 36mm tidigare, så det bekymrade mig lite- men storleken är helt perfekt för mina armar.

Har en känsla av att den här kommer att stanna länge, funkar ju till allt. Perfekt allroundklocka. Slänga på lädret vid mer uppklädda evenemang, annars sitter den på länk. WR 100m även där bra, går utmärkt att plaska i lämplig pool om vädret tillåter utan oro. Att den dessutom verkar hålla tiden inom ca + - 1sek / dygn är ju även det trevligt. :)

Allt som allt känns den väldigt bra, risken är stor att ytterligare en Sjöö Sandström hamnar runt armen någon gång i framtiden.

Hoppas att känslan består även om ett tag till, när nyhetensbehag har lagt sig.

433E6DC0-5D81-487E-901D-CB631F1A0D9F.jpeg

Riktigt snygg :) Är det nya låset med logotypen precis vid låset?
 
Topp