D.Trump
Basic
Vilken kompis, klocksnack när det är som bästOkDra ett PM med adress så lägger jag den på lådan imorgon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken kompis, klocksnack när det är som bästOkDra ett PM med adress så lägger jag den på lådan imorgon.
Tycker den är helrätt med gummi!Nöjd med nya klockan!![]()
Nöjd med nya klockan!![]()
En vit Worldtimer med gummi... Så grymt fin!!Står högt upp vill-ha listan. Får bli en sån inom snar framtid...
Är det 41an eller 36an?
P.S mitt första inlägg här på KS. Givetvis i Sjöö tråden!
Nu får jag äntligen vara med på riktigt i tråden.
Sweet mother of pearl!
Behöver justera länken bara innan jag kan visa ett handledsskott.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack! Tror också den blir grym framåt våren och sommaren. Funderar på att komplettera med en svart tavla som får sitta i under de svarta årstiderna.Grattis och bra valJag tror att den där tavlan gör sig allra bäst när vårsolen smyger sig fram.
Tack! Tror också den blir grym framåt våren och sommaren. Funderar på att komplettera med en svart tavla som får sitta i under de svarta årstiderna.![]()
Tror den där är till 41mm va? Bra pris oavsett!Bra pris på den som ligger på Kaplans, dessutom med tillhörande svart datumskiva
https://www.kaplans.se/sv/butiken/vara/1274006
Tror den där är till 41mm va? Bra pris oavsett!
Edit: Gör du nåt annat än att spana Kaplans?![]()
Jag måste kolla med Kaplans. Passar den 36 är det ett givet köp.Aha, sorry. Har alltid tentaklerna ute på diverse sajter för att leta Chronolink-tillbehör och Sinn-klockor![]()
Tycker den är helrätt med gummi!
Nöjd med nya klockan!![]()
Shit vad snygg!!Sedan så har min trio nu blivit en kvartett...tog tillbaka en vän som jag lämnat tidigare..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tror det är samma röda som din..blev mäkta imponerad av den på bilder som du haft!Ett stort dubbelgrattis är på plats @HaVet7§
Kul med två röda tavlor på forumet. Det ser ut som att det är samma röda som den jag har och jag kan garantera att du inte kommer att bli besviken när du har monterat den i klockan. Den är som absolut bäst i naturligt dagsljus även om den är bra även under en artificiell ljuskälla.
Pro:n är ju en riktig hårding. Den gjordes bara i 50 ex, eller hur? Nu fattas det bara en samlingsbild på kvartetten![]()
Kanske skulle vara riktigt coolt!Shit vad snygg!!
Jag har något till just den dom du kanske skulle kunna gilla.....
![]()
Lite risig kvalitet på bilden men den är riktigt bra i vetkligheten!
Passar just till den storleken, inte till vanliga RS Chronon.....
Jag kör med några enkla mejslar från Clas Ohlson eller liknande. De har funkat alldeles utmärkt för några enstaka länkjusteringar. Skulle jag justera länkarna ofta (typ varje månad) kanske jag skulle gå på något dyrare, men för någon enstaka justering per år så är jag nöjd med de jag har.Lite off topic men, nån som har tips på ett bra kit med småmejslar för länkjustering etc?
Tror det är samma röda som din..blev mäkta imponerad av den på bilder som du haft!
Stämmer att det är enbart 50 ex av den.
Tyvärr saknas Chronolinken hemma för en full bild av kvartetten..men den kommer!
Hör av dig om du vill kika på den. Jag vill inte bli beskylld för att annonsera i denna tråd så ta det som PM antar jag är bäst....Kanske skulle vara riktigt coolt!
Hör av dig om du vill kika på den. Jag vill inte bli beskylld för att annonsera i denna tråd så ta det som PM antar jag är bäst....
Hoppas du har rätt, men har sett en del sura kommentarer i andra trådar...Jag tror inte att någon skulle få för sig att komma med en sådan anklagelse. Jag tycker att det är helt rimligt att vi som skriver mer frekvent skriver i tråden ska kunna erbjuda varandra S&S-relaterade objekt![]()
Enig! Jag har inget emot tips/erbjudanden.Jag tror inte att någon skulle få för sig att komma med en sådan anklagelse. Jag tycker att det är helt rimligt att vi som skriver mer frekvent skriver i tråden ska kunna erbjuda varandra S&S-relaterade objekt![]()
I den här tråden vet vi bättre än att gnälla på varandra.Hoppas du har rätt, men har sett en del sura kommentarer i andra trådar...
Men jag håller med dig om att det borde vara ok.
Tack! Jag får bege mig in till byn och ta en titt hos Classe.Jag kör med några enkla mejslar från Clas Ohlson eller liknande. De har funkat alldeles utmärkt för några enstaka länkjusteringar. Skulle jag justera länkarna ofta (typ varje månad) kanske jag skulle gå på något dyrare, men för någon enstaka justering per år så är jag nöjd med de jag har.
Har dock köpt ett Bergeronverktyg för bandbyte och där är jag glad att jag köpte kvalitet! Stor skillnad mot billiga verktyg....
(Det är förmodligen samma med mejslar, men har inte upplevt problem med mina billiga mejslar. Ännu!!!!)
Du måste lägga till ettockså, det är ju ”bara” 3 st nu
![]()