Kunde lika gärna vara jag som skrivit detta.Efter 20 dagar på handleden så kommer här en kort uppdatering på hur min Royal Steel Classic 36mm känns. Är jag nöjd med mitt köp? Definitivt! Första dagarna kändes den lite liten på handleden, men det visade sig snabbt vara en övergående känsla som kan förklaras med att jag senaste 24 månaderna nästan uteslutande burit en Squale eller Seiko dykare medans Tag Heuer Carreran låg i klocklådan. Klockan känns helt rätt i storlek på min handled som är just under 17cm. Har burit den både dressat med kostym eller skjorta och kavaj till casual med jeans och piké. Hela tiden känns den rätt. En riktig allroundklocka som inte känns för dressad. Precis vad jag sökt efter i strävan att bli en OWG.
Den känns gedigen och genomarbetad i design och utförande. Extra spännande har det varit att klocka gången på urverket. Jag använder mig av iOS appen WatchTracker. Urverket snittar över 20 dagar imponerande -0,6sek/dygn. Riktigt bra!
Kort och gott ett lyckat köp jag är nöjd med, hoppas känslan infinner sig länge.
![]()
![]()
![]()
Otroligt bra allround sportdressare!