• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Intressant :)
Behöver prova/känna lite innan jag vet om det är ngt för mig. Tyckte den ser ganska biffig ut på din handled och du nämner 19 cm.. Jag har typ 16,5....:sorry:
Den sitter bra på mig men kan nog bli i största laget för din del. Mina handleder är förvisso ganska grova/runda och det är ju främst bredden på handleden som har betydelse.

Hej!

Jag börjar bli grymt sugen på en Skydiver men räds storleken.
Hur bär den? Får intrycket av bilder att det förutom en rejäl boett även är rejäla bandhorn?
Vad är det för tjocklek på den, hittar inte det någonstans på deras hemsida?

Tack
-JL-
Prova även den svarta, brukar kännas som en betydligt mindre klocka.

Hej!

Hur bär den? Får intrycket av bilder att det förutom en rejäl boett även är rejäla bandhorn?

Tack
-JL-
Skydivern är en stor och rejäl klocka, men då den är av pilotmodell så funkar den, dvs den känns inte onödigt stor som vissa andra klockor kan upplevas, IMHO. Jag har smala handleder men tycker den bär kanon. Den har mer eller mindre dödat hobbyn för mig då jag bär den 29-30 dagar i månaden.

Skydivern är en stor och rejäl klocka, men då den är av pilotmodell så funkar den, dvs den känns inte onödigt stor som vissa andra klockor kan upplevas, IMHO. Jag har smala handleder men tycker den bär kanon. Den har mer eller mindre dödat hobbyn för mig då jag bär den 29-30 dagar i månaden.
Ok, då skall den definitivt provas. Tack för input.

De har verkligen lyckats med tavlan
image.jpeg

Hej,
Avseende Royal Steel - förstod att dessa uppdaterades för något år sedan eller två. Nytt verk (även om det knappast är något plus). Glasbaksida också (var väl iom detta som det infördes)? Gjordes några andra ändringar? Har sett att vissa tavlor har runda datumfönster medan vissa har fyrkantiga - detta har ingenting med modellbytet att göra då antar jag utan beror mer på typ av tavla? Någon som har koll här?

Har också bokat in private meeting nu, har egentligen avvaktat med rc köp då jag väntat på platina, men möjligtvis kan båda göra entré med hjälp av lite mutor till min bättre hälft

#humble brag ;)

För övrigt är det tråkigt att @Sjöö Sandström verkar ha övergivit tråden annat än när det ska presenteras nyheter.
Jag förstår mycket väl att det är mycket att göra i och med lansering av nya produkter och att man breddar sina säljkanaler. Men det är här inne som kärntrupperna håller hus och historiskt är det många här i tråden som har varit delaktiga i att öppna upp nya och gamla medlemmars ögon för Sjöö´s produkter och i köpfråge-trådar har pushat för Sjöö. Det är ju heller inget spammande med frågor så det borde vara hanterbart.

#humble brag ;)

För övrigt är det tråkigt att @Sjöö Sandström verkar ha övergivit tråden annat än när det ska presenteras nyheter.
Jag förstår mycket väl att det är mycket att göra i och med lansering av nya produkter och att man breddar sina säljkanaler. Men det är här inne som kärntrupperna håller hus och historiskt är det många här i tråden som har varit delaktiga i att öppna upp nya och gamla medlemmars ögon för Sjöö´s produkter och i köpfråge-trådar har pushat för Sjöö. Det är ju heller inget spammande med frågor så det borde vara hanterbart.
well...
upload_2018-2-8_11-25-48.png

Hej!

Tack
-JL-

Skydiver ÄR en stor klocka. Den har en viss tyngd och rejäla dimensioner. Formaten är en följd av klockans funktioner och den kravspecifikation som den möter, och har alltså all anledning att ta för sig lite på handleden.

Men bandhornen är böjda nedåt i en ganska brant kurva och bygger inte ut så mycket från boetten. Den bärs förvånansvärt smidigt på gummit, när det väl har börjat mjukna. Från start känns gummit lite stelt och plastigt, men det blir betydligt mer följsamt efter en tid.

Jag märker av höjden ibland, och vikten finns där.

