Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man får så många bra idéer... satt för mig själv och klagade på att alla klockor som släpptes var för stora. Surfade runt och och såg att SS hade gmt på 36mm. ”Jävlar! Det här måste premieras” tänkte lillhjärnan. Men har så många modeller jag är sugen på nu. Kommer säkert att sluta med en 114270Tell me more.... Trigger happy?
Här har den en SS Rsc i jämförelse med 14270 bla. Inte testat deras gmt men är nöjd med Rsc, förutom att den nu är på genomgång pga låg gångreserv.Man får så många bra idéer... satt för mig själv och klagade på att alla klockor som släpptes var för stora. Surfade runt och och såg att SS hade gmt på 36mm. ”Jävlar! Det här måste premieras” tänkte lillhjärnan. Men har så många modeller jag är sugen på nu. Kommer säkert att sluta med en 114270
Fin trippel! Är det champagnetavlan?Här har den en SS Rsc i jämförelse med 14270 bla. Inte testat deras gmt men är nöjd med Rsc, förutom att den nu är på genomgång pga låg gångreserv.![]()
”Kul” grej. Min Rsc är också inne på ärende pga dålig gångreserv.Här har den en SS Rsc i jämförelse med 14270 bla. Inte testat deras gmt men är nöjd med Rsc, förutom att den nu är på genomgång pga låg gångreserv.![]()
Är det soprodverket som spökar?”Kul” grej. Min Rsc är också inne på ärende pga dålig gångreserv.
Jasså, intressant. Nyköpt?”Kul” grej. Min Rsc är också inne på ärende pga dålig gångreserv.
Har selitta i min, inköpt Jan 2019.Är det soprodverket som spökar?
Ska dom oxå börja krångla?Har selitta i min, inköpt Jan 2019.
Moddat SW-300Vilket selitta är det som sitter i?
Lite oklart. Vi får se vad de kommer fram till. Den går väldigt bra i övrigt, det är bara gångreserven som är lite dålig.Är det soprodverket som spökar?
Sw300 har en uppdatering och kallas då sw300-1 denna uppdatering är just i automatuppdraget för att göra det mer effektivt.Moddat SW-300
Köpt begagnad av mig runt nyår. Den är två år gammal, garantin har precis gått ut (lämnade in den fem dagar efter den gick ut), men med lite tur tar de det på garanti ändå.Jasså, intressant. Nyköpt?
Min tickade fint på handleden och höll tiden bra men tappade vansinnigt mkt under nätterna, uppemot 10min/natt. Vi för se vad SS kommer fram till, hoppas det går undan.Köpt begagnad av mig runt nyår. Den är två år gammal, garantin har precis gått ut (lämnade in den fem dagar efter den gick ut), men med lite tur tar de det på garanti ändå.
Rosé! sommar fräsch gubbenChampagne eller Rosé. Här har du bild på bägge.
Champagne![]()
Rosé![]()
Versus![]()
Själv äger jag rsc champagne och tycker den tavlan är bäst bland alternativen.
Min går bra både på handleden och under natten, men gångreserven är typ hälften av vad den borde vara.Min tickade fint på handleden och höll tiden bra men tappade vansinnigt mkt under nätterna, uppemot 10min/natt. Vi för se vad SS kommer fram till, hoppas det går undan.
Låter som att det är soprodverket som strular, är det så så tror jag de byter det trots att garantin gått ut, med betoning på trorMin går bra både på handleden och under natten, men gångreserven är typ hälften av vad den borde vara.
Håller med!Jag har bara använt gummit sen jag köpte klockan för 1,5 år sen... När jag satte på länken idag så blev jag nyförälskad![]()
Sjukt fin på länk, och grymt skön länk!
Håller med... Kronans placering är det enda dåliga!Håller med!
Som synes har första generationen inte lume på indexen utan bara små ”lumepluppar” och dessutom mindre lume på visarna.
Bland det bästa med länken är ju det dolda låset!!! Första gångerna man testar länken känns det lite ”svårt” att öppna, men efter ett tag märker man att det är grymt bra och dessutom snyggt i och med att det är helt dolt...![]()
(Kronan läge tycker jag däremot ”suger”! Kl 4 hade varit mycket bättre! Dessutom är det lite bökig att ställa datumet. Därav fel datum på bilden.....)
Ska kolla upp min paketöppning jag gjorde, den har varit inne för strul med urverket 2 ggr = inte tänkt på om dom uppdaterat tavlan också@wotan
![]()
Datumet fixat!! (Men det blev mycket vridande...)
![]()
Har Sjöö numrerat även generation två med start från 1??? Eller har du bytt till en ny tavla?
Lägg gärna upp en baksidesbild om du har nya generationen!
Sådär , hemma igen . Jag skulle tro att generation nr 2 börjar från 1 igen.@wotan
![]()
Datumet fixat!! (Men det blev mycket vridande...)
![]()
Har Sjöö numrerat även generation två med start från 1??? Eller har du bytt till en ny tavla?
Lägg gärna upp en baksidesbild om du har nya generationen!
Just det! Du har ju 36:an och jag har 41:an. Generation 1 var ju bara 41 mm och med svart tavla..... 100 st tillverkades. Antar att det blev nytt modellnummer på dem också. Min heter ju SS-1641-WT och jag tror den nya versionen heter 1741.....Sådär , hemma igen . Jag skulle tro att generation nr 2 börjar från 1 igen.
Jag har nr 30
(Bytt urverk 2 ggr, vad använder dom för urverk nu för tiden? Bytte senast i höstas)![]()
Den nya heter SS-1741-WT.Just det! Du har ju 36:an och jag har 41:an. Generation 1 var ju bara 41 mm och med svart tavla..... 100 st tillverkades. Antar att det blev nytt modellnummer på dem också. Min heter ju SS-1641-WT och jag tror den nya versionen heter 1741.....
Dom nya som byggs med Sellita heter till och med 1841.Den nya heter SS-1741-WT.