• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

1 ex kvar på Krons ;)

2C1405F5-E89D-416A-B7E8-61E452C14B11.jpeg
bara lådan är ju ett kapitel för sig, allt osar kvalitet lång väg

Ligger en Royal Capital Version 1 i Guld ute på vår KS :woot: ..första gången jag ser en sån till försäljning som beggad.
..känns som ett Bra pris i mina ögon.

Senast ändrad:
Hej på er!
Funderar på en Sjöö Sandström Royal Steel Worldtimer, 41 mm, på länk med vit urtavla som min kommande ”finklocka”. Skulle vilja höra era erfarenheter och åsikter om denna modell. Tack på förhand.

Bilagor

• 58A04AC3-B94C-4AB4-A3D1-DDB978B39307.jpeg
    58A04AC3-B94C-4AB4-A3D1-DDB978B39307.jpeg
    51.6 KB · Visningar: 2
Hej på er!
Funderar på en Sjöö Sandström Royal Steel Worldtimer, 41 mm, på länk med vit urtavla som min kommande ”finklocka”. Skulle vilja höra era erfarenheter och åsikter om denna modell. Tack på förhand.
Jag har den vita 41an. Dock så är länken ingen höjdare, jag kör den på gummi vilket blir en helt annan klocka som är otroligt bekväm. Köp!

Tack för svar! Varför är länken ingen höjdare?
Samma bredd runt, märkligt lås, känns billig och ihålig & den är helt enkelt inte speciellt bekväm under längre perioder. Saknar mikrojustering.

Men, du bör prova den själv för att bilda din egen uppfattning. Gummi & lås kan du köpa för cirkus 2700.

Någon som vågat att bada/duscha med en Worldtimer? Om Jag förstått det rätt, så är den inte utrustad med gängad krona? :pompus:

Någon som vågat att bada/duscha med en Worldtimer? Om Jag förstått det rätt, så är den inte utrustad med gängad krona? :pompus:
Bara för att kronan inte är gängad betyder inte det att den inte går att bada med. Många klockor som inte har gängad krona och är specade till 10atm. Du kan bada med den utan några som helst problem!

Bara för att kronan inte är gängad betyder inte det att den inte går att bada med. Många klockor som inte har gängad krona och är specade till 10atm. Du kan bada med den utan några som helst problem!
Tack! Då har Jag lärt mig ngt nytt! Varför har Sjöö Sandström inte valt att gänga sina kronor, tror Du?

Badat utan bekymmer. En skruvad krona skulle imo förstöra boettformen, som det är kronan mycket elegant där den sitter klockan 2, en längre krona skulle se....fel ut. Och 10 ATM räcker gott och väl för allt jag pysslar med.

Tillbaka
Topp