Trivs bra med min Skydiver och jag använder funktionerna som larm och timer allt mer allt eftersom jag har vant mig med klockan. Praktiskt

Skydiver ÄR en stor klocka. Den har en viss tyngd och rejäla dimensioner. Formaten är en följd av klockans funktioner och den kravspecifikation som den möter, och har alltså all anledning att ta för sig lite på handleden.

Men bandhornen är böjda nedåt i en ganska brant kurva och bygger inte ut så mycket från boetten. Den bärs förvånansvärt smidigt på gummit, när det väl har börjat mjukna. Från start känns gummit lite stelt och plastigt, men det blir betydligt mer följsamt efter en tid.

Jag märker av höjden ibland, och vikten finns där.

Trivs bra med min Skydiver och jag använder funktionerna som larm och timer allt mer allt eftersom jag har vant mig med klockan. Praktiskt
Blir till att prova helt enkelt! Tack för input. Klockan kommer ju användas i rotation med andra klockor men jag är rädd att om jag stör mig på storleken så får den ingen handledstid.
Men man kanske inte skall noja så mycket, gillas den när man provar så är det bara å köra :cigar:

Kör på krokodilen tills du börjar tröttna. Glöm inte att limma skruvarna i låset sen bara.

En liten fråga. Varför ska man behöva limma skruvarna? Är det så illa så att skruven kan släppa annars? I så fall kanske Sjöö Sandström skulle köra med t.ex Loctite från början så inte skruven släpper så lätt.

Har ytterligare en fråga som håller mig vaken om nätterna. Tror du att det är möjligt att lösa datum på en Royal Capital? :rolleyes:

En liten fråga. Varför ska man behöva limma skruvarna? Är det så illa så att skruven kan släppa annars? I så fall kanske Sjöö Sandström skulle köra med t.ex Loctite från början så inte skruven släpper så lätt.

Har ytterligare en fråga som håller mig vaken om nätterna. Tror du att det är möjligt att lösa datum på en Royal Capital? :rolleyes:
S&S använder loctite på skruven, det var jag som missade det när jag bytte bandet.
Jag tror eftersom det kommer fler än en modell så har dom nog fått in datum. Och kanske en platina version?!

Hej!

Tack
-JL-
Jag har 17cm handled. Använder klockor mer eller mindre dagligen i 2 år, den ända som har stannat i samlingen såpass länge
016572E6-F78E-41F5-A01B-509D6A625C39.jpeg

Najs! Återkom gärna med hur den känns efter typ 2-3 veckor. :)
Efter 20 dagar på handleden så kommer här en kort uppdatering på hur min Royal Steel Classic 36mm känns. Är jag nöjd med mitt köp? Definitivt! Första dagarna kändes den lite liten på handleden, men det visade sig snabbt vara en övergående känsla som kan förklaras med att jag senaste 24 månaderna nästan uteslutande burit en Squale eller Seiko dykare medans Tag Heuer Carreran låg i klocklådan. Klockan känns helt rätt i storlek på min handled som är just under 17cm. Har burit den både dressat med kostym eller skjorta och kavaj till casual med jeans och piké. Hela tiden känns den rätt. En riktig allroundklocka som inte känns för dressad. Precis vad jag sökt efter i strävan att bli en OWG.

Den känns gedigen och genomarbetad i design och utförande. Extra spännande har det varit att klocka gången på urverket. Jag använder mig av iOS appen WatchTracker. Urverket snittar över 20 dagar imponerande -0,6sek/dygn. Riktigt bra!

Kort och gott ett lyckat köp jag är nöjd med, hoppas känslan infinner sig länge.
0604A13D-58C0-4127-BB92-CF16D2E87A40.jpeg
70072A51-FF55-43BB-A188-1A667062BD96.jpeg
0B026D65-691D-4126-B874-9C123FCC05EF.jpeg

Bilagor

• B0C9AA36-7E94-4720-98BF-69894E434874.jpeg
    B0C9AA36-7E94-4720-98BF-69894E434874.jpeg
    213.4 KB · Visningar: 3
Tillbaka
Topp