• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_6399.JPG
Har precis monterat nytt band...funkar, funkar inte? Skönt med lite luftning iaf...

Är lite sugen på en SS Royal Steel Worldtimer med vit tavla. Har tidigare kunnat bära 38mm utan problem så en 36a kanske hade suttit bra med. Ni som äger en SS Royal Steel Worldtimer - vad har ni och säga om klockan?

Tack för snabb respons. Blir att åka förbi Erikssons Urhandel och klämma på en.

Vilken färg föll ert val på? Tycker vit är härligt somrigt men passar nog året runt. Behöver en vit i samlingen med. :)

Om det är en world timer från SS så skulle jag väljs grå sunburst. Den e fin
Sen gillar jag inte att de kallar den Worldtimer. Stör mig ganska mycket då det INTE är en Worldtimer klocka utan en GMT. Worldtimer är betydligt mer komplicerade att tillverka. Många som påpekar detta.
Annars är den snygg och gillar klockan skarpt, men jag har en aningen mer dragkraft åt Royal Steel Chronograph modellen mer.

Om det är en world timer från SS så skulle jag väljs grå sunburst. Den e fin
Sen gillar jag inte att de kallar den Worldtimer. Stör mig ganska mycket då det INTE är en Worldtimer klocka utan en GMT. Worldtimer är betydligt mer komplicerade att tillverka. Många som påpekar detta.
Annars är den snygg och gillar klockan skarpt, men jag har en aningen mer dragkraft åt Royal Steel Chronograph modellen mer.
Ja, RS Chronon är grym!!

Lume shot på en Royal Steel WT? Googlat men inte hittat. Är det grönaktig eller blå lume?

Sugen på en grå, osäker på storlek bara. Lutar åt 36mm men hade gärna haft typ 38m.

Tillbaka
Topp