bara lådan är ju ett kapitel för sig, allt osar kvalitet lång väg1 ex kvar på Krons
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
bara lådan är ju ett kapitel för sig, allt osar kvalitet lång väg1 ex kvar på Krons
![]()
Riktgt snyggt! Söker dock ett helsvart. Men du ska ha tack ändåhttps://www.hirschstraps.com/produc...-in-black-blue-09180940504?variant=1317538916
Ett sånt är det. Semigummi kanske man kan kalla det. Förutsätter ju att du gillar blå kontrastsöm också.![]()
Misstänkte det.Riktgt snyggt! Söker dock ett helsvart. Men du ska ha tack ändå![]()
Ligger en Royal Capital Version 1 i Guld ute på vår KS..första gången jag ser en sån till försäljning som beggad.
..känns som ett Bra pris i mina ögon.
Najs!![]()
Njuter av sommaren...
Mycket nöjdNajs!Äntligen en till RC 2.0 i tråden
Hoppas du fortsatt är riktigt nöjd!
Jag har den vita 41an. Dock så är länken ingen höjdare, jag kör den på gummi vilket blir en helt annan klocka som är otroligt bekväm. Köp!Hej på er!
Funderar på en Sjöö Sandström Royal Steel Worldtimer, 41 mm, på länk med vit urtavla som min kommande ”finklocka”. Skulle vilja höra era erfarenheter och åsikter om denna modell. Tack på förhand.
Tack för svar! Varför är länken ingen höjdare?Jag har den vita 41an. Dock så är länken ingen höjdare, jag kör den på gummi vilket blir en helt annan klocka som är otroligt bekväm. Köp!
Samma bredd runt, märkligt lås, känns billig och ihålig & den är helt enkelt inte speciellt bekväm under längre perioder. Saknar mikrojustering.Tack för svar! Varför är länken ingen höjdare?
Ok. Förstår. Tack!Samma bredd runt, märkligt lås, känns billig och ihålig & den är helt enkelt inte speciellt bekväm under längre perioder. Saknar mikrojustering.
Men, du bör prova den själv för att bilda din egen uppfattning. Gummi & lås kan du köpa för cirkus 2700.
Sjukt snygg!![]()
Njuter av sommaren...
Inte duschat men badat. Kronan är inte gängad men det är 10 ATM på klockan. Bada på när du väl köper den!Någon som vågat att bada/duscha med en Worldtimer? Om Jag förstått det rätt, så är den inte utrustad med gängad krona?![]()
Bara för att kronan inte är gängad betyder inte det att den inte går att bada med. Många klockor som inte har gängad krona och är specade till 10atm. Du kan bada med den utan några som helst problem!Någon som vågat att bada/duscha med en Worldtimer? Om Jag förstått det rätt, så är den inte utrustad med gängad krona?![]()
Tack! Då har Jag lärt mig ngt nytt! Varför har Sjöö Sandström inte valt att gänga sina kronor, tror Du?Bara för att kronan inte är gängad betyder inte det att den inte går att bada med. Många klockor som inte har gängad krona och är specade till 10atm. Du kan bada med den utan några som helst problem!
Badat utan bekymmer. En skruvad krona skulle imo förstöra boettformen, som det är kronan mycket elegant där den sitter klockan 2, en längre krona skulle se....fel ut. Och 10 ATM räcker gott och väl för allt jag pysslar med.Någon som vågat att bada/duscha med en Worldtimer? Om Jag förstått det rätt, så är den inte utrustad med gängad krona?![]()
UTC Extreme har gängad kronaTack! Då har Jag lärt mig ngt nytt! Varför har Sjöö Sandström inte valt att gänga sina kronor, tror Du?
Tack, har väl inget behov för en extremklocka till, då GSG9an är trycktestad till 500 bar!UTC Extreme har gängad krona
Satan i gatan vad fin den var på länk! Kanske Jag ändå skulle satsa på länk och köpa gummiband till?Äntligen påväg hem! Snart dags att byta plats på gmt![]()
Gört. Köp alltid med länk om alternativet finns. Alltid billigare att komplettera med gummi/läder (kan man ofta förhandla sig till vid köp dessutom) samt lättare att sälja sedan.Satan i gatan vad fin den var på länk! Kanske Jag ändå skulle satsa på länk och köpa gummiband till?![]()
Det skall Jag göra. Tack!Gört. Köp alltid med länk om alternativet finns. Alltid billigare att komplettera med gummi/läder (kan man ofta förhandla sig till vid köp dessutom) samt lättare att sälja sedan.