• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vi försöker hänga med i svängarna så mycket vi kan! Och missar vi någon fråga så får ni gärna påminna oss. Vi värdesätter interaktionen med er KS'are! :)

Se nedan, allra längst ner ;)

Skulle in och prova Worldtimer i Västerås igår, men deras enda exemplar hade gått direkt...

Provade bland annat Skydiver. Positivt överraskad! Faktiskt riktigt skön feeling på handleden. Knäppte inga bilder men bjuder på några lånade.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

En annan klocka som jag provade var Royal Steel då den ska ha samma case som Worldtimer, plus 1 mm pga ringen. Noll feeling av den... Hoppas att Worldtimer inte känns lika platt. Det är en sak att titta på bilder och en annan på handleden.

image.jpeg

Annars har vi nog en vinnare i Skydiver. Bra beater, bra pris och bra kontrast mot mina andra "bättre" klockor - Datejust, Sub och Reverso. Frågan är hur länge det kvartsverket går att serva. Vad säger ni @Sjöö Sandström?

Provade båda precis... Gillar de på olika sätt. Kunde tyvärr inte prova Worldtimer rätt då länken var så stor att jag kunde få in båda mina armar... Sjukt svårt val.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Sjukt svårt val, jag har ju båda så jag förstår precis. Kanske lite jobbigt att köpa båda, men då blir du fulländad ;)

Sjukt svårt val, jag har ju båda så jag förstår precis. Kanske lite jobbigt att köpa båda, men då blir du fulländad ;)

Frågan är om jag ska köra på en kontrast mot resten (Reverso, DJ & Sub) dvs Skydiver eller om jag ska fortsätta på spåret med klockor som jag kan använda i min vardag som oftast består av kavaj/kostym dvs Worldtimer :)

Frågan är om jag ska köra på en kontrast mot resten (Reverso, DJ & Sub) dvs Skydiver eller om jag ska fortsätta på spåret med klockor som jag kan använda i min vardag som oftast består av kavaj/kostym dvs Worldtimer :)
Skydiver- tuff, flyg, äventyr, bad. WT - elegant. Båda har ju gmt. Framför allt är ju Skydiver lite annorlunda...;)

Skydivern sätt jäkligt bra på dig, av bilderna att döma. Men man får ha rejält luftiga manschetter om den ska funka till kostym.
IMG_20160418_101417-01.jpeg

Får vi rösta? För i så fall säger jag Worldtimer! Även om den andra inte är dum den heller.

Sköna klockor båda två, är själv rejält sugen på att addera min första Sjöö Sandström i form av någon av de två. Har testat bägge och bägge gav mersmak. Möjligen i ditt fall gå på Skydivern för att få just den lite större kontrasten mot ditt övriga gäng..

Får vi rösta? För i så fall säger jag Worldtimer! Även om den andra inte är dum den heller.

Självklart får ni rösta! Gillar båda. Vill ha WT ena minuten och SD andra minuten...

Sköna klockor båda två, är själv rejält sugen på att addera min första Sjöö Sandström i form av någon av de två. Har testat bägge och bägge gav mersmak. Möjligen i ditt fall gå på Skydivern för att få just den lite större kontrasten mot ditt övriga gäng..

Kanske är det nyhetens behag med Worldtimer? Kollade i spegel på håll med Skydivern på och jag kunde bära upp 44 mm trots bebishandleder. Möjligtvis att Skydiver håller mer i längden tack vare dess historia. Vad tror du?

Om jag får göra ett inlägg, så är nog SD redan att betrakta som en klassiker och WT kommer nog att bli det. Lite frågan om funktion; SD har ju en jäkla massa coola funktioner, WT har också Gmt och båda WR100. Lite frågan om snyggt eller snyggt/tufft. SD har lite coolare stamträd med Jas piloter och sånt ;). Svårt val, helt klart.

Om jag får göra ett inlägg, så är nog SD redan att betrakta som en klassiker och WT kommer nog att bli det. Lite frågan om funktion; SD har ju en jäkla massa coola funktioner, WT har också Gmt och båda WR100. Lite frågan om snyggt eller snyggt/tufft. SD har lite coolare stamträd med Jas piloter och sånt ;). Svårt val, helt klart.

Vafaaan, ska singla slant!

