• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens DN inklusive efterrätt :)

IMG_20160529_142322.jpg

Är lite sugen på en royal Steel Classic 41mm..nån som vet tjocklek och lugg bredd (på armbanden)

Nån som har en sån får gärna dela lite tankar och bjuda på ett par handledsskott :)

Tack @Mekmek har "googlat" lite men hittade inte dom uppgifterna. Den känns som en bra allround klocka med tanke på 100mm wr och safir...ingen som har en till övers ;)

Den fanns kvar,men är lite nervös att betala in i förskott och bor på Gotland och han i Örebro :-/ får se vad som händer.
Alltid bäst och säkrast att handla av en KS:are med fina referenser :)
Föreslå postförskott, då betalar du när du hämtar ut. Eller pay pal, då släpper du kosingen när klockan besiktigats :) aldrig förslott på blocket !

Man är tvungen att ha BG för att kunna skicka mot postförskott men paypal kanske kan funka.

Beror lite på årgång och skick , men kanske 12-15t. Sålde själv en 2012 för 18t, men det var bara ett år senare, så den var alltså ett år.

Finns en Royal Steel II till vettigt pris på Blocket just nu. Kanske går att pruta ytterligare något med hänvisning till att det börjar bli dags för service?

Den fanns kvar,men är lite nervös att betala in i förskott och bor på Gotland och han i Örebro :-/ får se vad som händer.
Alltid bäst och säkrast att handla av en KS:are med fina referenser :)

Jag tycker att du ska ha is i magen och vänta in ett annat ex. Dels är det dags för service som kostar 5.500sek enligt Nymans prislista och dels så är det inget roligt skick på botten med en riktigt stor ding mellan 5 och 6 samt en mindre vid 8 som det ser ut som.

@Clark Kent du har helt rätt,den är för dyr för de skicket och dingen kl5-6 är ganska stor. Trist att vänta men får hoppas någon har en här till vettigt pris. Service gör mig inget om priset är rätt men vill nog ha en som jag själv kan få gör alla märken i..

@Clark Kent du har helt rätt,den är för dyr för de skicket och dingen kl5-6 är ganska stor. Trist att vänta men får hoppas någon har en här till vettigt pris. Service gör mig inget om priset är rätt men vill nog ha en som jag själv kan få gör alla märken i..

Inte meningen att grusa din glädje över ett eventuellt klockköp, men hellre att du blir lite besviken nu än att du blir besviken på riktigt när du har fått klockan. Personligen hade jag inte köpt det där exet oavsett pris med tanke på de djupa jacken.

Håller helt med dig,ibland ser man vad man vill se ;) som sagt boetten är ganska risig och man kan garanterat få någon finare för samma peng. Kommer vänta in nästa objekt :)

Inte meningen att grusa din glädje över ett eventuellt klockköp, men hellre att du blir lite besviken nu än att du blir besviken på riktigt när du har fått klockan. Personligen hade jag inte köpt det där exet oavsett pris med tanke på de djupa jacken.
Såg inte alls dingen, tittade i telefonen och dålig bild. Helt överens dock med Clark, avstå.

Håller helt med dig,ibland ser man vad man vill se ;) som sagt boetten är ganska risig och man kan garanterat få någon finare för samma peng.

Jag har gjort precis samma sak, och det är nog väldigt vanligt. Man ser en annons med en klocka som man bara "måste" ha, och sen när paketet kommer så ser man märken man inte först såg. Men när man tittar i annonsen igen...visst sjutton ser man på bilderna att det är märken :)

Som tur är har det bara hänt mig med billigare klockor. Om man har lite dålig impulskontroll, (så som jag har), hade det varit skönt om alla köp gått via en utomstående granskare :)

Jag har gjort precis samma sak, och det är nog väldigt vanligt. Man ser en annons med en klocka som man bara "måste" ha, och sen när paketet kommer så ser man märken man inte först såg. Men när man tittar i annonsen igen...visst sjutton ser man på bilderna att det är märken :)

Som tur är har det bara hänt mig med billigare klockor. Om man har lite dålig impulskontroll, (så som jag har), hade det varit skönt om alla köp gått via en utomstående granskare :)
Är precis likadan där,tur KS:are finns där :) jakten går vidare

image.jpeg
Självklart :D. Fr vä- gummit, S&S kroko, S&S länk till SD. Använder dom inte, kör 100m wr heavy calf till min :)

Vad tycker du om krokot? Ser inte ut att vara så stoppat, vilket jag gillar. Blir så jäkla drygt att "gå in" ett tjockt stoppat band.

Vet du pris på kroko? Vet du om det finns fler färger? :)

Tillbaka
Topp