• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag fick till svar att de kommer byta till selitta på de nya de tillverkar, upplever man inga problem så behöver man inte göra nåt.

Soprod delar kommer finnas när det blir tid för service så de byter inte ut urverken i de redan levererade klockorna så länge allt fungerar som det ska

Jag fick till svar att de kommer byta till selitta på de nya de tillverkar, upplever man inga problem så behöver man inte göra nåt.

Soprod delar kommer finnas när det blir tid för service så de byter inte ut urverken i de redan levererade klockorna så länge allt fungerar som det ska
Det här borde innebära förlängd garanti på urverken i de gamla? Vet inte om garanti är rätt ord i det här fallet, men ni fattar vad jag vill åt. :)

Frågan är om man behöver känna sig orolig om har en sjöö sandström med Soprod urverket även om det fungerar som det ska? Känns ju rätt allvarligt när man väljer att byta tillverkare helt å hållet.

Frågan är om man behöver känna sig orolig om har en sjöö sandström med Soprod urverket även om det fungerar som det ska? Känns ju rätt allvarligt när man väljer att byta tillverkare helt å hållet.
svaret jag fick var att så länge allt funkar så är det inga problem.
De kommer byta leverantör till de nya klockorna och de kommer fortfarande ha soproddelar när det ska servas.
De kommer inte byta ut urverken på klockor som fungerar

Är fan kär i denna klocka
Snapchat-35704978.jpg

Lade en beställning på en royal steel classic 36mm för två veckor sedan. Fick av butiken att den ska levereras i slutet av augusti. Spännande att se vilket verk som kommer sitta i. Torde ju bli sellita om infon i tråden stämmer.

Senast ändrad:
Någon som vet vad man får betala för en ny urtavla (MOP) till Royal Steel Classic, 36mm? (Ping @Sjöö Sandström.)
Jag var på väg in till @Roffe & co för att fråga idag men jag valde att köpa ett par byxor istället.

Har du, ja du, en till salu så har du kanske en köpare här. :)

Någon som vet vad man får betala för en ny urtavla (MOP) till Royal Steel Classic, 36mm? (Ping @Sjöö Sandström.)
Jag var på väg in till @Roffe & co för att fråga idag men jag valde att köpa ett par byxor istället.

Ny tavla till Royal Steel 36mm kostar 2950:- inkl matchade datumskiva och montering. Det är informationen jag fått från Sjöö Sandström.

Jag har min enda semester denna sommaren just nu, från fredag - onsdag, lång va? Tufft att vara student :( Jag får be om att återkomma med en bekräftelse eller ej angående det @P-vakten skriver when I’m back in business. ;)

Efter flera års funderande blev jag idag med min första SS, en UTC Skydiver. Vet att jag fick ett stort sug efter en när de var alldeles nya. Sedan har suget legat och grott. Det är egentligen inte alls min typ av klocka, men har alltid tyckt att den är snygg. Och svensk. Och med sin speciella historia som flygvapnets klocka. Så varför inte stilla suget..?
E0A21AE7-F3BE-40DA-9670-B8D62FA6AEE1.jpeg

3B1BECC8-8D73-4C67-B2E2-4D5A42CD6414.jpeg

Efter flera års funderande blev jag idag med min första SS, en UTC Skydiver. Vet att jag fick ett stort sug efter en när de var alldeles nya. Sedan har suget legat och grott. Det är egentligen inte alls min typ av klocka, men har alltid tyckt att den är snygg. Och svensk. Och med sin speciella historia som flygvapnets klocka. Så varför inte stilla suget..?

Tycker den är riktigt snygg! Grattis!

Helt rätt! Den är extra cool den där med röda toppen på sekundvisaren. Grattis!

Slacker där! :)
Jag litar på @P-vakten och går på det priset tillsvidare. Du behöver bara återkomma om du sänker priset på den. ;)
OBS! Det var åtminstone vad en champagnetavla skulle kosta till en Royal Steel 36mm.

"När det kommer till just tavelbytet så ligger priset på 2950 kr för ett tavelbyte. Bra att ha i åtanke där att det är priset som satt på just den produkten, sen kan priset variera lite beroende på vad urmakarna ser i själva uret."

Men länken! Jag har helt glömt bort hur klumpig och bulkig den känns. Tycker den passar bäst på läder... hur resonerar ni?
187D584C-1E7F-4509-91CC-CEC958FD9F62.png

Klockan i sig passar ju bra på ett stoppat läder, men anslutningen mellan boetten och ett läderband ser i mina ögon tyvärr förskräcklig ut......:woot:
Men förhoppningsvis är det bara jag som tycker så! Och då är det ju ett ickeproblem! ;)

Vad sitter för tavla i nu? Är ju vit datumskiva till MOP och har du svart på nu så måste ju även det beställas!
Tack för infon! Vet du vad en datumskiva ligger på i pris?
Jag förbereder för framtiden. :) Jag har ingen i nuläget. Tanken var att hugga den svarta som var ute på köp&sälj här men någon hann före.

Är semestern slut nu?

Tack för infon! Vet du vad en datumskiva ligger på i pris?
Jag förbereder för framtiden. :) Jag har ingen i nuläget. Tanken var att hugga den svarta som var ute på köp&sälj här men någon hann före.

Är semestern slut nu?
Ska kolla upp allt, efter luncherna! ;) Gäller att vara ute i tid!

Semestern slut ja, mina 5 dagar gick snabbt :(

Tillbaka
Topp