Rätt trivsam, eller hurKul att du körde på en SS. Nu kompletterar du givetvis med en:
![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rätt trivsam, eller hurKul att du körde på en SS. Nu kompletterar du givetvis med en:
![]()
![]()
![]()
Tack! Känns rätt harmoniskt nu. Inte känt det här lugnet sen jag bar min gamla Tuxedo DJ varje dag i nio månader.
Vi försöker hänga med i svängarna så mycket vi kan! Och missar vi någon fråga så får ni gärna påminna oss. Vi värdesätter interaktionen med er KS'are!![]()
Riktigt bra faktiskt. Sitter på nr 19Rätt trivsam, eller hur. Vad fick du för nr?
Och den DJ:n har varit min absoluta favorit av samtliga Rolex oavsett prisklass alltsedan jag såg dina bilder från när du köpte den...en riktigt, riktigt fin klocka.
För att prata Sjöö Sandström så ska det bli spännande att se vad de kommer att släppa mer i år. Om jag har förstått det hela korrekt så borde det komma minst 2st till modeller, alternativt 3st om de inte räknar den limiterade Krons-klockan som ett släpp, (vilket man inte borde...om de inte räknar a´la Black Bay Tudorstyle).
Är inte en "Landsort 2" mer eller mindre bekräftat? Eller så har jag missuppfattat det. Sedan kan det vara så att något i guld är på gång men det kan tydligen vare sig bekräftas eller dementerasJag gissar på en Landsort 2.0. En där du kan använda annat än gummi/länk. Tänk dig den på ett zulu. Vore dock häftigt om de släppte ~3 st helt nya modeller på ett år. Kanske skjuter sig själva i foten dock. Hur toppar de det nästa år då, tänker jag.
Är inte en "Landsort 2" mer eller mindre bekräftat? Eller så har jag missuppfattat det. Sedan kan det vara så att något i guld är på gång men det kan tydligen vare sig bekräftas eller dementeras![]()
Jag har bara för mig att det har sagts på någon AW att en uppföljare var på gång.Jag kan precis som du varken bekräfta eller dementera en Landsort 2![]()
Jag misstänker att kostnaderna för att vara med på Basel eller SIHH med en monter och personl/produkter drar iväg sjukt mycket högre än vad de flesta av oss här kan ana. Självklart är det viktigt att våga satsa för att växa, men man måste alltid ställa risken/vinsten mot insatsen.......Jag är nyfiken på vad som skulle krävas för Sjöö Sandström att ta nästa steg. Med det menar jag nödvändigtvis inte storleksmässigt, utan mer renommémässigt. Finns det någon motsvarighet till SS utomlands som inte är Swiss Made, relativt unga, och som har tagit klivet uppåt i hierarkin? Bör man till exempel inte vara representerade på Basel eller SIHH för att hamna mer i rampljuset?
Jag är nyfiken på vad som skulle krävas för Sjöö Sandström att ta nästa steg. Med det menar jag nödvändigtvis inte storleksmässigt, utan mer renommémässigt. Finns det någon motsvarighet till SS utomlands som inte är Swiss Made, relativt unga, och som har tagit klivet uppåt i hierarkin? Bör man till exempel inte vara representerade på Basel eller SIHH för att hamna mer i rampljuset?
Listar 24 700 på länk![]()
Är inte det här jäkligt märkligt? Om man nu är AD för SS, hur kan man ta nästan 3.000sek mer än listpris? Kanske något @Sjöö Sandström kan svara på. Alternativt om Jälmers inte är AD kan det ju vara bra för SS att veta hur de marknadsför sig.
https://www.blocket.se/alvsborg/Sjoo_Sandstrom_Royal_Steel_WorldTimer_Nyhet_67197681.htm?ca=11&w=3
"Vi är stolta återförsäljare av Sjöö Sandström har kollektionen i butiken"
Folk prutar på Blocket, det är känt sedan gammalt
Skämt åsido, jäklar vad mycket fuffens det sker kring den butiken...
Jälmers är AD, finns att läsa på Sjöö Sandströms web.
Trodde inte en AD kunde göra så. Knappast sanktionerat av S&SJag har inget mot att Jälmers tar höga priser på sina begagnade ur, inte alls. Men visst är det konstigt att om de nu är AD, frångår listpris på en helt ny klocka, och det är ju dessutom inte något som ser bra ut för Sjöö Sandström som företag.
Trodde inte en AD kunde göra så. Knappast sanktionerat av S&S![]()
Priset är ändrat till 24700 nu. Inte helt omöjligt att det endast rör sig om en felskrivning eller? Dvs. Bytt plats på 4an och 7an![]()
Håller med @Mekmek , yes Kör SDÄndå skönt att diskutera frågan! Lufta lite tankar. Polarna är trötta på mitt SS-snack
Om jag funderar över frågan "vilken skulle få mest handledstid?" tror jag att de gångerna jag skulle använda Worldtimern skulle jag nog tagit min Datejust eller Sub under pistolhot... Skydivern skulle jag inte heller använda jättemycket MEN jag har inget som jag känner mig trygg med i vattnet (även fast Suben funkar, vill inte tappa mitt bruna insert...) och heller ingen riktig beater förutom en billig Swatch. Jag vill ha en beater som jag slipper "skämmas" över, om du förstår vad jag menar. Vill känna mig respektabel. Vill inte behöva ta med två klockor bara för att jag ska bada och sen ta en fika på stan, typ.
Så... En Skydiver?
Jasså?inte alltid helt befogat
Beror lite på årgång och skick , men kanske 12-15t. Sålde själv en 2012 för 18t, men det var bara ett år senare, så den var alltså ett år.Vad är rimligt pris för en beg royal Steel Classic 41mm på länk?
/Jonas
Ja kan man hitta för 12k så kan de ju vara värt de om den är i fint skick.Beror lite på årgång och skick , men kanske 12-15t. Sålde själv en 2012 för 18t, men det var bara ett år senare, så den var alltså ett år.