• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tack för svar! Inga andra tillbehör, men ska vara servad för något år sedan, och går inom cosc. @Clark Kent har redan hjälpt mig med bra svar, och tavlorna är tyvärr redan sålda till annan medlem. Kontaktade även Sjöö & Sandström och de bekräftade att den var väldigt ovanlig, då det gjordes ca 200 med cosc-verk, och framförallt att det är en prototyp med denna röda sekundvisare. Langar in lite snabba bilder...
20190216_230135.jpg
20190221_221442.jpg
20190216_225353.jpg
Kul med lite ny info!
Då hoppas jag få se mer av tavlorna här på KS snart!!

Va inne igår för att känna på RS 36mm med champagnetavla och blev galet imponerad över tavlan. Aldrig haft en 36a innan, kändes liten men troligtvis mer en ovana då både jag och AD va ganska överens om att den inte upplevs för liten på något sätt. Står mellan den eller 41mm med grå tavla med roséguld visare på det blå läderbandet! Riktigt svag för den med.
Fortsättning följer och ser fram emot att äntligen kunna få "vara med" i detta forum på riktigt :)
20190221_114730.jpg

Första gången jag testar en SS utanför butik och denna gång i en passaround, så jäkla nöjd och det kommer definitivt att bli en WT i framtiden, har dessutom bläddrat igenom hela denna tråden nu:) var inne hos AD idag för att testa 36an också men den var på tok för liten tyckte jag. Glömde däremot att fråga vad en tavla kostar ink byte och sen vad dom tar för byte sen när man har tavlan. Någon som sitter på dessa uppgifter?
AF4E5024-B65C-4D1E-8908-FD756F88B9D2.jpeg

Edit: Kanska ska tagga @Clark Kent och @Margarinkungen som verkar ha koll på det mesta som rör märket:)

Senast ändrad:
Va inne igår för att känna på RS 36mm med champagnetavla och blev galet imponerad över tavlan. Aldrig haft en 36a innan, kändes liten men troligtvis mer en ovana då både jag och AD va ganska överens om att den inte upplevs för liten på något sätt. Står mellan den eller 41mm med grå tavla med roséguld visare på det blå läderbandet! Riktigt svag för den med.
Fortsättning följer och ser fram emot att äntligen kunna få "vara med" i detta forum på riktigt :)
20190221_114730.jpg
Jag köpte en Sjöö Sandström RS 41mm för något år sen och flippade den två dagar senare. Den var bara för stor! Nu har jag sedan något halvår tillbaka en S1 på 37mm vilket är perfekt. Så har du inte biffiga armar så föreslår jag den mindre...
DSC_0141-01.jpeg

Hej

Är det någon som testat ett "raceband" på en royal steel extreme black? Är lite sugen att testa, kanske någon har en bild som får mig övertygad?

/Christian

Jag köpte en Sjöö Sandström RS 41mm för något år sen och flippade den två dagar senare. Den var bara för stor! Nu har jag sedan något halvår tillbaka en S1 på 37mm vilket är perfekt. Så har du inte biffiga armar så föreslår jag den mindre...
DSC_0141-01.jpeg
Det är ju precis den känslan man vill undvika.. köper denna veckan iallafall så återkommer med vad det blir! Har inte de grövsta handlarna i norra Europa iallafall. Både klockorna är i mitt tyckte riktigt fina så är ett delikat "problem" , bara storleken som ska bli rätt!
P.S
Din S1 var riktigt snygg!

Min sprillansnya Worldtimer samt ORCen finns nu uppe på köp&sälj. Trodde aldrig det skulle gå såhär snabbt tills våra vägar skiljs åt menmen, har iallafall precis (2 minuter sen) köpt en till SS av annan medlem så samlingen inte blir helt osvensk. Sitter någon här dessutom på en Jubilee steel är jag intresserad!

Trevlig kväll på er!:sjoosandstrom:

Senast ändrad:
Det går väl alldeles utmärkt att låna den rosa tavlan också? Finns ju knappt något som är mer rock 'n roll än en fullvuxen karl som rockar rockar 36mm rosa! :D
Jag köpte en med rosa tavla till mig med huvudsyftet att kunna låna ut den till sambon hehe. I verkligheten är den dock inte alls särskilt rosa, mer hudfärgad tycker jag.

Tillbaka
Topp