• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lekte med en chronolink idag!
Gick inte att vrida upp, sanningen att säga går hon fortfarande inte att vrida upp men reservdelar är beställda och om nu bara postnord klarar av att leverera så vi snart få liv i henne igen
367754B8-D9FD-46AD-8FFC-DB38857D209C.jpeg

FEBB74FD-32AE-474F-A002-E997BA312567.jpeg
Hoppsan! Har hon varit i slagsmål med en Worldtimer? :nailbiting:

Gick inte att vrida upp, sanningen att säga går hon fortfarande inte att vrida upp men reservdelar är beställda och om nu bara postnord klarar av att leverera så vi snart få liv i henne igen

Ah. Nu ser jag. Det är skillnad att kolla bilderna på dator och i telefonen. I telefonen såg det ut som en o-ring som låg lite slarvigt över urverket. :D

Hur gick det med övriga urverket med tanke på att det blev två stycken lösa "kugg" bland de andra roterande delarna?
Jag har hittat bitarna, men det är klart att det påverkar funktionen även om jag byter kronhjulet. Ska se hur det ser ut när grejerna kommer från CousinsUk, kanske får riva ned och rengöra allt innan hon får komma hem.

Jag har hittat bitarna, men det är klart att det påverkar funktionen även om jag byter kronhjulet. Ska se hur det ser ut när grejerna kommer från CousinsUk, kanske får riva ned och rengöra allt innan hon får komma hem.
Jag har en Chronolink jag med, man är lite nervös att det ska bli sådär. På min speedmaster blir det mer ett ”stopp” när man vrider upp den fullt.

Jag har en Chronolink jag med, man är lite nervös att det ska bli sådär. På min speedmaster blir det mer ett ”stopp” när man vrider upp den fullt.
På den här är det stopp också, men just nu fick jag dra upp direkt på fjädern för att nå det. Bara att vara försiktig så du inte drar över.

Får jag fråga vilka reservdelar du beställt?, Vanligtvis när kronhjulets tänder har gått så är oftast också centrumhjulet och fjäderhusets tänder defekta
Om du har beställt standard ETA 7001 kronhjul så kommer du tyvärr inte få solslipningen på hjulet som SS har utan ett hjul med blank ovansida

Får jag fråga vilka reservdelar du beställt?, Vanligtvis när kronhjulets tänder har gått så är oftast också centrumhjulet och fjäderhusets tänder defekta
Om du har beställt standard ETA 7001 kronhjul så kommer du tyvärr inte få solslipningen på hjulet som SS har utan ett hjul med blank ovansida
Ja, risken finns. Men det här får i såfall bli en nödlösning tills hon gång hem till moderskeppet för service. Eller så får jag spänna upp hjulet i svaren

Ja brukar hålla lösare och lösare om kronan ju mer jag dragit upp verket just för att inte ”dra för långt”. När kronan börjar ”slira” mellan fingrarna så slutar jag dra upp.
Den relativt stora kronan på Chronolinken ökar nog tyvärr risken/möjligheten att dra upp för långt och hårt......

Tillbaka
Topp