• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Efter att snabbläst lite tråda
Tror jag snubblat på en Landsort D2 till riktigt fyndpris. Hade absolut inga tankar på att köpa en, den är på gränsen till lite stor dessutom, men kan inte passa till det priset. Helt ny på SS, något speciellt att tänka på?

Efter snabbgenomläsning av diverse trådar här blev jag tvungen att slå till, så nu sitter man här med en Landsort på armen. Det hela var rätt spontant så kontemplerar fortfarande om den kanske är lite stor..

image.jpeg

Efter snabbgenomläsning av diverse trådar här blev jag tvungen att slå till, så nu sitter man här med en Landsort på armen. Det hela var rätt spontant så kontemplerar fortfarande om den kanske är lite stor..

image.jpeg
Fynd...
Hittade du den i butik i Taiwan??

image.jpeg
Grattis!
Jag har aldrig upplevt den som för stor gällande diametern, däremot hög. Men de gäller ju å andra sidan de flesta dykarur.......

Grabbar jag har en del frågor! Vilken klocka har urverket eller senare modifierade urverket av det som Sjöö Sandström utvecklade tillsammans med Bofors?
Min andra fråga är vad UTC Skydiver och ORC har för batterilivslängd :)

Jag har en liten Sjöö Sandström UTC ORO fråga jag hoppas att kunna få svar på, jag gillar dom, och har sett att det verkar finnas olika färger på digitala displayen eller vad man nu skall kalla det. Är det så att man kan med ett enkelt knapptryck ändra till vilken färg man vill ha, eller finns dom i flertalet utföranden?!

8598091068-jpg.11786
2880_001_front.jpg

Tack på förhand.
Det finns två versioner, en med negativ display och en vanlig. Det röda får du fram vid knapptryck eller om du ställer in så visas det konstant(dock räcker bara batteriet några dagar anger dem)

Grabbar jag har en del frågor! Vilken klocka har urverket eller senare modifierade urverket av det som Sjöö Sandström utvecklade tillsammans med Bofors?
Min andra fråga är vad UTC Skydiver och ORC har för batterilivslängd :)
På fråga A svarar vi: Chronolink.
Och på fråga B vet vi inte. :)

Om jag minns rätt hade både de första Cronolinken och UTC ORC Boforsverk som senare blivit utbytta mot ETA-verk, men jag kan ha fel. Har frågat @Sjöö Sandström, men ännu inte fått svar.

Det finns två versioner, en med negativ display och en vanlig. Det röda får du fram vid knapptryck eller om du ställer in så visas det konstant(dock räcker bara batteriet några dagar anger dem)

Tack för svar! Haha, är det sant, det kan med andra ord bli dyrt på batterifronten, kan dock vara värt det ;), men vilken version är bäst av dom båda då?!

Era jävlar :D, blev jag bara ännu mera sugen, ser mycket bra ut på er alla tre, får nog börja skanna av terrängen lite, känns som att man kan hitta dom för helt OK pris!
@hemingway1999 skrev en bra jämförelse här:
https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-utc-orc-vw-edition.25399/
(Om vi inte redan nämnt det)
Fick dessutom lite info från Kristofer (SS) där han bekräftade att man övergick till ETA-verk men han skulle återkomma med när. Tror ju att VW-ORCen har ETA medans originalet hade Boforsverk. När de bytte på Chronolinken är väl mer osäkert.

Ibland blir jag bra trött på sökfunktionen. Bättre att ställa frågan:
@Mr Chance , hör din ORC till de 300 första, vilket nr?:)

Tillbaka
Topp