Använder du funktionerna? Vilka är funktionerna? Klickade lite i butiken idag men jag fattade inte riktigt :D

Kanske är det nyhetens behag med Worldtimer? Kollade i spegel på håll med Skydivern på och jag kunde bära upp 44 mm trots bebishandleder. Möjligtvis att Skydiver håller mer i längden tack vare dess historia. Vad tror du?
Att Skydivern håller i längden, delvis beroende på dess historia, tror jag redan kan anses vedertaget. Utöver det är den en för dig (och mig) ovanligare typ av klocka vilket kanske kan göra att det känns som om den alltid kan ha en plats i samlingen..

Skydivern är speciell och underbar pga det. Den funkar inte till allt, men jag blir glad varje gång jag bär den. Den är så sjukt rejäl men samtidigt skön att bära. Alla funktioner använder jag inte, men alarm, kronograf, datum MED VECKOVISNING är gött att ha.
IMG_20160527_174514.jpg

Fan @Ernesto, jag var helt inne på Worldtimer men efter ovan diskussion så vet jag inte längre. @Palenkovich håller nästan på att övertala även mig och båda såg ut att sitta bra på dig. Vilken tror du skulle få mest handledstid? Även om det är roligt att Skydiver sticker ut mer från dina övriga klockor så skulle jag ändå funderat över den frågan. Bara så att det inte blir så att den mest får ligga i lådan pga det.

Fan @Ernesto, jag var helt inne på Worldtimer men efter ovan diskussion så vet jag inte längre. @Palenkovich håller nästan på att övertala även mig och båda såg ut att sitta bra på dig. Vilken tror du skulle få mest handledstid? Även om det är roligt att Skydiver sticker ut mer från dina övriga klockor så skulle jag ändå funderat över den frågan. Bara så att det inte blir så att den mest får ligga i lådan pga det.

Ändå skönt att diskutera frågan! Lufta lite tankar. Polarna är trötta på mitt SS-snack :D

Om jag funderar över frågan "vilken skulle få mest handledstid?" tror jag att de gångerna jag skulle använda Worldtimern skulle jag nog tagit min Datejust eller Sub under pistolhot... Skydivern skulle jag inte heller använda jättemycket MEN jag har inget som jag känner mig trygg med i vattnet (även fast Suben funkar, vill inte tappa mitt bruna insert...) och heller ingen riktig beater förutom en billig Swatch. Jag vill ha en beater som jag slipper "skämmas" över, om du förstår vad jag menar. Vill känna mig respektabel. Vill inte behöva ta med två klockor bara för att jag ska bada och sen ta en fika på stan, typ.

Så... En Skydiver?

Ändå skönt att diskutera frågan! Lufta lite tankar. Polarna är trötta på mitt SS-snack :D

Om jag funderar över frågan "vilken skulle få mest handledstid?" tror jag att de gångerna jag skulle använda Worldtimern skulle jag nog tagit min Datejust eller Sub under pistolhot... Skydivern skulle jag inte heller använda jättemycket MEN jag har inget som jag känner mig trygg med i vattnet (även fast Suben funkar, vill inte tappa mitt bruna insert...) och heller ingen riktig beater förutom en billig Swatch. Jag vill ha en beater som jag slipper "skämmas" över, om du förstår vad jag menar. Vill känna mig respektabel. Vill inte behöva ta med två klockor bara för att jag ska bada och sen ta en fika på stan, typ.

Så... En Skydiver?
Yes! En SD i var mans klocklåda. En WT kan du köpa till senare :D

Här händer det grejer bara för att man för en gångs skull har dålig koll på KS :)
Kul @Ernesto att du har slagit till på en Sjöö Sandström. Känns som två ytterligheter, SD:n och din röding...bra bredd i lådan minst sagt.

Här händer det grejer bara för att man för en gångs skull har dålig koll på KS :)
Kul @Ernesto att du har slagit till på en Sjöö Sandström. Känns som två ytterligheter, SD:n och din röding...bra bredd i lådan minst sagt.

Tack! Känns rätt harmoniskt nu. Inte känt det här lugnet sen jag bar min gamla Tuxedo DJ varje dag i nio månader... Bra bredd nu som du säger!

Detta lär jag klara mig med året ut:

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tillbaka
Topp